Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus rusza z produkcją pierwszych części najnowszego A330neo


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2017-10-08 08:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus rusza z produkcją pierwszych części najnowszego A330neo
fot. Airbus
Podczas gdy Airbus przygotowuje się do pierwszego lotu A330-900, trwa przygotowywanie drugiego członka rodziny A330neo, A330-800. Pierwsze części maszyny powstają w punktach Airbusa w Europie.
Chodzi m.in. o nowe, szersze skrzydła, obecnie wyposażane w Bremen i ich kompozytowe szarklety, kadłuby samolotu (Hamburg), słupki tytanu (Tuluza) i skrzydło środkowe (Nantes). Produkcja Airbusa A330-800 będzie kontynuowana aż do ostatecznego montażu do końca 2017 roku. Pierwszy lot maszyny odbędzie się w przyszłym roku.

Airbus opiera się na sukcesie modelu A330-200, który został sprzedany w ponad 600 egzemplarzach. Samoloty A330-800 będą maszynami nowej generacji, zarówno w zakresie komfortu, jak i ekonomiczności, a na pokład będą mogły zabrać 250 pasażerów. Wraz z modelem A300-900, który mieści na pokładzie nieco więcej, bo 300 podróżnych, są podobne do siebie w 99%.

A330-800 pozwoli na zaoszczędzenie 14% paliwa w porównaniu do obecnego modelu A330. Zmniejszone zostaną również koszty utrzymania samolotu. Pasażerowie będą mogli cieszyć się wielokrotnie nagradzaną nową kabiną Airspace, inspirowaną Airbusem A350 XWB. Jak zapowiada firma, lot najnowszym A330 będzie wyjątkowo komfortowy i cichy.

Przypomnijmy, że pierwszym użytkownikiem samolotów A330-900neo będą portugalskie linie lotnicze TAP Portugal. Zakupione pod koniec 2015 roku 14 maszyn ma zacząć docierać do Portugalii w połowie 2018 roku, zgodnie z nowym harmonogramem dostaw.

Modele A330 to obecnie jedne z najpopularniejszych samolotów szerokokadłubowych na świecie. Do dziś złożono niemal 1700 zamówień na samoloty z rodziny A330, a ponad 1300 lata w barwach ponad 110 operatorów na całym świecie. Niezawodność operacyjna rzędu 99,4 proc. oraz różne ulepszenia produktu oznaczają, że A330 jest obecnie najbardziej efektywnym kosztowo i oferującym największe możliwości samolotem szerokokadłubowym.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus otwiera kolejną filię w Chinach

Biznes i przemysł

Airbus otwiera kolejną filię w Chinach

Michał Szymajda 21 września 2017

Sprzedaż samolotów Boeinga dwa razy większa niż Airbusa

Pasażer i linie lotnicze

Sprzedaż samolotów Boeinga dwa razy większa niż Airbusa

Michał Szymajda 12 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5