Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus opóźnia certyfikację A330-800neo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus opóźnia certyfikację A330-800neo
Fot. Airbus Media
Airbus po cichu przesunął certyfikację A330-800 na początek przyszłego roku. To kolejna zła wiadomość dla najmniejszego wariantu A330neo, który m.in. boryka się z bardzo słabą sprzedaży mimo zapewnień Airbusa, że ten rok będzie lepszy dla A330-800neo.

A330-800neo z brakiem nowych zamówień

Minął już ponad rok od pierwszego lotu technicznego A330-800neo, a samolot nadal pozostaje bez cetryfikacji EASA. Guillaume Faury, prezes Airbusa, przemawiając podczas briefingu finansowego, powiedział, że certyfikacja typu A330-800 nastąpi dopiero na początku 2020 r. Warto dodać, że producent miał na celu utrzymanie samolotu na drodze do certyfikacji w drugiej połowie tego roku. Faury nie wyjaśnił przyczyn opóźnienia, chociaż gołym okiem widać, że popyt na A330-800 jest bardzo słaby.

Do tej pory linie na całym świecie zamówiły tylko 14 sztuk najmniejszego z rodziny A330neo. Oprócz Garuda Indonesia, A330-800neo zamówiły dwie inne linie lotnicze: Kuwait Airways (8) oraz Uganda Airlines (2). Airbus liczy, że jeszcze w tym roku uda mu się sprzedać liniom około 30-40 maszyn A330-800neo, które mają zastępować stare A330-200. Tak się chyba jednak nie stanie. Następne miesiące będą sądne dla tej maszyny.

Mimo tych niepewności produkcja A330neo w tym roku powoli rosła. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy Airbus dostarczył 13 A330neo, ale wskaźnik ten wzrósł w trzecim kwartale, osiągając łączną liczbę za dziewięć miesięcy - 26 maszyn. Airbus posiada zamówienia na 250 A330-900, z których 29 już zostało dostarczonych.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Samoloty zmniejszą zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni je jednymi z najbardziej oszczędnych, średniego i dalekiego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350, co spowodowało ich wydłużenie z 60,3 m do 64 m. Nowe maszyny w wersji -800 i -900 zabiorą od 10 do 20 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg wydłużony jest o 400 mil morskich (740 km).

Warto dodać, że rodzina A330 to najpopularniejsze szerokokadłubowe samoloty Airbusa. Do tej pory producent zebrał zamówienia na 1738 samoloty, z czego 1441 zostało już dostarczonych. Większość kontraktów (1023) stanowi większy wariant -300 oraz -900neo. Od kwietnia 2013 r. A330 są produkowane w tempie 10 sztuk miesięcznie. Obecnie na dostawę oczekuje 309 samolotów A330, w tym cztery w wersji cargo oraz pięć wojskowych. Więcej na temat nowego airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

inf. pras. Airbus 30 grudnia 2023

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w październiku 119 samolotów i dostarczył 71

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów

Mateusz Kieruzal 10 października 2023

Zobacz również:

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

inf. pras. Airbus 30 grudnia 2023

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w październiku 119 samolotów i dostarczył 71

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów

Mateusz Kieruzal 10 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5