Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

AirHelp Score: LOT z awansem, spadek Wizz Air, Ryanair w ogonie


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras./ Redakcja

Data publikacji:
2019-05-10 12:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AirHelp

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

AirHelp Score: LOT z awansem, spadek Wizz Air, Ryanair w ogonie
fot. Pixabay
Polskie linie lotnicze LOT znalazły się na 20. miejscu tegorocznego rankingu linii lotniczych AirHelp Score, poprawiając tym samym swoją pozycję o 9 oczek w porównaniu do zeszłego roku. Badanie ujawnia równie duże zmiany, jeśli chodzi o popularne w Polsce tanie linie Wizz Air oraz czołówkę najlepszych przewoźników na świecie. Tegoroczne zestawienie powstało w oparciu o 3 kryteria: punktualność, jakość obsługi oraz proces rozpatrywania wniosków o odszkodowanie.
Kolejny rok z rzędu ranking AirHelp Score ujawnia dynamiczną sytuację rynku lotniczego na świecie, a tym samym pokazuje, jak bardzo może zmienić się pozycja poszczególnych linii lotniczych na przestrzeni kilkunastu miesięcy. W tegorocznym zestawieniu przetasowania nastąpiły zarówno na podium, jak i wśród najpopularniejszych w Polsce przewoźników.

Ranking dla Polski

Ponownie swoją pozycję umocnił LOT, który w tym roku zamyka pierwszą dwudziestkę rankingu (w 2018 – 29. miejsce, a w 2017 – 43. miejsce) i wyprzedził tym samym linie Wizz Air o dwie pozycje. W porównaniu z zeszłym rokiem węgierski przewoźnik odnotował spadek o dziewięć miejsc przede wszystkim ze względu na niższy wynik dotyczący punktualności oraz procesu rozpatrywania wniosków o odszkodowanie. 

Druga popularna w Polsce niskokosztowa linia lotnicza Ryanair nadal pozostaje w tyle rankingu i zajmuje w tym roku 68. pozycję (w 2018 – 67.). Zeszłoroczne wakacje i liczne strajki pracowników doprowadziły do znaczącego spadku, jeżeli chodzi o punktualność tego przewoźnika.

 

Nowa czołówka linii lotniczych na świecie 

Podobnie jak w ubiegłym roku ranking AirHelp Score otwierają linie Qatar Airways z wynikiem końcowym 8,2. Natomiast duże przetasowania nastąpiły na kolejnych pozycjach. W tegorocznej edycji zestawienia 2. miejsce zajął amerykański przewoźnik American Airlines (awans z 23. lokaty), a 3. – meksykańskie linie Aeromexico (awans z 26. lokaty), które w tym roku otrzymały więcej punktów za punktualność oraz dbałość o obsługę. 

Dużym zaskoczeniem jest Lufthansa, która po zeszłorocznym awansie na 2. miejsce spadła w tym roku na 24. pozycję (w 2017 – 28. miejsce). Przewoźnik częściej był niepunktualny oraz obniżył się w procesie rozpatrywania roszczeń pasażerskich. 

Tegoroczna edycja AirHelp Score dowodzi, że linie lotnicze z wyższym wynikiem dotyczącym satysfakcji pasażerów zapewniają im coś więcej niż tylko punktualność. Należy pamiętać, że przewoźnicy mają do czynienia z nowym typem podróżnika: wykształconym, coraz bardziej świadomym swoich potrzeb i praw oraz zdolnym do wyboru spośród oferty linii lotniczych. 

Oznacza to, że nawet te linie, które nie są w stanie zapewnić punktualności na wysokim poziomie, mają szansę utrzymać pasażerów przywiązanych do swojej marki zapewniając im dobrej jakości obsługę po zakłóconym locie. Nasze badanie pokazuje, że linie lotnicze, które stawiają pasażerów na pierwszym miejscu i ponoszą odpowiedzialność na każdym etapie procesu rozpatrywania roszczeń o odszkodowanie, zdobywają zaufanie klientów na tak konkurencyjnym rynku lotniczym – podsumowuje Henrik Zillmer, CEO i współzałożyciel AirHelp. 

O rankingu AirHelp Score 


To już 8. edycja rankingu AirHelp Score. Podobnie jak w ubiegłych latach zestawienie przygotowywane jest w oparciu o trzy kryteria o jednakowej wadze. Ocena w kategorii „Punktualność” pochodzi z przeprowadzonej przez AirHelp analizy danych z wielu źródeł (własna baza danych, które są porównywane ze statystykami pochodzącymi m.in. z baz danych lotnisk, od agencji rządowych oraz podmiotów śledzących loty i instytucji przechowujących dane historyczne).                                                   

W tym roku ocena za „Jakości obsługi” została przyznana na podstawie ankiet przeprowadzonych pośród ponad 40 tys. pasażerów z ponad 40 krajów. Zapytaliśmy ich o opinię pod kątem: komfortu samolotu, pomocy ze strony załogi oraz oferty posiłków. Wskaźnik „Rozpatrywanie reklamacji” oznacza natomiast procent odrzuconych roszczeń, czas ich obsługi i oczekiwania na wypłatę. 

W zestawieniu AirHelp Score 2019 znalazło się 72 przewoźników, w tym także ci obecni na polskich lotniskach. Ranking powstał na podstawie danych zebranych od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CPK ma pomóc w rozwiązaniu transportowego problemu Polski

Prawo i polityka

CPK ma pomóc w rozwiązaniu transportowego problemu Polski

inf. pras./ Redakcja 10 maja 2019

Daxing gotowy na testy samolotów flagowych

Infrastruktura i lotniska

Daxing gotowy na testy samolotów flagowych

Tomasz Śniedziewski 10 maja 2019

Air France-KLM: Dotychczasowe połączenia z Polski okazały się sukcesem

Pasażer i linie lotnicze

Air France-KLM: Dotychczasowe połączenia z Polski okazały się sukcesem

Kasper Fiszer 10 maja 2019

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5