Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus i Renault rozwiną badania nad elektryfikacją pojazdów i samolotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus i Renault rozwiną badania nad elektryfikacją pojazdów i samolotów
fot. Airbus
Airbus i Grupa Renault, światowi liderzy w przemyśle lotniczym i motoryzacyjnym, podpisali umowę badawczo-rozwojową, której celem jest przyspieszenie planów elektryfikacji i doskonalenia produktów obu firm. Zawiązane partnerstwo pomoże Airbusowi rozwinąć technologie związane z przyszłymi samolotami hybrydowo-elektrycznymi.

Zespoły inżynierów Airbusa i Grupy Renault połączą siły w celu opracowania dojrzałych technologii związanych z magazynowaniem energii, które stanowi jedną z głównych przeszkód w rozwoju pojazdów elektrycznych dalekiego zasięgu. Umowa o współpracy obejmuje w szczególności kwestie związane z optymalizacją zarządzania energią i poprawą masy akumulatorów, a także pozwoli poszukiwać najlepszych sposobów przejścia od obecnych ogniw chemicznych (zaawansowane ogniwa litowo-jonowe) do nowych konstrukcji, które mogłyby podwoić gęstość energii magazynowanej w bateriach w perspektywie 2030 r.

Podczas wspólnych prac zbadany zostanie również pełny cykl życia przyszłych akumulatorów, od etapu produkcji po możliwość recyklingu, w celu przygotowania industrializacji nowych projektów akumulatorów. Przy okazji oceniony zostanie ich ślad węglowy w całym cyklu eksploatacji.

– Po raz pierwszy dwóch europejskich liderów z różnych branż dzieli się wiedzą inżynierską, aby wpłynąć na przyszłość samolotów hybrydowo-elektrycznych. Lotnictwo to niezwykle wymagająca dziedzina zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i zużycia energii, podobnie jak przemysł samochodowy. W Grupie Renault, nasze 10-letnie doświadczenie w obszarze pojazdów elektrycznych zapewnia nam wiedzę specjalistyczną odnośnie wydajności systemów zarządzania akumulatorami. Kierując się takimi samymi ambicjami, czyli chcąc wprowadzać innowacje i zmniejszać ślad węglowy, nasze zespoły inżynierów wymieniają się wiedzą z zespołami Airbusa, aby stworzyć technologie umożliwiające eksploatację zarówno samolotów hybrydowych, jak i rozwój pojazdów jutra – powiedział Gilles Le Borgne, wiceprezes Grupy Renault do spraw inżynierskich.

– Międzybranżowe partnerstwo z Grupą Renault pomoże nam opracować nową generację akumulatorów w ramach planu elektryfikacji statków powietrznych produkowanych przez Airbusa – podkreśliła Sabine Klauke, dyrektor techniczny Airbusa. – Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r. to wyjątkowe wyzwanie, które już dziś wymaga współpracy między sektorami. Połączenie doświadczenia Grupy Renault w pojazdach elektrycznych z naszymi własnymi osiągnięciami z prac przy demonstratorach statków powietrznych z elektronapędem pozwoli przyspieszyć rozwój technologii wymaganych dla przyszłej architektury samolotów hybrydowych w latach 30. XXI wieku i później. Będzie również sprzyjać powstawaniu wspólnych standardów technicznych i regulacyjnych, wspierających rozwiązania w zakresie czystej mobilności, potrzebne do osiągnięcia celów klimatycznych – dodała Klauke.

Trendy technologiczne zmierzają w tym samym kierunku. Współpraca Airbusa i Grupy Renault w zakresie elektryfikacji statków powietrznych i pojazdów odegra ważną rolę we wprowadzaniu zmian w branży transportowej, skutecznie przyczyniając się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r., zarówno w sektorze motoryzacyjnym, jak i lotnictwie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5