Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus odsprzedał sześć samolotów zbudowanych dla AirAsia


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-11-30 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus odsprzedał sześć samolotów zbudowanych dla AirAsia
fot. Airbus
Europejski producent znalazł nabywców sześciu samolotów z rodziny A320neo, odrzuconych przez jednego z kluczowych klientów, malezyjską firmę AirAsia. Niechciane odrzutowce stały się symbolem wywołanych pandemią problemów w przemyśle lotniczym – podaje Agencja Reutera.
W kwietniu Airbus ogłosił przetargi na sześć odrzutowców, których nie odebrała grupa Air Asia. Teraz znalazł kupców na wszystkich sześciu, a ostatni z samolotów ma zostać oddany jeszcze w tym miesiącu. Europejski producent wciąż zawiera nowe umowy z liniami lotniczymi, dotyczące zmiany harmonogramu dostaw lub przechowywania odrzutowców.

Wiadomo już, że jeden z Airbusów A320neo, odrzuconych przez Air Asia, trafił do greckich linii Sky Express. Przewoźnik skorzystał z możliwości szybkiego odbioru samolotu. Chodzi o odrzutowiec o numerze seryjnym MSN10083, z rejestracją SX-IOG. Maszyna jest leasingowana przez Aviation Capital Group (ACG). Przewoźnik planuje też odebrać drugi samolot tego typu (SX-TEC MSN9566), również w leasingu od ACG, w grudniu 2020 roku. Kolejne dwa samoloty linia ma odebrać w lutym 2021 roku.

Prezes grupy Air Asia, Datuk Kamarudin Meranun, z okazji wznowienia lotów w Malezji, Tajlandii, Filipinach i Indonezji po pierwszej fali pandemii koronawirusa, ogłosił, że linie nie otrzymają w tym roku nowych samolotów. Dodał również, że grupa weryfikuje zamówienia złożone Airbusowi, które jeszcze nie zostały dostarczone. Mimo to, jak podają europejskie źródła, azjatycka grupa nadal pozostaje ważnym partnerem dla Airbusa.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7450 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3960 A320neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
SKY express odebrały pierwszego A320neo

Pasażer i linie lotnicze

SKY express odebrały pierwszego A320neo

Avgeek 28 listopada 2020

Brema: Fabryka Airbusa zwolniła 440 osób. Tempo produkcji spadło o 40 proc.

Biznes i przemysł

Brema: Fabryka Airbusa zwolniła 440 osób. Tempo produkcji spadło o 40 proc.

Rafał Dybiński 18 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5