Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus chce usprawniać istniejące modele samolotów


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2021-06-18 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus chce usprawniać istniejące modele samolotów
fot. Airbus
Europejski producent samolotów planuje wykorzystać swoją istniejącą przewagę nad Boeingiem w dochodowym sektorze samolotów wąskokadłubowych i w najbliższym czasie koncentrować się na usprawnianiu istniejących modeli, zamiast opracowywać zupełnie nowe projekty, deklarują władze koncernu.
Deklaracje na temat kierunku rozwoju europejskiego koncernu lotniczego padły z ust Guillaume Faury’ego, prezesa Airbusa, podczas ubiegłotygodniowej imprezy A4E Aviation Summit. W przesłaniu do uczestników, nagranym przed imprezą w formie wideo, Faury zdradził, że kierowana przez niego firma zastanawia się, w jaki sposób usprawnić istniejące modele samolotów oraz wyraził optymizm co do dalekosiężnych szans rozwoju technologii napędów wodorowych w lotnictwie.

Airbus stawia na ewolucję


– Mamy dobre portfolio platform. Wierzymy w ewolucję tych platform, systemów, łączności, zarządzania energią oraz dekarbonizacji. Uważamy, że platformy te mają potencjał pozwalający na wprowadzanie różnych zmian systemów, wliczając w to systemy napędu. Dlatego przyglądamy się, w jaki sposób planujemy dokonać ewolucji tych systemów, podobnie jak zrobiliśmy to z A321XLR oraz innymi produktami, które wzbogaciły się o nowe warianty – powiedział Faury.

Jedną z nowości stworzonych w drodze ewolucji miałby być wariant towarowy airbusa A350. O tym, iż Airbus rozważa stworzenie frachtowca na bazie istniejącego pasażerskiego airbusa A350-900 informowała w marcu Agencja Reutera.

Z sygnałów napływających ze źródeł w branży wynika również, iż Airbus prowadzi badania o nazwie "A321neo-plus-plus" lub "A321 Ultimate”, umożliwiające stworzenie A321 z większą liczbą miejsc oraz nowymi skrzydłami. W ten sposób Airbus mógłby podnieść atrakcyjność swojego bardzo popularnego u operatorów największego wąskokadłubowego modelu samolotu, jeśli Boeing ogłosiłby plany stworzenia następcy własnego modelu 757.

– Inwestorzy studiują komentarze producentów samolotów dotyczące ram czasowych oraz skali zmian, szczególnie momentu, w którym producenci decydują się na prowadzenie nowej generacji samolotów. Analitycy twierdzą, że spośród obu producentów, Airbus jest bardziej skłonny do zwiększania inwestycji w poprzednią generację odrzutowców wąskokadłubowych, sektora, w którym dysponuje przewagą nad boeingami 737 MAX i tym samym odłożyć start nowego wyścigu technologii do trzeciej dekady obecnego stulecia – czytamy w analizie Agencji Reutera.

W tym samym czasie Boeing dopuszcza wszystkie rozwiązania. Tydzień przez A4E Aviation Summit, Dave Calhoun, prezes Boeinga, ogłosił podczas konferencji Bernsteina, iż niedługo ogłosi swoje plany, które zakładają stworzenie konkurencji dla A321XLR oraz wdrożenie usprawnień w produkcji, przypomina Reuters.

Niezmienne plany wykorzystania napędu wodorowego

Podczas swojego wystąpienia, Faury podtrzymał deklarację, iż do 2035 r. Airbus wyprodukuje pierwsze samoloty komercyjne o zerowym poziomie emisji, napędzane wodorem.

Słowa szefa Airbusa padły po tym, gdy w ubiegłym tygodniu organizacja InfluenceMap, lobbująca na rzecz podjęcia działań zmierzających do powstrzymaniu zmian klimatu, ujawniła dokumenty, z których wynika iż europejski producent informował przedstawicieli Unii Europejskiej, iż większość samolotów będzie używała tradycyjnych jednostek napędowych aż do 2050 r. To już kolejny raport, w którym InfluencaMap pragnie podważyć deklaracje branży o zobowiązaniach do działań na rzecz neutralności klimatycznej – wcześniej zieloni zarzucali przedstawicielom lotnictwa lobbowanie przeciwko tworzonej unijnej regulacji klimatycznej. W kwestii samolotów o napędzie wodorowym, proekologiczne lobby zarzuca, że choć Airbus deklaruje, iż stworzy swój pierwszy samolot o napędzie wodorowym do 2050 r., to milczy na temat tego, kiedy technologia wodorowa będzie w stanie zastąpić obecne silniki napędzane kerozyną w airbusach A320.

– Patrząc na tempo, w jakim w tym momencie zachodzą zmiany, jestem każdego dnia coraz większym i większym optymistą – zadeklarował Faury podczas wystąpienia dla A4E.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PLAY odebrał już pierwszego A321neo. Inauguracja rejsów 24 czerwca

Pasażer i linie lotnicze

PLAY odebrał już pierwszego A321neo. Inauguracja rejsów 24 czerwca

Avgeek 16 czerwca 2021

USA i UE zakończą wojnę handlową o Boeinga i Airbusa

Prawo i polityka

USA i UE zakończą wojnę handlową o Boeinga i Airbusa

Łukasz Malinowski 16 czerwca 2021

Francuski projekt VOLCAN dla lotnictwa komercyjnego

Biznes i przemysł

Francuski projekt VOLCAN dla lotnictwa komercyjnego

Avgeek 17 czerwca 2021

 

Jak wzrost cen stali wpłynie na inwestycje infrastrukturalne?

Biznes i przemysł

Jak wzrost cen stali wpłynie na inwestycje infrastrukturalne?

26 października 2021

Nowe cyfrowe europejskie niebo współtworzone przez Polaków

Infrastruktura i lotniska

Nowe cyfrowe europejskie niebo współtworzone przez Polaków

26 października 2021

Bydgoszcz: Nowe połączenie na Ukrainę i dodatkowe rotacje zimą

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Nowe połączenie na Ukrainę i dodatkowe rotacje zimą

26 października 2021

Emirates zrekrutują w pół roku 6000 pracowników

Biznes i przemysł

Emirates zrekrutują w pół roku 6000 pracowników

26 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5