Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus: Ruszyła nowa linia montażu kadłubów A320 w Hamburgu

Dalej Wstecz
Autor:

Red. ed

Data publikacji:
03-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Airbus

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus: Ruszyła nowa linia montażu kadłubów A320 w Hamburgu
fot. Airbus
W zakładzie w Hamburgu europejski producent samolotów Airbus uruchomił zautomatyzowaną linię montażu struktur kadłubów samolotów rodziny A320. W nowym obiekcie, który ma być szczególnie przydatny do montażu dłuższych sekcji kadłubów Airbusów A321LR, zainstalowano 20 robotów oraz wdrożono nową koncepcję logistyczną, automatyczne pozycjonowanie struktur za pomocą pomiarów laserowych, a także cyfrowy system akwizycji danych.

– Korzystając z najnowszych technologii i procesów, Airbus dąży do ustanowienia nowych standardów w produkcji maszyn rodziny A320. Nowa linia montażu kadłuba jest niezbędna dla rozwoju rodziny A320. Zwiększenie poziomu automatyzacji i robotyki umożliwia szybszą i bardziej wydajną produkcję przy jednoczesnym utrzymaniu naszego głównego nacisku na jakość – mówi Michael Schoellhorn, dyrektor operacyjny Airbusa. – Zważywszy na ogromny sukces rynkowy rodziny A320 i zaległości w realizacji zamówień, podejmujemy kroki, aby zapewnić, że nasz system produkcyjny jest w stanie dopasować się do doskonałości naszych produktów oraz że jesteśmy w stanie zaspokoić popyt klientów na nasze samoloty wąskokadłubowe – dodaje.

Schoellhorn wskazał też na kredyt zaufania, jaki został udzielony personelowi fabryki w Hamburgu. – Musimy realizować zamówienia zgodnie z zobowiązaniami wobec klientów, utrzymując zarazem ogólną konkurencyjność rynkową – przyznał.

Do montażu pierwszej sekcji kadłuba A320 na linii zastosowano modułowy, lekki automatyczny system o nazwie „Flextrack”, w którym osiem robotów wierci i pogłębia 1100 do 2400 otworów na połączeniach wzdłużnych. W następnym etapie montażu 12 robotów – każdy pracujący w siedmiu osiach – łączy sekcję środkową i tylną kadłuba z ogonem, tworząc w ten sposób cały kadłub. Wymaga to wywiercenia i pogłębiania otworów, włożenia i uszczelnienia 3000 nitów na połączeniach orbitalnych (dookoła kadłuba).

Oprócz użycia robotów, Airbus wdraża również nowe metody i technologie w logistyce materiałów i części, aby zoptymalizować montaż, poprawić jego ergonomię i skrócić czas. Na nowej linii rozdzielono sekcje logistyki i produkcji, komponenty do produkcji są zamawiana precyzyjnie zgodnie z bieżącymi potrzebami. Linię zaopatrują pojazdy poruszające się autonomicznie.

Zakład montażu w Hamburgu odpowiada za łączenie pojedynczych elementów kadłuba w sekcje, a także ostateczny montaż sekcji kadłuba samolotów. Przed wysłaniem ich do zakładów montażu końcowego we Francji, Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych kadłuby samolotów są tu również wyposażane w systemy elektryczne i mechaniczne.

Atutem rodziny A320neo (w tym A321) jest najszersza kabina pasażerska wśród produkowanych na świecie maszyn wąskokadłubowych. W konstrukcji tych samolotów wykorzystano najnowsze osiągnięcia techniki i aerodynamiki, w tym silniki nowej generacji i sharklety, które razem zapewniają ponad 15-procentową oszczędność paliwa i emisji CO2, a maszyny opuszczające fabryki Airbusa od 2020 roku będą mogły się pochwalić 20-procentą redukcją zużycia paliwa i emisji CO2 oraz 50-procentową redukcją hałasu. Do tej pory Airbus uzyskał od ponad 100 klientów zamówienia na ponad 6500 samolotów rodziny A320neo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus: W sierpniu mniej dostaw, ale więcej zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W sierpniu mniej dostaw, ale więcej zamówień

Piotr Bożyk 07 września 2025

Airbus: W lipcu więcej dostaw, a zamówienia wyhamowały

Biznes i przemysł

Airbus: Wyższe przychody i zysk w I półroczu 2025 roku

Biznes i przemysł

Airbus: Statecznik poziomy dla A350F już gotowy

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył 100. samolot z rodziny A220 z fabryki w Mobile

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W sierpniu mniej dostaw, ale więcej zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W sierpniu mniej dostaw, ale więcej zamówień

Piotr Bożyk 07 września 2025

Airbus: W lipcu więcej dostaw, a zamówienia wyhamowały

Biznes i przemysł

Airbus: Wyższe przychody i zysk w I półroczu 2025 roku

Biznes i przemysł

Airbus: Statecznik poziomy dla A350F już gotowy

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył 100. samolot z rodziny A220 z fabryki w Mobile

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij