Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus wypuści na rynek A220-500, ale w odpowiednim czasie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus wypuści na rynek A220-500, ale w odpowiednim czasie
fot. Piotr Bożyk
Europejski Airbus planuje wypuścić na rynek większą wersję swojego pasażerskiego odrzutowca A220, ale zastrzegł, że musi nadejść odpowiedni czas, który trzeba wybrać ostrożnie. - Nie chcemy tego robić zbyt wcześnie - przekazał inwestorom Guillaume Faury, prezes Airbusa, cytowany przez Agencję Reutera.

A220 został opracowany przez Bombardiera w celu przebicia się do głównej części rynku samolotów odrzutowych. Kanadyjski producent miał jednak trudności z niezbędnymi inwestycjami potrzebnymi do stawienia czoła Airbusowi oraz Boeingowi.

Projekt został ostatecznie sprzedany w 2018 roku europejskiemu producentowi, który poniósł z kolei wyższe niż oczekiwano koszty programu. Niemniej dyrektor finansowy Dominik Asam przekazał inwestorom, że Airbus jest na dobrej drodze do osiągnięcia rentowności w połowie bieżącej dekady. Dotychczas sprzedano 104 odrzutowce najmniejszej wersji A220-100 oraz 670 większej wersji A220-300, z których korzystają m.in linie lotnicze airBaltic, Swiss czy Delta Air Lines. 

A220-500 rozpocząłby proces zastępowania A320neo, którego produkcja zgodnie z planem jest stopniowo zwiększana i ma osiągnąć pułap 75 maszyn miesięcznie do 2025 roku, stając się głównym rywalem w sprzedaży z odrzutowcami Boeinga. Akcje Airbusa po tym komunikacie wzrosły o 2 proc.

Problemem europejskiego producenta pozostają opóźnienia programu A321XLR, największego w branży samolotu wąskokadłubowego, którym zainteresowani przewoźnicy nie mogą jeszcze operować tak szybko, jak planował Airbus. Więcej o tym projekcie pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Chociaż Airbus zadebiutował ponad 50 lat temu jako producent szerokokadłubowych odrzutowców dalekiego zasięgu z programem A300, to jego największym sukcesem komercyjnym jak dotąd są wąskokadłubowce, które spopularyzowały zwłaszcza tanie linie lotnicze, takie jak easyJet czy Wizz Air. Liderem rynku w produkcji większych samolotów jest jednak Boeing, którego Dreamlinery 787 i samoloty wersji 777 oraz wcześniej czterosilnikowe jumbo-jety 747 wygrały walkę o klientów z odrzutowcami wersji A330, A340, A350 i A380.

Faury zapowiedział jednak szeroko zakrojoną próbę zbudowania przez Airbusa silniejszej pozycji wśród szerokokadłubowców, porównywalnej do tej w segmencie wąskokadłubowych maszyn. Początkiem takich zamiarów jest wprowadzenia na rynek frachtowca A350F.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Biznes i przemysł

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Avgeek 28 listopada 2022

Uzbekistańskie Silk Avia nowym klientem ATR Aircraft

Pasażer i linie lotnicze

Linia Air France odebrała 20. airbusa A350-900

Pasażer i linie lotnicze

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Airbus inwestuje w firmę Carbon Engineering

Biznes i przemysł

Airbus inwestuje w firmę Carbon Engineering

inf. pras. 22 listopada 2022

Chiny chwalą się starą umową z Airbusem podczas wizyty Scholza

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Biznes i przemysł

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Avgeek 28 listopada 2022

Uzbekistańskie Silk Avia nowym klientem ATR Aircraft

Pasażer i linie lotnicze

Linia Air France odebrała 20. airbusa A350-900

Pasażer i linie lotnicze

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Airbus inwestuje w firmę Carbon Engineering

Biznes i przemysł

Airbus inwestuje w firmę Carbon Engineering

inf. pras. 22 listopada 2022

Chiny chwalą się starą umową z Airbusem podczas wizyty Scholza

Biznes i przemysł

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5