Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus A220 ze zwiększonym zasięgiem i MTOW

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus A220 ze zwiększonym zasięgiem i MTOW
Fot. Airbus Media
Airbus ogłosił wczoraj (21 maja) w Tuluzie, że samoloty z rodziny A220 będą posiadać zwiększoną maksymalną masę do startu (MTOW) oraz zasięg. Dostawy maszyn z ulepszonymi parametrami rozpoczną się w drugiej połowie 2020 r.

Maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Aktualnie podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosi 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t będzie ona wynosić kolejno 63,1 i 69,9 t.

– W Airbusie to już tradycja, że stale ulepszamy nasze produkty i dążymy do perfekcji. Nowy MTOW pozwoli operatorom dotrzeć do rynków, które dziś nie mogą być obsługiwane przez inne małe typy samolotów wąskokadłubowych – powiedział Christian Scherer, wiceprezes Airbusa odpowiedzialny za sprzedaż.

– Od momentu wejścia na rynek blisko trzy lata temu, samolot A220 już udowodnił, że spełnia lub pokonuje swoje początkowe obietnice w zakresie wydajności, zapewniając klientom większą elastyczność i przychody. Dzisiaj Airbus zwiększa swoje zaufanie do platformy A220 i jeszcze bardziej zwiększa jego możliwości, aby sprostać nadchodzącym wymaganiom rynku – powiedział Rob Dewar, dawny dyrektor programu CSeries a obecnie szef działu inżynierii i wsparcia klientów A220.



Stary CSeries, nowy A220

Znany kiedyś pod nazwą bombardier CSeries, a obecnie airbus A220, to najnowszy produkt kanadyjskiego producenta. Jest to dwusilnikowy, wąskokadłubowy samolot odrzutowy średniego zasięgu. Rodzina nowych maszyn została podzielona na dwa modele: A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności. Łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji.

Produkcja tych maszyn była mocno opóźniona – samolot miał wejść do użytku już w 2013 r. Jednak przez słabą sprzedaż i koszty produkcji Bombardier popadł w tarapaty finansowe, a projekt został uratowany w 2014 r. przez dofinansowanie rządu regionalnego kanadyjskiej prowincji Quebec. W ubiegłym roku program uratował Airbus poprzez przejęcie połowy udziałów. Do tej pory zamówiono 536 maszyny A220: 85 A220-100 oraz 451 A220-300. Do tej pory dostarczono 68 samolotów tego typu. Największą flotę A220 na świecie posiada obecnie linia Swiss mająca 28 takich maszyn.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus sprzedał w styczniu 31 samolotów i dostarczył 30 maszyn

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w styczniu 31 samolotów i dostarczył 30 maszyn

Rafał Dybiński 12 lutego 2024

Airbus sprzedał w 2023 roku ponad 1000 samolotów i dostarczył 735 maszyn

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus sprzedał w styczniu 31 samolotów i dostarczył 30 maszyn

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w styczniu 31 samolotów i dostarczył 30 maszyn

Rafał Dybiński 12 lutego 2024

Airbus sprzedał w 2023 roku ponad 1000 samolotów i dostarczył 735 maszyn

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5