Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus stracił w kwartale 481 mln euro, ale zyskał 290 zamówień

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Airbus/Simple Flying

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus stracił w kwartale 481 mln euro, ale zyskał 290 zamówień
fot. Airbus
Airbus stracił w pierwszym kwartale bieżącego roku 481 mln euro – poinformował producent samolotów w oficjalnym komunikacie. Pozytywną wiadomością jest natomiast 290 nowych zamówień na maszyny.

To o 58 mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, ale i tak jest odbierane w branży jako solidny wynik, biorąc pod uwagę obecną sytuację związaną z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 i zawieszeniem większości pasażerskich rejsów powietrznych.

Airbus dostarczył w pierwszym kwartale 122 samoloty komercyjne. To o 40 mniej niż przed rokiem. Producent zbudował i dostarczył osiem modeli A220, aż 96 modeli z rodziny a320 oraz cztery A330 i czternaście A350. Producent poinformował jednak również, że 60 zbudowanych maszyn nie można było dostarczyć liniom lotniczym.

"Szybko dostrzegamy wpływ pandemii"

– Mieliśmy solidny początek roku, zarówno pod względem komercyjnym, jak i przemysłowym, ale szybko dostrzegamy wpływ pandemii COVID-19 na liczby. Jesteśmy teraz w trakcie najcięższego kryzysu, jaki przemysł lotniczy znał kiedykolwiek – podkreślił Guillaume Faury, prezes Airbusa. Koronawirus uderzył mocno nie tylko w samą firmę, ale również w jej klientów. Linie lotnicze, szukając sposobów na zmniejszenie kosztów, postanowiły opóźnić dostawy. Niektórzy przewoźnicy nawet je anulowali, próbując ograniczyć straty.

Airbus nie ma pewności, kiedy poprawią się warunki rynkowe, wdrożył kilka działań w celu ożywienia firmy i zabezpieczenia jej przyszłości. – Dostosowujemy załogi produkcyjne samolotów komercyjnych do zapotrzebowania klientów i koncentrujemy się na ograniczeniu środków pieniężnych i naszej długoterminowej strukturze kosztów, aby zapewnić powrót do normalnej działalności po poprawie sytuacji – ujawnił Faury.

"Uczymy się współistnieć z pandemią"

Producent zmniejszył prędkość produkcji maszyn, aby mieć pewność, że zbyt dużo ich nie będzie czekać w parkingu na dostarczenie. Opóźni się również budowa nowej fabryki A321 we Francji. Ponadto nie wykluczono dalszych redukcji zatrudnienia. Opracowano również plan pozwalający pracować zdalnie jak największej liczbie osób.

– Przez cały czas zdrowie i bezpieczeństwo pracowników Airbusa jest naszym najwyższym priorytetem. Teraz musimy działać jako przemysł, aby przywrócić zaufanie pasażerów do podróży lotniczych, gdy uczymy się współistnieć z pandemią. Koncentrujemy się na odporności naszej firmy i na zapewnienie jej ciągłości biznesowej – dodał Faury.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij