Airbus sprzedał w kwietniu bieżącego roku 98 samolotów. Europejski producent dostarczył w sumie 48 odrzutowców, które trafiły do 34 różnych klientów.
Przypomnijmy, że wcześniej w marcu Airbus sprzedał 104 samoloty. Dostarczono 63 maszyny, które trafiły do 38 różnych klientów. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Sumując zamówienia i dostawy w 2022 roku Airbus sprzedał dotychczas 351 samoloty. Dostarczono z kolei 190 maszyn do 54 różnych przewoźników i leasingodawców.
Dwa szerokokadłubowe A350-900, które były przeznaczone dla linii lotniczych Aerofłot, nie zostały odebrane z powodu międzynarodowych sankcji nałożonych na Rosję po agresji w Ukrainie.
Analizując bardziej szczegółowo kwietniowe zamówienia z bieżącego roku, to 60 odrzutowców wersji A321neo trafi do BOC Aviation. Leasingodawca powiększy również swoją flotę o 20 maszyn A320neo. Cztery A350F zamówiła Air France, a kolejne cztery A321neo Air Canada. Ponadto sześć A320neo i dwa A319neo trafi do anonimowego klienta, a dwa A321neo dołączą do floty hiszpańskiej Iberii.
W czwartym miesiącu bieżącego roku do klientów trafiło 20 wąskokadłubowych A320neo, siedemnaście A321neo i cztery A220-300. Jeden szerokokadłubowy A330-300 dołączył do floty leasingodawcy Altavair, a pojedynczy egzemplarz A330-900 odebrały Delta Air Lines. Po jednym szerokokadłubowym A350-900 odebrały z kolei linie lotnicze Air France, Japan Airlines i Singapore Airlines, a pojedyncze egzemplarze większej wersji A350-1000 wzmocniły floty Virgin Atlantic Airways i British Airways.