Airbus sprzedał w marcu bieżącego roku 20 samolotów - poinformowano w oficjalnym komunikacie. Europejski producent dostarczył 61 odrzutowców do 37 klientów.
54 różnych przewoźników i leasingodawców w trzech pierwszych miesiącach 2023 roku odebrało w sumie 127 maszyn zbudowanych w zakładach Airbusa we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Chinach.
Zamówienia na dziesięć szerokokadłubowych airbusów A350-1000 i pięć wersji A350-900 złożyła niemiecka Lufthansa. Ponadto anonimowi klienci kupili cztery frachtowce A350F i jednego wąskokadłubowego odrzutowca A319neo.
Airbus dostarczył w marcu pięć szerokokadłubowców. Po jednym wersji A350-900 odebrały Starlux Airlines z Tajwanu i Singapore Airlines, natomiast pojedyncze egzemplarze A330neo trafiły do amerykańskich Delta Air Lines, niemieckiego Condora i brytyjskich Virgin Aitlantic Airways.
Dwa wąskokadłubowe odrzutowce wersji A220-300 dołączyły do floty Air France, a po jednym do amerykańskich JetBlue Airways i Breeze Airways.
Po trzy samoloty A320neo odebrały skandynawskie SAS i amerykańskie Spirit Airlines, a po dwa tej wersji zyskały malowania kolumbijskich linii Avianca, brytyjskich easyJet, China Eastern Airlines, indyjskich Indigo i greckich Aegean Airlines. Pojedyncze egzemplarze A320neo trafiły jeszcze do Lufthansy, Turkish Airlines, Air Astana, Air Cairo, Air Malta, saudyjskich Flynas, hiszpańskiej Iberii, chińskich Loong Air, japońskich Peach oraz indyjskich linii Vistara.
Cztery odrzutowce największej wąskokadłubowej wersji A321neo odebrały z kolei węgierskie Wizz Air, trzy amerykańskie Frontier Airlines, a po dwa tureckie Pegasus Airlines i Turkish Airlines, chilijskie JetSmart i Air India. Pojedyncze egzemplarze trafiły jeszcze do Vistary,
Egypt Air, rumuńskich HiSky Europe, kolumbijskich Viva Aerobus,
chińskich HK Express, Qingdao Airlines, Spring Airlines i Cathay Pacific, australijskich Jetstar Airlines, brytyjskich Jet2.com i hiszpańskich Vueling.
Przypomnijmy, że Airbus dostarczył w minionym roku 84 klientom 661 samolotów pasażerskich i towarowych. Europejski producent zarejestrował również nowe zamówienia na 1078 maszyn (brutto), w tym 888 na A320neo.
Portfel produkcyjny Airbusa na koniec grudnia wyniósł 7239 odrzutowców.