Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Airbus dostarczył 1000. samolot z rodziny A320neo


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-10-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus dostarczył 1000. samolot z rodziny A320neo
Fot. Airbus Media
Airbus dostarczył 1000. samolot z rodziny A320neo
Airbus dostarczył 1000. samolot z rodziny A320neo
Airbus dostarczył 1000. samolot z rodziny A320neo
Airbus poinformował wczoraj (10 października), że dostarczył 1000. samolot z rodziny A320neo. Jubileuszowy samolot został odebrany w zakładach Airbusa w Hamburgu przez indyjską linię IndiGo. Jest to 96. samolot z rodziny A320neo dla tego przewoźnika.
Ważny klient Airbusa

Jubileuszowy 1000. samolot z rodziny Airbusa A320neo to samolot A321neo o rejestracji VT-IUH i numerze seryjnym MSN 8968. Airbus zabiera na pokład 222 pasażerów, a napędzają go dwa nowoczesne silniki PW1100G Pure Power firmy Pratt & Whitney. IndiGo jest największym na świecie klientem rodziny A320neo z zamówieniami na 430 samolotów. Od czasu dostarczenia pierwszego neo w marcu 2016 r. jego flota A320neo stała się największą na świecie, z 96 samolotami tego typu wraz ze 129 A320ceo.

Na niezwykle konkurencyjnym rynku lotniczym, rodzina A320 o niskim zużyciu paliwa przyczyniła się do rozwoju IndiGo, która stała się największą indyjską linią lotniczą pod względem wielkości floty jak i liczby pasażerów. Obecna flota przewoźnika składa się obecnie z 246 samolotów: 21 ATR-ów 72-600, 129 A320ceo, 89 A320neo oraz siedmiu A321neo. Przewoźnik oczekuje na dostawę kolejnych 373 samolotów: 29 ATR-ów 72-600, 201 airbusów A320neo oraz 143 A321neo.

O nowym A320neo

W procesie ciągłego doskonalenia produktów samoloty Airbusa były z biegiem lat regularnie modernizowane, a każdy kolejny model przynosił istotne korzyści pod względem oszczędności paliwa, niezawodności operacyjnej i komfortu lotu. Dlatego Airbus zainwestował w rodzinę A320neo, która weszła do komercyjnej służby w 2016 r. Samolot jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dadzą możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 100 firm i linii zamówiło 6654 maszyny z rodziny A320neo (dane z końca sierpnia 2019), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Chilijski JetSmart odebrał swojego pierwszego A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Chilijski JetSmart odebrał swojego pierwszego A320neo

Aleksander Domański 10 października 2019

airBaltic opóźnia odejście B737-300 do przyszłego roku

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic opóźnia odejście B737-300 do przyszłego roku

Piotr Bożyk 04 października 2019

Stany Zjednoczone: Cłami w Europę za dotowanie Airbusa

Prawo i polityka

Stany Zjednoczone: Cłami w Europę za dotowanie Airbusa

Aleksander Domański 04 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5