Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Emirates zrezygnują z części A380?


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-02-03 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ prtl.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Emirates zrezygnują z części A380?
fot. Emirates
Airbus potwierdził oficjalnie, że prowadzi rozmowy biznesowe z liniami Emirates dotyczące zmiany zamówienia na A380. Przewoźnik z Dubaju ma obecnie we flocie 110 samolotów tego typu, w większości napędzanych silnikami Engine Alliance GP7000. Wydaje się, że linie nie są zainteresowane kolejnymi „gigantami” we flocie.
Obecnie portfel zamówień Emirates obejmuje jeszcze kolejne 52 A380, z których większość ma być napędzana silnikami Rolls-Royce Trent 900. Najnowszy kontrakt dotyczący zakupu A380 przez Emirates został podpisany w lutym 2018 i dotyczył zamówienia 20 samolotów z silnikami Trent 900, z opcją na kolejnych 16.

Jednak agencja Bloomberga poinformowała, że rozmowy Airbusa i Emirates dotyczą możliwości zrezygnowania z nabycia niektórych lub wszystkich z wyżej wymienionych 20 A380 na A350. Takie rozwiązanie byłoby problemem dla koncernu z Tuluzy, ponieważ przybliżyłoby widmo przedwczesnego zamknięcia linii montażu końcowego A380.

Po dostarczeniu 15 A380 w 2017, Airbus zmniejszył tempo ich produkcji do 12 w ubiegłym roku. Plany zakładają kolejne spowolnienie produkcji do ośmiu A380 w roku bieżącym i ustabilizowanie tempa na poziomie sześciu samolotów rocznie od 2020. Emirates odebrały w 2018 połowę wyprodukowanych A380 i planują odebrać 6 kolejnych w tym roku.

Rok temu ówczesny dyrektor operacyjny Airbus Commercial Aircraft ds. klientów John Leahy ostrzegł, że brak zamówień zagraża zamknięciem linii montażu A380 w najbliższej przyszłości. Leahy dodał, że Airbus był zaangażowany w rozmowy z kilkoma kluczowymi liniami lotniczymi w sprawie zakupów A380, aby powrócić do produkcji 25 A380 rocznie, jednocześnie przyznając, że Emirates jako prawdopodobnie jedyne na rynku są w stanie odbierać sześć do ośmiu A380 rocznie przez kilka lat.

Po zapowiedzi Air France zmniejszenia liczby A380 w swojej flocie z dziesięciu do pięciu sztuk władze Francji prowadziły negocjacje z Chinami mające przekonać tamtejsze linie lotnicze do złożenia zamówienia na szerokokadłubowe samoloty Airbusa, w tym na airbusy A380. W zamian Francja ma być gotowa zwiększyć zaangażowanie Chin w produkcję airbusów. Na razie nie są znane efekty tych rozmów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Francja chce, by Chiny uratowały program A380

Biznes i przemysł

Francja chce, by Chiny uratowały program A380

Tomasz Śniedziewski 16 grudnia 2018

ANA: Pierwszy A380 z pełnym malowaniem

Biznes i przemysł

ANA: Pierwszy A380 z pełnym malowaniem

Piotr Bożyk 13 grudnia 2018

Lufthansa: A380 w nowej odsłonie

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: A380 w nowej odsłonie

redakcja 08 grudnia 2018

 

Dronom będzie w Polsce lepiej

Prawo i polityka

Dronom będzie w Polsce lepiej

05 lutego 2019

Port Lotniczy Lublin wspiera car sharing

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Lublin wspiera car sharing

05 lutego 2019

American Airlines odebrały pierwszego A321neo

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines odebrały pierwszego A321neo

05 lutego 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5