Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Qantas kupuje 12 A350-1000. Projekt Sunrise zrewolucjonizuje loty!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus

Podziel się ze znajomymi:

Narodowy przewoźnik Australii potwierdził dziś (2 maja) zamówienie 12 airbusów A350-1000, dzięki którym będzie mógł oferować bezpośrednie połączenia do Australii na najdłuższych na świecie trasach. Linie od końca 2025 roku polecą bez międzylądowań z Sydney i Melbourne do Nowego Jorku i Londynu. Potwierdzono także zakup 20 A321XLR oraz 20 A220.

Australijskie linie lotnicze Qantas możliwość wykonywania bezpośrednich ultradługich lotów z miast położonych we wschodniej części kontynentu do Europy i Ameryki nazwały projektem „wschodu słońca” (ang. Project Sunrise). Loty bez przesiadek z Sydney i Melbourne do „każdego innego miasta, w tym Nowego Jorku i Londynu” staną się rzeczywistością dla Qantas od końca 2025.

Przemawiając w słynnym hangarze nr 96, dyrektor generalny Qantas, Alan Joyce, potwierdził, że złożone zostało zamówienie na 12 samolotów dalekiego zasięgu typu airbus A350-1000, które umożliwią przewoźnikowi oferowanie bezpośrednich lotów z Australii do miast na całym świecie.

W nadchodzących miesiącach zostanie ogłoszonych więcej nowych tras bezpośrednich. Czasy przelotów na wszystkich kierunkach staną się krótsze. – W całej naszej historii samoloty, którymi lataliśmy, wyznaczały epokę, w której żyjemy. 707 wprowadził epokę odrzutowców, 747 zdemokratyzował podróż, a A380 wprowadził zupełnie nowy poziom komfortu – powiedział Alan Joyce w początkowej fazie swego przemówienia.


Grafika: Airbus

W maju 2020 roku australijski operator lotniczy zdecydował się odłożyć zakup airbusów A350-1000, które wybrał pod koniec 2019 roku, wykluczając Boeinga 777-8. W tym czasie jej dyrektor generalny Alan Joyce pozostawił ciągłość projektu z zastrzeżeniem odbudowy popytu. – A350 i Project Sunrise sprawią, że każde miasto będzie oddalone tylko o jeden lot od Australii – powiedział na konferencji prasowej Alan Joyce, dyrektor generalny Qantas. – To ostatnia granica i ostateczna poprawka dla tyranii odległości. Jak można się spodziewać, kabina została specjalnie zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie we wszystkich klasach lotów długodystansowych – dodał.

Dwa wschody słońca w trakcie lotu

To wielomiliardowa inwestycja, którą dyrektor generalny Qantas, Alan Joyce, określił jako „wielką strategiczną transakcję” linii lotniczej w 2020 r. i przełomową decyzję w globalnych podróżach.
„The Kangaroo Route” między Sydney a Londynem po raz pierwszy zostanie pokonana w jednym locie, podczas gdy pasażerowie i załoga samolotu podczas rejsu zobaczą dwa wschody słońca podczas epickiej z punktu widzenia branży lotniczej podróży.

Linie podzieliły się również wstępnymi koncepcjami przyszłej kabiny A350, która zapewni nowy poziom komfortu wszystkim pasażerom podczas tych bezpośrednich ultra dalekich lotów. Rejsy a ramach projektu Sunrise pozwolą skrócić całkowity czas podróży nawet o cztery godziny w porównaniu z dzisiejszymi najszybszymi możliwościami podróży z Sydney i Melbourne do tych miast. Bezpośrednie 18- i 20-godzinne rejsy staną się faktem.

Podróżujący z całego świata mogą spodziewać się coraz więcej bezpośrednich tras do Australii, ze znacznie skróconym czasem podróży z punktu do punktu i niezrównanych wrażeń z latania – dzięki wnętrzu kabiny i projektowi usług, który powstał po przeprowadzonych badaniach medycznych i naukowych podczas trzech lotów badawczych projektu Sunrise z Nowego Jorku i Londynu do Sydney, które odbywały się w 2019 roku.

Samolot ze strefą relaksu

Nowe A350 linii Qantas będą wyposażone w stylowy, nowy, wysokiej klasy apartament z wysokimi ścianami, z oddzielnym łóżkiem umieszczonym obok siedzenia, wraz z przesuwanymi drzwiami dającymi duże poczucie prywatności. W sumie dostępnych będzie sześć apartamentów w pierwszej klasie w układzie dwóch rzędów 1-1-1. Klienci na pokładzie nowej floty samolotów A350 Qantas otrzymają luksusowe apartamenty pierwszej klasy z oddzielnym łóżkiem, rozkładanym fotelem i osobistą garderobą; klasę biznesową nowej generacji; nowy fotel Premium Economy, który będzie się odchylał do 40 cali, nowy fotel w klasie ekonomicznej rozkładany do 33 cal.


