Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus chce usprawniać istniejące modele samolotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus chce usprawniać istniejące modele samolotów
fot. Airbus
Europejski producent samolotów planuje wykorzystać swoją istniejącą przewagę nad Boeingiem w dochodowym sektorze samolotów wąskokadłubowych i w najbliższym czasie koncentrować się na usprawnianiu istniejących modeli, zamiast opracowywać zupełnie nowe projekty, deklarują władze koncernu.

Deklaracje na temat kierunku rozwoju europejskiego koncernu lotniczego padły z ust Guillaume Faury’ego, prezesa Airbusa, podczas ubiegłotygodniowej imprezy A4E Aviation Summit. W przesłaniu do uczestników, nagranym przed imprezą w formie wideo, Faury zdradził, że kierowana przez niego firma zastanawia się, w jaki sposób usprawnić istniejące modele samolotów oraz wyraził optymizm co do dalekosiężnych szans rozwoju technologii napędów wodorowych w lotnictwie.

Airbus stawia na ewolucję


– Mamy dobre portfolio platform. Wierzymy w ewolucję tych platform, systemów, łączności, zarządzania energią oraz dekarbonizacji. Uważamy, że platformy te mają potencjał pozwalający na wprowadzanie różnych zmian systemów, wliczając w to systemy napędu. Dlatego przyglądamy się, w jaki sposób planujemy dokonać ewolucji tych systemów, podobnie jak zrobiliśmy to z A321XLR oraz innymi produktami, które wzbogaciły się o nowe warianty – powiedział Faury.

Jedną z nowości stworzonych w drodze ewolucji miałby być wariant towarowy airbusa A350. O tym, iż Airbus rozważa stworzenie frachtowca na bazie istniejącego pasażerskiego airbusa A350-900 informowała w marcu Agencja Reutera.

Z sygnałów napływających ze źródeł w branży wynika również, iż Airbus prowadzi badania o nazwie "A321neo-plus-plus" lub "A321 Ultimate”, umożliwiające stworzenie A321 z większą liczbą miejsc oraz nowymi skrzydłami. W ten sposób Airbus mógłby podnieść atrakcyjność swojego bardzo popularnego u operatorów największego wąskokadłubowego modelu samolotu, jeśli Boeing ogłosiłby plany stworzenia następcy własnego modelu 757.

– Inwestorzy studiują komentarze producentów samolotów dotyczące ram czasowych oraz skali zmian, szczególnie momentu, w którym producenci decydują się na prowadzenie nowej generacji samolotów. Analitycy twierdzą, że spośród obu producentów, Airbus jest bardziej skłonny do zwiększania inwestycji w poprzednią generację odrzutowców wąskokadłubowych, sektora, w którym dysponuje przewagą nad boeingami 737 MAX i tym samym odłożyć start nowego wyścigu technologii do trzeciej dekady obecnego stulecia – czytamy w analizie Agencji Reutera.

W tym samym czasie Boeing dopuszcza wszystkie rozwiązania. Tydzień przez A4E Aviation Summit, Dave Calhoun, prezes Boeinga, ogłosił podczas konferencji Bernsteina, iż niedługo ogłosi swoje plany, które zakładają stworzenie konkurencji dla A321XLR oraz wdrożenie usprawnień w produkcji, przypomina Reuters.

Niezmienne plany wykorzystania napędu wodorowego

Podczas swojego wystąpienia, Faury podtrzymał deklarację, iż do 2035 r. Airbus wyprodukuje pierwsze samoloty komercyjne o zerowym poziomie emisji, napędzane wodorem.

Słowa szefa Airbusa padły po tym, gdy w ubiegłym tygodniu organizacja InfluenceMap, lobbująca na rzecz podjęcia działań zmierzających do powstrzymaniu zmian klimatu, ujawniła dokumenty, z których wynika iż europejski producent informował przedstawicieli Unii Europejskiej, iż większość samolotów będzie używała tradycyjnych jednostek napędowych aż do 2050 r. To już kolejny raport, w którym InfluencaMap pragnie podważyć deklaracje branży o zobowiązaniach do działań na rzecz neutralności klimatycznej – wcześniej zieloni zarzucali przedstawicielom lotnictwa lobbowanie przeciwko tworzonej unijnej regulacji klimatycznej. W kwestii samolotów o napędzie wodorowym, proekologiczne lobby zarzuca, że choć Airbus deklaruje, iż stworzy swój pierwszy samolot o napędzie wodorowym do 2050 r., to milczy na temat tego, kiedy technologia wodorowa będzie w stanie zastąpić obecne silniki napędzane kerozyną w airbusach A320.

– Patrząc na tempo, w jakim w tym momencie zachodzą zmiany, jestem każdego dnia coraz większym i większym optymistą – zadeklarował Faury podczas wystąpienia dla A4E.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ocieplenie klimatu powodem wzrostu siły turbulencji

Biznes i przemysł

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Prawo i polityka

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Mateusz Kieruzal 09 marca 2023

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Ocieplenie klimatu powodem wzrostu siły turbulencji

Biznes i przemysł

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Prawo i polityka

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Mateusz Kieruzal 09 marca 2023

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5