Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus uruchamia projekt latającego demonstratora silnika turbowentylatorowego w A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-07-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus Press

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus uruchamia projekt latającego demonstratora silnika turbowentylatorowego w A380
fot. Airbus
Airbus i CFM International, spółka której udziałowcami są potentaci branży wytwarzającej napędy lotnicze, firmy GE i Safran Aircraft Engines nawiązały współpracę mającą na celu sprawdzenie w praktyce nowatorskiej architektury silników turbowentylatorowych z otwartym wentylatorem.

Wykorzystanie latającego demonstratora technologii na bazie fabrycznego samolotu A380 pozwoli ocenić zaawansowanie i przyspieszyć rozwój nowych rozwiązań napędowych w ramach programu CFM Revolutionary Innovation for Sustainable Engine (RISE). Seria lotów próbnych planowana jest na drugą połowę obecnej dekady w oparciu o Airbus Flight Test w Tuluzie. Przed lotami testowymi A380 inżynierowe CFM w centrum Flight Test Operations GE Aviation w amerykańskim Victorville wykonają naziemne testy silnika, a także przygotują program badań w locie.

Testy w powietrzu pozwolą osiągnąć kilka celów, które mogą przyczynić się do poprawy wydajności silników i samolotów. Umożliwią m.in. optymalizację sposobu połączenia takiego silnika ze skrzydłem oraz osiągów aerodynamicznych, a także wzrost wydajności układu napędowego; weryfikację korzyści w zakresie osiągów, w tym oszczędności w zużyciu paliwa, która skutkowałaby 20 proc. redukcją emisji CO2 w porównaniu z najwydajniejszymi obecnie silnikami. Posłużą też ocenie akustycznej takiego napędu oraz zapewnienia zgodności z 100 proc. zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF).

– Nowe technologie napędowe wraz z nowymi projektami samolotów i zrównoważonymi źródłami energii odegrają ważną rolę w osiągnięciu przez lotnictwo stanu zerowej emisyjności netto – powiedziała Sabine Klauke, dyrektor techniczny Airbusa. – Oceniając i doskonaląc architekturę silnika pozbawionego osłony sprężarki niskiego ciśnienia za pomocą latającego demonstratora wspólnie wniesiemy kolejny wkład w rozwój elementów technologicznych, pozwalających nam osiągnąć cele w obszarze dekarbonizacji branży lotniczej – dodała Klauke.



– Program CFM RISE służy osiągnięciu długoterminowego zrównoważonego wzrostu branży lotniczej poprzez doskonalenie dostępnych technologii – powiedział Gaël Méheust, prezes CFM International. – Nasza spółka, firmy-założyciele i Airbus podzielają tę samą wizję i zaangażowanie na rzecz lepszej przyszłości; a program testów w locie silnika turbowentylatorowego pozbawionego osłony sprężarki niskiego ciśnienia jest kolejnym etapem dążeń w kierunku osiągnięcia celów zeroemisyjności netto w lotnictwie – podsumował Méheust.

Współpraca Airbusa z CFM pokazuje różnorodność demonstratorów technologii Airbusa i uzupełnia prace prowadzone w celu oceny firmowych pomysłów i technologii dotyczących zerowej emisji. W lutym 2022 roku obie firmy wspólny program testów w locie napędu wodorowego. Airbus i CFM, wraz ze spółkami GE i Safran, dążą do spełnienia obietnicy, którą ich przedstawiciele złożyli podpisując cel Air Transport Action Group w październiku 2021 roku osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w przemyśle lotniczym do 2050 roku poprzez opracowanie i przetestowanie technologii niezbędnych do wprowadzenia do eksploatacji zeroemisyjnych statków powietrznych zgodnie z ambitnym harmonogramem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5