Grafika: Qantas


Grafika: Qantas

Pasażerowie będą mieć do dyspozycji dedykowaną „Strefę Dobrego Samopoczucia” przeznaczoną do ćwiczeń, rozciągania i nawilżania organizmu. Przestrzenie te będą wyposażone w ekrany z zalecanymi ćwiczeniami, które pomogą zwiększyć przepływ krwi i poprawić ogólne samopoczucie pasażerów, a także samoobsługowy bar z przekąskami. Nowe A350 poprawią również ogólną jakość powietrza dzięki filtrom HEPA wyłapującym 99,9 proc. cząsteczek i odświeżającym powietrze pobierane przez pasażerów co 2-3 minuty. Samolot będzie mieć całkowitą liczbę miejsc wynoszącą 238 foteli, najniższą w porównaniu z jakimkolwiek innym A350-1000, który jest obecnie w aktywnie służbie.


Grafika: Qantas


Grafika: Qantas

Projekt Winton – odnowa floty regionalnej

Qantas ogłosił również, że linie rozpoczną proces odnowy swojej floty regionalnych samolotów wąskokadłubowych. Wymiana maszyn rozpocznie się pod koniec 2023 roku, kiedy dostarczony zostanie pierwszy samolot – A220. Dostawy A321XLR rozpoczną się rok później. Linie ostatecznie zamówiły 20 samolotów typu airbus A321XLR i 20 A220 w ramach projektu Winton. Obecnie latające po kontynencie boeingi 737, a także B717 zostaną wycofane. Złożone zamówienie obejmuje opcje zakupu kolejnych 94 samolotów z dostawą do co najmniej 2034 roku.

– A320 i A220 staną się podstawą naszej floty krajowej przez następne 20 lat, pomagając w utrzymaniu ruchu lotnictwo w naszym kraju. Ich zasięg i ekonomia umożliwią powstanie nowych bezpośrednich tras, w tym lepszej obsługi miast regionalnych – wyznał Joyce komentując zamówienia nowych wąskokadłubowców.

Łącznie z istniejącym zamówieniem na 109 samolotów A320 (plus prawa zakupu) dla Jetstar, zamównienia wąskokadłubowców złożone przez grupę Qantas obejmuje 299 samolotów (z czego połowa to zamówienia stałe, a połowa to możliwe opcje zakupu). Dostępne opcje skorzystania pozwalają liniom wybrać dowolny wariant samolotu z rodziny A320 i A220.

Demonstracją tej elastyczności jest dzisiejsze potwierdzenie, że Jetstar przekonwertuje 20 swoich istniejących zamówień z rodziny A320 na samoloty A321XLR, które mogą latać na krótkich trasach międzynarodowych. Dostawy maszyn rozpoczną się w drugiej połowie 2024 roku. Pierwsza transza dostaw w ramach istniejącego zamówienia – 18 A321LR – ma rozpocząć się w lipcu br.

Ważny krok na przyszłość

Nowsze samoloty i silniki zmniejszą emisje o co najmniej 15 proc. jeśli będą zasilane paliwami kopalnymi, i znacznie lepiej, jeśli będą zasilane paliwem zrównoważonego lotnictwa. To zamówienie przybliża nas do naszego zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. Projekt Sunrise będzie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla od pierwszego dnia – zaznaczył Joyce.

– Przeszliśmy przez długą drogę w pandemii, strukturalnie jesteśmy inną firmą. Nasz udział w rynku krajowym jest wyższy, a popyt na bezpośrednie loty międzynarodowe jest jeszcze silniejszy niż przed COVID-19. Biznesowe uzasadnienie projektu Sunrise ma wewnętrzną stopę zwrotu – dodał dyrektor.

– Decyzja Zarządu o zatwierdzeniu największego zamówienia na samoloty w australijskim lotnictwie jest wyraźnym wotum zaufania w przyszłość Grupy Qantas. Nasza strategia dla tych samolotów pozwoli nam wygenerować znaczące korzyści dla tych, którzy to umożliwiają – naszych ludzi, naszych klientów i naszych udziałowców. Stopniowe wprowadzanie tego zamówienia oznacza, że można je sfinansować w ramach naszego zadłużenia i z zysków, jednocześnie pozostawiając miejsce na zwroty dla akcjonariuszy zgodnie z naszymi ramami finansowymi – podkreślił Joyce.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Program airbusa A350XWB przekroczył 1000 sprzedanych samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Program airbusa A350XWB przekroczył 1000 sprzedanych samolotów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5