Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus zaprezentował samolot na wodór z sześcioma silnikami turbośmigłowymi


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-12-21 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus zaprezentował samolot na wodór z sześcioma silnikami turbośmigłowymi
fot. Airbus
Europejski producent zaprezentował kolejną koncepcję samolotu ZeroE z napędem wodorowym. Airbus ma składać się z sześciu oddzielnie obsługiwanych silników.
W latach 30., 40. i 50. XX wieku inżynierowie próbowali swoich sił, konstruując samoloty turbośmigłowe, zawsze do celów wojskowych. Niemiecki transporter Messerschmitt Me 323 i amerykański bombowiec dalekiego zasięgu Convair B-36 były jednymi z nielicznych z tych 6-napędowych samolotów, które były faktycznie produkowane masowo.

Teraz Airbus odważył się zaprojektować maszynę, opartą na szóstce śmigieł. Producent samolotów prezentuje go w ramach swojego projektu Zero E dotyczącego rozwoju samolotów z napędem wodorowym. Już we wrześniu europejski producent przedstawił wstępne pomysły, w tym jeden na samolot z dwoma śmigłami.

Nowa koncepcja przewiduje, że samolot ma sześć „kapsuł” w dolnej części skrzydeł. Każda kapsuła reprezentuje kompletny i niezależny silnik, zasilany wodorem, niezależne ogniwa paliwowe, silnik elektryczny, śmigło, niezbędną elektronikę, układ chłodzenia oraz szereg innych urządzeń pomocniczych.

Airbus dostrzega zaletę w tym, że każdą kapsułę można zdjąć ze skrzydła, serwisować, a nawet wymienić szybko i oddzielnie od pozostałych. Producent twierdzi, że może to zaowocować także nowymi rozwiązaniami w zakresie tankowania wodoru. Każde śmigło powinno mieć po osiem łopatek, wykonanych z materiałów kompozytowych.

Airbus wyjaśnia, że prowadzone są badania w celu ustalenia, czy pomysł na kapsułę z ogniwami paliwowymi można również wdrożyć w dużych samolotach pasażerskich. Producent pracował nad koncepcją od około dwóch lat i teraz chce ją opatentować. Ale to tylko jeden z wielu pomysłów, a kolejne, dotyczące napędu wodorowego i ogniw paliwowych, dopiero nastąpią. Decyzja co do wdrożenia samolotu w życie zapadnie w 2025 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Aerofłot planuje powrót do Warszawy 26 grudnia

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot planuje powrót do Warszawy 26 grudnia

Avgeek 13 grudnia 2020

Pierwszy lot airbusa A220-300 dla JetBlue

Biznes i przemysł

Pierwszy lot airbusa A220-300 dla JetBlue

Avgeek 11 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5