Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus: Linia produkcyjna A321 w Tuluzie


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2020-01-21 14:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus: Linia produkcyjna A321 w Tuluzie
Fot. Airbus Media
Europejskie konsorcjum zdecydowało się na zwiększenie mocy produkcyjnej w swojej fabryce w Tuluzie i uruchomienie tam montażu samolotu A321.
Do połowy 2022 w hali im. Jean-Luca Lagardère, gdzie obecnie wytwarza się A380, zostanie uruchomiona wspomagana komputerowo linia montażu końcowego samolotów A321. Nowy obiekt zapewni większą elastyczność wytwarzania tego modelu, doprowadzając do centralizacji zdolności produkcji samolotów wąskokadłubowych w Tuluzie.

– Cieszy nas zaskakująco duży popyt na samoloty z rodziny A320neo, a zwłaszcza na A321 Long Range (LR) i Xtra Long Range (XLR). Aby zoptymalizować obieg komponentów używanych do ich produkcji, postanowiliśmy zwiększyć zdolności i elastyczność wytwarzania A321, umieszczając nową linię montażu końcowego w Tuluzie – powiedział Michael Schoellhorn, dyrektor operacyjny Airbusa.

Obecnie jedyna europejska linia montażu końcowego A321 znajduje się w Hamburgu. A321 są też montowane i dostarczane klientom z zakładów w Mobile w USA. Nowa linia montażowa powstanie w Tuluzie ze względu na: ogólną konkurencyjność tamtejszej wytwórni, czas uruchomienia produkcji, koszt inwestycji, dostępną powierzchnię i zasoby.

Airbus już w 2019 roku zaczął koncentrować się na zwiększaniu mocy produkcyjnej. Było to celem nadrzędnym nad przyjmowaniem nowych zamówień. Sytuację skomplikował kryzys Boeinga związany z Maksami, ale konsorcjum, jeżeli chce wykorzystać potknięcie biznesowego rywala, bezwzględnie musi zlikwidować swoje wieloletnie opóźnienia produkcyjne. Narzekał na nie między innymi Willie Walsh prezes IAG, tłumacząc się z podpisania listu intencyjnego w sprawie pozyskania dwustu boeingów 737 Max.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Linia Ernest bez licencji. Wizz Air zastąpi przewoźnika na rynku albańskim

Pasażer i linie lotnicze

Linia Ernest bez licencji. Wizz Air zastąpi przewoźnika na rynku albańskim

Piotr Bożyk 19 stycznia 2020

Airbus A350 z certyfikatem typu w Rosji

Biznes i przemysł

Airbus A350 z certyfikatem typu w Rosji

Piotr Bożyk 19 stycznia 2020

China Aircraft Leasing zamawia 40 A321neo

Biznes i przemysł

China Aircraft Leasing zamawia 40 A321neo

Piotr Bożyk 18 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5