Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus prognozuje popyt na 39 tys. nowych samolotów do 2040 roku


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-11-15 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus Press

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus prognozuje popyt na 39 tys. nowych samolotów do 2040 roku
fot. Airbus
Specjaliści Airbusa prognozują, że w ciągu najbliższych 20 lat za sprawą rozwoju flot eksploatowanych przez przewoźników i przyspieszonego wycofywania starszych, mniej paliwooszczędnych samolotów, rynek będzie potrzebował około 39 tys. nowych samolotów pasażerskich i towarowych, z czego 15 250 egzemplarzy do zastąpienia starszych maszyn.
W rezultacie w 2040 roku zdecydowana większość eksploatowanych samolotów komercyjnych będzie reprezentowała najnowszą generację, w porównaniu z około 13 proc. samolotów użytkowanych obecnie, co znacznie poprawi efektywność światowych flot lotniczych pod względem emisji CO2. Korzyści ekonomiczne płynące z lotnictwa wykraczają poza sam sektor, generując około 4 proc. rocznego światowego PKB i utrzymując około 90 milionów miejsc pracy na świecie.

Chiny największym rynkiem przewozów

Mimo, że w okresie pandemii COVID ruch pasażerski stracił prawie dwa lata wzrostu, wykazał się odpornością i ma ponownie rosnąć o 3,9 proc. rocznie, dzięki rozwijającej się gospodarce i handlowi, w tym turystyce. Klasa średnia, która lata najchętniej, zwiększy się o dwa miliardy ludzi, osiągając około 63 proc. światowej populacji. Najszybszy wzrost ruchu nastąpi w Azji, a największym rynkiem przewozów lotniczych będą Chiny.

Rynek wchłonie około 29 700 małych samolotów, takich jak z rodziny A220 i A320, a także około 5300 w kategorii samolotów średnich, takich jak A321XLR i A330neo. W segmencie szerokokadłubowców, do którego zalicza się A350, do 2040 roku potrzeba będzie około 4000 samolotów. W obszarze przewozu towarów, gdzie główną rolę odgrywa e-handel, oczekuje się wzrostu frachtów ekspresowych o 4,7 proc. rocznie oraz drobnicowych (stanowiących około 75 proc. rynku) o 2,7 proc. Do obsłużenia tego ruchu w ciągu najbliższych 20 lat potrzebne będzie około 2440 frachtowców, z których 880 nowo zbudowanych.

550 tys. pilotów zyska pracę podczas odbicia

Coraz wydajniejsze operacje lotnicze zwiększają zapotrzebowanie na usługi związane z lotnictwem, w tym serwis techniczny, szkolenia, modernizacje, obsługę ruchu w powietrzu, demontaż i recykling. Wzrost ten jest zgodny z przewidywaniami Airbusa sprzed pandemii, osiągnie łączną wartość około 4,8 biliona dolarów w ciągu najbliższych 20 lat. Mimo kontynuacji spadku związanego z COVID o około 20 proc. w okresie 2020-2025, rynek usług czeka odbicie, którego przejawem będzie zapotrzebowanie na około 550 tys. nowych pilotów i ponad 710 tys. wysoko wykwalifikowanych techników w ciągu następnych 20 lat. Chociaż naziemne obsługi techniczne pozostaną wiodącym segmentem usług, oczekuje się, że loty, operacje naziemne i tzw. Usługi zrównoważone również znacznie urosną.



– W miarę dojrzewania gospodarek i transportu lotniczego widzimy, że popyt na samoloty jest w coraz większym stopniu wynikiem wymiany maszyn, a nie wzrostu flot. Wymiana jest obecnie najważniejszym czynnikiem dekarbonizacji. Świat oczekuje bardziej zrównoważonego latania. Stanie się to możliwe w krótkim okresie dzięki wprowadzeniu najnowocześniejszych samolotów – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i szef Airbus International.

– Zasilanie tych nowych, wydajnych samolotów paliwami zrównoważonymi (SAF) to kolejna duża zmiana rynkowa. Jesteśmy dumni z tego, że wszystkie nasze samoloty, czyli A220, A320neo Family, A330neo i A350, mają już certyfikat do latania na mieszance paliwa zawierającej 50 proc. SAF, a która ma osiągnąć 100 proc. do 2030 roku. Po 2035 roku zero emisyjność stanie się rzeczywistością – dodał Scherer. 

Przemysł lotniczy osiągnął już ogromny wzrost wydajności w kwestii ograniczania wpływu na środowisko, o czym świadczy 53 proc. spadek globalnych emisji CO2 w lotnictwie od 1990 roku. Asortyment produktów Airbusa zapewnia co najmniej 20 proc. spadek emisji CO2 w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. W związku z ciągłymi innowacjami, rozwojem produktów, ulepszeniami operacyjnymi, a także trendami rynkowymi, Airbus wspiera ambicje sektora transportu lotniczego, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Linie z portfolio Indigo Partners zamawiają 255 airbusów z rodziny A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Linie z portfolio Indigo Partners zamawiają 255 airbusów z rodziny A321neo

Avgeek 14 listopada 2021

Hiszpania zakupiła trzy airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

Hiszpania zakupiła trzy airbusy A330 MRTT

Avgeek 14 listopada 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5