Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus ma szansę na duże dostawy dla Bundeswehry


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-08-20 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus ma szansę na duże dostawy dla Bundeswehry
Czy do piętnastu H145M w niemieckiej służbie dołączą następne? fot. Airbus
Niemieckie wojsko potrzebuje dziesiątek nowych lekkich śmigłowców, aby pokryć niedobory w godzinach nalotu szkolących się pilotów i do przeprowadzania innych misji – wskazuje raport wewnętrzny niemieckiej armii. Choć nie został oficjalnie przedstawiony, to Reuters dotarł do dokumentu i podaje, że wojsko naszych zachodnich sąsiadów potrzebuje około 70 do 80 nowych lekkich śmigłowców.
Niemiecka minister obrony Ursula von der Leyen wskazała na potencjalne nowe zamówienia lekkich śmigłowców podczas wizyty w bazie lotniczej śmigłowców w zeszłym miesiącu, ale nie podała żadnych szczegółów.

Naturalnym kandydatem jest Airbus

Raport może przynieść zamówienie na kilkadziesiąt śmigłowców lekkich H145M budowanych przez europejskiego producenta samolotów Airbusa. Na wybór tej maszyny wskazuje kontrakt z 2015 wart 194 mln euro na dostawę niemieckim wojskom specjalnym piętnastu śmigłowców tego typu oraz wcześniejsze doświadczenia Bundeswehry ze starszymi wiropłatami z tej rodziny. Dotychczasowe relacje potencjalnych kontrahentów są dobre. Helikoptery sprawują się znakomicie, a odbiory odbyły się zgodnie z harmonogramem.

Rzecznik ministerstwa potwierdził powstanie raportu i powiedział, że zostanie on wykorzystany do dalszego planowania, ale odmówił podania jakichkolwiek szczegółów.

– Jest to dokument planowania wewnętrznego, który stanowi dobrą podstawę do dalszej analizy i dyskusji – powiedział rzecznik.

Producent nie potwierdza i nie zaprzecza

Airbus również nie mówi za wiele. Rzecznik firmy wymijająco oświadczył, że wojskowy śmigłowiec H145M, stworzony na bazie maszyny transportowej Airbus H145, jest używany przez policję i służby ratownictwa medycznego wielu państw, ale dodał:

– Gotowość niemieckich sił powietrznych do wykorzystania H145M przekracza 99 procent, piloci zgromadzili ponad 8000 godzin nalotu od czasu dostarczenia pierwszych maszyn w 2015 roku.

Współrządzący koalicjant również za zakupami

Hans-Peter Bartels z SPD, rzecznik wojskowy niemieckiego parlamentu, wielokrotnie zwracał uwagę na pilną potrzebę większej liczby helikopterów w Bundeswehrze.

– Wszędzie tam, gdzie Bundeswehra ma helikoptery, brakuje pilotom godzin nalotu, bo nie ma wystarczającej ilości maszyn – powiedział.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus A321neo Long Range z certyfikatem typu

Prawo i polityka

Airbus A321neo Long Range z certyfikatem typu

Piotr Bożyk 03 października 2018

Lufthansa wykorzystuje opcje na 27 Airbusów A320neo

Biznes i przemysł

Lufthansa wykorzystuje opcje na 27 Airbusów A320neo

Piotr Bożyk 01 października 2018

Airbus A330-900neo z certyfikatem typu

Biznes i przemysł

Airbus A330-900neo z certyfikatem typu

Piotr Bożyk 26 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5