Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus: Ruszyła nowa linia montażu kadłubów A320 w Hamburgu


Wstecz Dalej

Autor:

Red. ed

Data publikacji:
2019-10-03 13:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Airbus

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus: Ruszyła nowa linia montażu kadłubów A320 w Hamburgu
fot. Airbus
W zakładzie w Hamburgu europejski producent samolotów Airbus uruchomił zautomatyzowaną linię montażu struktur kadłubów samolotów rodziny A320. W nowym obiekcie, który ma być szczególnie przydatny do montażu dłuższych sekcji kadłubów Airbusów A321LR, zainstalowano 20 robotów oraz wdrożono nową koncepcję logistyczną, automatyczne pozycjonowanie struktur za pomocą pomiarów laserowych, a także cyfrowy system akwizycji danych.
– Korzystając z najnowszych technologii i procesów, Airbus dąży do ustanowienia nowych standardów w produkcji maszyn rodziny A320. Nowa linia montażu kadłuba jest niezbędna dla rozwoju rodziny A320. Zwiększenie poziomu automatyzacji i robotyki umożliwia szybszą i bardziej wydajną produkcję przy jednoczesnym utrzymaniu naszego głównego nacisku na jakość – mówi Michael Schoellhorn, dyrektor operacyjny Airbusa. – Zważywszy na ogromny sukces rynkowy rodziny A320 i zaległości w realizacji zamówień, podejmujemy kroki, aby zapewnić, że nasz system produkcyjny jest w stanie dopasować się do doskonałości naszych produktów oraz że jesteśmy w stanie zaspokoić popyt klientów na nasze samoloty wąskokadłubowe – dodaje.

Schoellhorn wskazał też na kredyt zaufania, jaki został udzielony personelowi fabryki w Hamburgu. – Musimy realizować zamówienia zgodnie z zobowiązaniami wobec klientów, utrzymując zarazem ogólną konkurencyjność rynkową – przyznał.

Do montażu pierwszej sekcji kadłuba A320 na linii zastosowano modułowy, lekki automatyczny system o nazwie „Flextrack”, w którym osiem robotów wierci i pogłębia 1100 do 2400 otworów na połączeniach wzdłużnych. W następnym etapie montażu 12 robotów – każdy pracujący w siedmiu osiach – łączy sekcję środkową i tylną kadłuba z ogonem, tworząc w ten sposób cały kadłub. Wymaga to wywiercenia i pogłębiania otworów, włożenia i uszczelnienia 3000 nitów na połączeniach orbitalnych (dookoła kadłuba).

Oprócz użycia robotów, Airbus wdraża również nowe metody i technologie w logistyce materiałów i części, aby zoptymalizować montaż, poprawić jego ergonomię i skrócić czas. Na nowej linii rozdzielono sekcje logistyki i produkcji, komponenty do produkcji są zamawiana precyzyjnie zgodnie z bieżącymi potrzebami. Linię zaopatrują pojazdy poruszające się autonomicznie.

Zakład montażu w Hamburgu odpowiada za łączenie pojedynczych elementów kadłuba w sekcje, a także ostateczny montaż sekcji kadłuba samolotów. Przed wysłaniem ich do zakładów montażu końcowego we Francji, Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych kadłuby samolotów są tu również wyposażane w systemy elektryczne i mechaniczne.

Atutem rodziny A320neo (w tym A321) jest najszersza kabina pasażerska wśród produkowanych na świecie maszyn wąskokadłubowych. W konstrukcji tych samolotów wykorzystano najnowsze osiągnięcia techniki i aerodynamiki, w tym silniki nowej generacji i sharklety, które razem zapewniają ponad 15-procentową oszczędność paliwa i emisji CO2, a maszyny opuszczające fabryki Airbusa od 2020 roku będą mogły się pochwalić 20-procentą redukcją zużycia paliwa i emisji CO2 oraz 50-procentową redukcją hałasu. Do tej pory Airbus uzyskał od ponad 100 klientów zamówienia na ponad 6500 samolotów rodziny A320neo.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lauda: 17 nowych tras z Wiednia. Chce pozyskać A320 po Thomas Cook Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Lauda: 17 nowych tras z Wiednia. Chce pozyskać A320 po Thomas Cook Airlines

Piotr Bożyk 03 października 2019

Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)

Piotr Bożyk 02 października 2019

Nie będzie powrotu. Adria Airways ogłasza upadłość

Pasażer i linie lotnicze

Nie będzie powrotu. Adria Airways ogłasza upadłość

Piotr Bożyk 01 października 2019

 

Wielka Brytania oferuje 100 mln funtów na budowę CPK

Infrastruktura i lotniska

Wielka Brytania oferuje 100 mln funtów na budowę CPK

09 października 2019

Rusza przetarg na kolej do lotniska w Pyrzowicach

Infrastruktura i lotniska

Rusza przetarg na kolej do lotniska w Pyrzowicach

09 października 2019

Zarząd ATR daje zielone światło na nową wersję 42-600S

Biznes i przemysł

Zarząd ATR daje zielone światło na nową wersję 42-600S

09 października 2019

Baltona pozyskała nowego inwestora

Biznes i przemysł

Baltona pozyskała nowego inwestora

09 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5