Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus uruchamia projekt latającego demonstratora silnika turbowentylatorowego w A380


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2022-07-23 06:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus Press

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus uruchamia projekt latającego demonstratora silnika turbowentylatorowego w A380
fot. Airbus
Airbus i CFM International, spółka której udziałowcami są potentaci branży wytwarzającej napędy lotnicze, firmy GE i Safran Aircraft Engines nawiązały współpracę mającą na celu sprawdzenie w praktyce nowatorskiej architektury silników turbowentylatorowych z otwartym wentylatorem.
Wykorzystanie latającego demonstratora technologii na bazie fabrycznego samolotu A380 pozwoli ocenić zaawansowanie i przyspieszyć rozwój nowych rozwiązań napędowych w ramach programu CFM Revolutionary Innovation for Sustainable Engine (RISE). Seria lotów próbnych planowana jest na drugą połowę obecnej dekady w oparciu o Airbus Flight Test w Tuluzie. Przed lotami testowymi A380 inżynierowe CFM w centrum Flight Test Operations GE Aviation w amerykańskim Victorville wykonają naziemne testy silnika, a także przygotują program badań w locie.

Testy w powietrzu pozwolą osiągnąć kilka celów, które mogą przyczynić się do poprawy wydajności silników i samolotów. Umożliwią m.in. optymalizację sposobu połączenia takiego silnika ze skrzydłem oraz osiągów aerodynamicznych, a także wzrost wydajności układu napędowego; weryfikację korzyści w zakresie osiągów, w tym oszczędności w zużyciu paliwa, która skutkowałaby 20 proc. redukcją emisji CO2 w porównaniu z najwydajniejszymi obecnie silnikami. Posłużą też ocenie akustycznej takiego napędu oraz zapewnienia zgodności z 100 proc. zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF).

– Nowe technologie napędowe wraz z nowymi projektami samolotów i zrównoważonymi źródłami energii odegrają ważną rolę w osiągnięciu przez lotnictwo stanu zerowej emisyjności netto – powiedziała Sabine Klauke, dyrektor techniczny Airbusa. – Oceniając i doskonaląc architekturę silnika pozbawionego osłony sprężarki niskiego ciśnienia za pomocą latającego demonstratora wspólnie wniesiemy kolejny wkład w rozwój elementów technologicznych, pozwalających nam osiągnąć cele w obszarze dekarbonizacji branży lotniczej – dodała Klauke.



– Program CFM RISE służy osiągnięciu długoterminowego zrównoważonego wzrostu branży lotniczej poprzez doskonalenie dostępnych technologii – powiedział Gaël Méheust, prezes CFM International. – Nasza spółka, firmy-założyciele i Airbus podzielają tę samą wizję i zaangażowanie na rzecz lepszej przyszłości; a program testów w locie silnika turbowentylatorowego pozbawionego osłony sprężarki niskiego ciśnienia jest kolejnym etapem dążeń w kierunku osiągnięcia celów zeroemisyjności netto w lotnictwie – podsumował Méheust.

Współpraca Airbusa z CFM pokazuje różnorodność demonstratorów technologii Airbusa i uzupełnia prace prowadzone w celu oceny firmowych pomysłów i technologii dotyczących zerowej emisji. W lutym 2022 roku obie firmy wspólny program testów w locie napędu wodorowego. Airbus i CFM, wraz ze spółkami GE i Safran, dążą do spełnienia obietnicy, którą ich przedstawiciele złożyli podpisując cel Air Transport Action Group w październiku 2021 roku osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w przemyśle lotniczym do 2050 roku poprzez opracowanie i przetestowanie technologii niezbędnych do wprowadzenia do eksploatacji zeroemisyjnych statków powietrznych zgodnie z ambitnym harmonogramem.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus: easyJet zamawia 56 samolotów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: easyJet zamawia 56 samolotów z rodziny A320neo

Avgeek 21 lipca 2022

FIA2022: Delta zamawia kolejne airbusy A220

Pasażer i linie lotnicze

FIA2022: Delta zamawia kolejne airbusy A220

Avgeek 19 lipca 2022

Bloomberg: PLL LOT bliski wybrania airbusów A220

Biznes i przemysł

Bloomberg: PLL LOT bliski wybrania airbusów A220

simetra 17 lipca 2022

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5