Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus: Świat będzie potrzebował 39 tys. nowych samolotów pasażerskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Airbus

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus: Świat będzie potrzebował 39 tys. nowych samolotów pasażerskich
fot. Airbus
Światowa flota samolotów pasażerskich i towarowych zwiększy się do niemal 48 tys. do 2038 roku, przy wzroście ruchu o 4,3 proc. rocznie – przewiduje europejski producent samolotów, firma Airbus. Rynek przewozów lotniczych będzie potrzebował 550 tys. nowych pilotów i 640 tys. nowych techników.

Z prognozowanych przez Airbusa 47,6 tys. samolotów latających w 2038 roku, 39 tys. dopiero zostanie wyprodukowanych, natomiast 8470 będzie maszynami już obecnie eksploatowanymi przez przewoźników.
Władze europejskiego producenta są zdania, że poprzez wprowadzenie do linii lotniczych najnowszej generacji paliwooszczędnych samolotów takich jak maszyny z rodzin A220, A320neo, A330neo i A350, firma znacznie przyczyni się do stopniowej dekarbonizacji transportu lotniczego oraz osiągnięcia celu, jakim jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla wzrost gospodarczy od 2020 roku.

Dążąc do odzwierciedlenia ewolucji w technologiach lotniczych, Airbus uprościł prowadzoną segmentację rynkową w celu uwzględnienia pojemności, zasięgu i rodzaju zadań produkowanych samolotów. Na przykład maszyna A321 latająca na krótkich trasach będzie klasyfikowana jako mała (S), podczas gdy samoloty A321LR lub XLR operujące na długich dystansach należy klasyfikować jako średnie (M). Choć A330 zasadniczo jest zaliczany do kategorii maszyn średnich (M), linie będą zapewne nadal używać go do obsługi segmentu rynku przeznaczonego dla dużych maszyn (L), takich jak A350 XWB.

Zgodnie z najnowszą prognozą rynkową Airbusa na lata 2019-2038, według powyższej segmentacji, rynek będzie potrzebował 39,2 tys. nowych samolotów pasażerskich i cargo – 29,7 tys. małych (S), 5370 średnich (M) i 4120 dużych (L). Spośród nich 25 tys. stanowić będą maszyny dokupione dzięki wzrostowi rynku, zaś 14,2 tys. stanowić mają nowe samoloty zastępujące starsze modele i oferujące większą wydajność operacyjną.

– Prognozowany roczny wzrost rynku o 4 proc. odzwierciedla odporność branży lotniczej na krótkoterminowe wstrząsy gospodarcze i zaburzenia geopolityczne. Gospodarki rozwijają się dzięki transportowi lotniczemu. Ludzie chcą podróżować – mówi Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbus i szef Airbus International. – Lotnictwo komunikacyjne stymuluje światowy wzrost gospodarczy i zapewnia środki do życia 65 mln gospodarstw domowych, co pokazuje ogromne korzyści, jakie nasza firma przynosi wszystkim społeczeństwom i globalnemu handlowi – dodaje.

W przypadku Airbusa segment Small (S) obejmuje rodzinę A220 i wszystkie warianty rodziny A320. Podstawowe produkty Airbusa w segmencie Medium (M) to rodzina A330 i A330neo, można też do niego zaliczyć mniejsze wersje A321LR i XLR używane na długich trasach. W segmencie Large (L) Airbus jest reprezentowany przez samoloty rodziny A330neo wraz z rodziną większych A350 XWB, która obejmuje też wersję Ultra Long Range (ULR). Segment L jest również obsługiwany przez A380.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus sprzedał w 2023 roku ponad 1000 samolotów i dostarczył 735 maszyn

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w 2023 roku ponad 1000 samolotów i dostarczył 735 maszyn

inf. pras. Airbus 12 stycznia 2024

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w październiku 119 samolotów i dostarczył 71

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus sprzedał w 2023 roku ponad 1000 samolotów i dostarczył 735 maszyn

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w 2023 roku ponad 1000 samolotów i dostarczył 735 maszyn

inf. pras. Airbus 12 stycznia 2024

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w październiku 119 samolotów i dostarczył 71

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5