Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus A350-1000 będzie mógł zabrać do 480 pasażerów


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-12-01 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus A350-1000 będzie mógł zabrać do 480 pasażerów
Fot. Piotr Bożyk
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała certyfikat dla airbusa A350-1000, w którym zatwierdziła zwiększoną maksymalną liczbę konfiguracji pokładu dla 480 pasażerów, poprzez instalację zmodyfikowanych wyjść. Wcześniej samolot mógł zabrać do 440 pasażerów. EASA poinformowała także, że certyfikowała A319neo z silnikami Pratt & Whitney PW1100G.
Będzie ciaśniej w A350-1000

Opracowanie nowego wyjścia „Type-A +” z dwupasmowym trapem ewakuacyjnym umożliwiło producentowi uzyskanie większej liczby i uzyskanie certyfikatu od EASA. Wersja dla 480 pasażerów wymagałaby układu 10 foteli w rzędzie i zmodyfikowanych wyjść na wszystkich czterech parach drzwi. EASA wymienia różne konfiguracje strefowe dla tej wersji, z maksymalnie 120-124 miejscami w kabinie przedniej, 170-180 fotelami w centralnej częsci i 180-190 miejsc w tylnej części kadłuba.

Europejski regulator daje również opcje dla maksymalnie 460 lub 470 foteli, jeśli zamontowanych jest mniej wyjść typu A+. EASA potwierdziła, że minimalna wymagana liczba personelu pokładowego musi wzrosnąć do dziewięciu, jeżeli maksymalna liczba miejsc na pokładzie przekracza 400, dodając, że trzeci członek personelu pokładowego musi znajdować przy każdej zainstalowanej parze wyjść typu A +. Zmodyfikowane wyjścia zostały również wykorzystane przez Airbusa do podniesienia maksymalnej liczby miejsc A330-900 do 460 foteli. Zwiększenie liczby miejsc w A350-1000 potencjalnie zwiększy jego konkurencyjność w stosunku do rywala - boeinga 777X.

A319neo z silnikami PW certyfikowany

Po certyfikacji typu dla A319neo z silnikami CFM International Leap-1A wydanej pod koniec 2018 r., EASA teraz zatwierdziła certyfikację typu dla A319neo napędzanego silnikami Pratt & Whutney PW1100G. Według Airbusa, samolot wylatał około 240 godzin w 90 lotach testowych, aby certyfikować wariant napędzany silnikami PW. Od certyfikacji samolotów z silnikami CFM dostarczono dwa odrzutowce korporacyjne ACJ319neo. Airbus, który ma zamówienia na 36 A319neo, rozpocznie dostawy pierwszych maszyn tego typu do linii lotniczych w 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PE: Rolnikom dotkniętym sprawą Airbusa musi być udzielone wsparcie

Prawo i polityka

PE: Rolnikom dotkniętym sprawą Airbusa musi być udzielone wsparcie

Magdalena Romanowska 29 listopada 2019

SAS odebrał pierwszego airbusa A350-900

Pasażer i linie lotnicze

SAS odebrał pierwszego airbusa A350-900

Piotr Bożyk 29 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5