World2fly, nowa dalekodystansowa linia założona niedawno przez hiszpańską firmę hotelarską Iberostar, odebrała w Tuluzie pierwszego z dwóch airbusów A350-900 stając się tym samym najnowszym operatorem najbardziej zaawansowanego na świecie dużego samolotu szerokokadłubowego. Maszyna jest leasingowana od firmy Air Lease Corporation (ALC).
Firma z Palmy prowadzi ponad 120 hoteli w 19 krajach i zatrudnia około 34 tys. pracowników. Jako grupa hotelowa Iberostar ma tę zaletę, że może sprzedawać kompletne pakiety podróżnicze, w tym loty własnymi odrzutowcami i noclegi we własnym hotelu. Linia będzie obsługiwać dwa leasingowane samoloty A350-900 na trasach dalekodystansowych z Madrytu do miejsc wypoczynkowych, takich jak Punta Cana (Republika Dominikany), Cancun (Meksyk) Hawana (Kuba). O tym, że hiszpańska firma hotelarska Iberostar planowała uruchomić własne linie lotnicze, obsługujące połączenia dalekiego zasięgu
pisaliśmy w ubiegłym roku.
Pierwszy A350 dla World2fly, to maszyna o rejestracji EC-NOI i numerze seryjnym MSN448. Samolot był przeznaczony dla rosyjskiego Aerofłotu, ale ostatecznie przewoźnik opóźnił dostawy nowych A350 i maszyna trafiła do hiszpańskiej linii. A350-900 firmy World2fly jest wyposażona w nowoczesną i bardzo wygodną kabinę w układzie jednoklasowym z 432 fotelami. Pasażerowie będą mogli cieszyć się większą przestrzenią osobistą, szerokimi siedzeniami i doskonałym samopoczuciem na pokładzie, a także docenią najnowszą generację rozrywki pokładowej i łączności. Kabina A350 Airspace jest najcichsza spośród wszystkich samolotów szerokokadłubowych i oferuje pasażerom oraz załodze najlepsze wrażenia z lotu.
Flota linii składa się obecnie z dwóch samolotów: jednego A330-300 oraz jednego A350-900. Linia oczekuje na dostawę dwóch kolejnych maszyn: jednego A330-300 oraz jednego A350-900.
A350 – najnowocześniejszy w rodzinie AirbusA350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 915 samolotów A350, w tym na 747 maszyn w wersji A350-900. Do tej pory dostarczono 425 A350: 371 A350-900 oraz 54 A350-1000.