Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus zrewidował prognozy. Najbliższe dwie dekady z dominacją Azji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-07-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus zrewidował prognozy. Najbliższe dwie dekady z dominacją Azji
fot. Airbus
Airbus zrewidował swoje prognozy dotyczące dostaw odrzutowców w ciągu najbliższych 20 lat - informuje Agencja Reutera. Rosnące rachunki za paliwo skłaniają bowiem linie lotnicze do poszukiwania nowych i bardziej oszczędnych samolotów.

Pomimo wojny w Ukrainie oraz inflacji, europejski producent podwyższył swoją prognozę rocznego wzrostu PKB do 2,6 proc. Wcześniej zakładał w przewidywaniach na najbliższe dwie dekady wzrost o 2,5 proc.

Spowolni natomiast pasażerski ruch lotniczy. Zamiast oczekiwanego jesienią ubiegłego roku wzrostu na poziomie 3,9 proc. Airbus przewiduje rocznie najwyżej na plusie 3,6 proc. To przede wszystkim efekt wyższych cen energii, które jednak wymuszą na przewoźnikach dostawy bardziej ekologicznych maszyn.

Europejski producent zakłada dostawy 39 490 samolotów w ciągu kolejnych 20 lat. Wcześniej przewidywano, że linie lotnicze odbiorą 39 020 odrzutowców. Wzrost to częściowo efekt wypadnięcia z prognozy na dwie dekady wyjątkowo słabego 2021 roku, w którym pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 i jego nowe warianty (Delta i Omikron), powstrzymywała procesy odnowy branży.

Według Airbusa na dostawy 39 490 samolotów w ciągu nadchodzących 20 lat złoży się 38 600 odrzutowców pasażerskich oraz 890 frachtowców. Poprzednie przewidywania wskazywały odpowiednio na 38 140 i 880 maszyn. Europejski producent spodziewa się ponadto, że ruch lotniczy do poziomu sprzed kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 wróci w latach 2023-25, sześć miesięcy później niż ubiegłoroczna prognoza. Powodem są wspomniane także wyżej wojna w Ukrainie, inflacja oraz wyższe ceny energii.

Aż 17 580 samolotów pasażerskich i frachtowców dostarczonych przez Airbusa w ciągu najbliższych dwóch dekad trafi do przewoźników z Azji. To niemal 45 proc. zakładanych prognoz. Najbardziej dynamicznym rynkiem będą Chiny, które wyprzedzą Stany Zjednoczone, ale tempo wzrostu wzrostu najwyższe będzie w Indiach i osiągnie średni roczny pułap 6,6 proc. To ponad trzykrotnie więcej niż w USA, gdzie przewiduje się na plusie średnią roczną na poziomie 2,1 proc.

Indie to również najszybciej rozwijający się rynek frachtu lotniczego. Niemniej pasażerski ruch będzie wciąż najwyższy między dwiema największymi aktualnie gospodarkami świata, czyli Chinami i Stanami Zjednoczonymi. Najwyższy wzrost europejski producent zakłada jednak w podróżach między Afryką oraz Indiami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij