Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus testuje nowe technologie wspomagania pilotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus Press

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus testuje nowe technologie wspomagania pilotów
fot. Airbus
Airbus UpNext, spółka należąca w całości do Airbusa, rozpoczęła testowanie nowych technologii wspierających automatyczne kołowanie i usprawniających pracę pilotów, wykorzystując innowacyjną ciężarówkę elektryczną. Trzyletni projekt badawczy Optimate połączy szeroką gamę najnowszych technologii, w tym zaawansowaną automatyzację, komputerowe generowanie obrazu, fuzję danych i uczenie maszynowe, w celu ulepszenia systemów nawigacji statku powietrznego, interfejsu człowiek-maszyna i ogólnego bezpieczeństwa lotów.

 – Jesteśmy zachwyceni możliwością pokazania kolejnego innowacyjnego demonstratora, który odzwierciedla nasze zaangażowanie w definiowanie na nowo tego, co jest w lotnictwie możliwe. Naszą ambicją jest zastosowanie najlepszych technologii w taki sposób, by nasze samoloty były jeszcze bardziej świadome warunków, w których działają, analizując je możliwie szczegółowo, by stały się inteligentnymi i niezawodnymi asystentami pilotów, zapewniającymi im optymalną pomoc. Jesteśmy przekonani, że prowadzony projekt przyczyni się do bezpieczniejszego i ekonomiczniejszego podróżowania samolotem – powiedział Michael Augello, prezes Airbus UpNext.

Głównym celem projektu Optimate jest opracowanie i przetestowanie funkcji automatycznego kołowania w oparciu o dokładniejsze i bardziej niezawodne obliczanie pozycji oraz ocena potencjału sensorów kwantowych w zakresie poprawy jakości pozycjonowania i niezawodności systemu nawigacji. Kolejnym celem jest zbadanie możliwości współpracującej mapy i wirtualnego asystenta lotu we wspieraniu pilotów w podejmowaniu najważniejszych decyzji i interakcjach z kontroli ruchu lotniczego i centrami operacyjnymi linii lotniczych.

Chcąc ograniczyć emisje CO2 podczas testów, inżynierowie Airbus UpNext postanowili sprawdzić nową architekturę i algorytmy systemu nawigacyjnego wykorzystując elektryczną ciężarówkę, w której odtworzyli kluczowe funkcje prawdziwego kokpitu samolotu i która może toczyć się po drogach startowych i kołowania lotniska jak samolot pasażerski. Odtworzony w samochodzie kokpit odrzutowca A350 uzupełniły zaawansowane technologie automatyzacji, takie jak najnowszej generacji LIDAR i kamery zewnętrzne, w połączeniu z technologiami pozycjonowania inercyjnego i GPS, zestawem łączności satcom i telefonii 5G.

Ostatnią fazą projektu będzie zastosowanie wirtualnego asystenta kołowania podczas w pełni zautomatyzowanego lotu „gate-to-gate” na pokładzie samolotu testowego A350.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij