Uruchomione w ciągu kilku ostatnich lat połączenia KLM z Krakowa i Gdańska do Amsterdamu oraz z Wrocławia do Paryża cieszą się dużym zainteresowaniem, a polski rynek jest dla grupy lotniczej perspektywiczny – przekonywali we Wrocławiu przedstawiciele Air France-KLM. Holding wprowadzi w tym roku do swojej floty pierwszy samolot Boeing 787-10. Podróżni z Polski będą mogli przesiąść się na obsługiwane nim połączenia w Amsterdamie.
– Obecnie dysponujemy 49 samolotami flotowymi Embraer, a ich średnia wieku to 5,5 roku – mówił podczas poniedziałkowej konferencji praaowej we Wrocławiu Warner Rootliep, prezes KLM Cityhopper, regionalnych linii lotniczych KLM-u. W tym tygodniu
zainaugurowano połączenia tego przewoźnika do portu lotniczego Wrocław. Obecnie w ofercie spółki będącej częścią holdingu Air France-KLM jest 70 kierunków, do których rocznie wykonywanych jest ok. 112 tys. lotów.
Klienci Cityhoppera bardziej lojalni niż całego KLM – Przekłada się to na ok. 350 lotów dziennie w naszym letnim rozkładzie – podliczał przedstawiciel linii lotniczej. Podkreślał przy tym, że w badaniu Net Promoter Score (dotyczącym lojalności klientów) Cityhopper osiąga ocenę 45, a więc wyższą o dwa punkty niż całe KLM. Mówił także, że spółka nieustannie dąży do poprawy tego wyniku, czemu służyć miało m.in. wdrożenie w zeszłym roku nowej oferty posiłków dla europejskich klientów biznesowych.
Przedstawiciele KLM wskazują na dużą rolę swoich lotów Polska – Amsterdam jako elementów połączeń przesiadkowych do niemal dowolnego miejsca na świecie. – Lotnisko Shiphol to znacznie więcej niż tylko wygodny tranzyt. To unikatowa przystań, gdzie można zrelaksować się w spa, odpocząć w prawdziwym parku na dachu, zaszaleć w kasynie, poczytać w bibliotece, a nawet wziąć ślub – czytamy w materiałach prasowych towarzyszących inauguracji kursów z Wrocławia. Przewoźnik podkreśla przy tym, że choć bazowy dla KLM port oferuje połączenia do całego świata, ma tylko jeden terminal, który cechuje się dobrym i logicznym oznakowaniem, co zmniejsza uciążliwość przesiadek.
Z wrocławskiego lotniska bezpośrednio do obu hubów holdinguFrantisek Siling, dyrektor generalny sprzedaży Air France-KLM w Polsce, stwierdził zaś, że uruchomione kilka lat temu połączenia Gdańsk – Amsterdam i Kraków – Amsterdam są sukcesem firmy. – Duży popyt na loty z Amsterdamu dowodzi, jak duże jest zainteresowanie Polską ze strony turystów z Holandii i Europy Zachodniej – ocenił. Dodał, że rok temu, również w maju, na wrocławskim lotnisku im. Mikołaja Kopernika wylądował samolot drugiego przewoźnika z grupy – Air France. – Potwierdza to nasze przekonanie o możliwościach tego rynku – mówił.
KLM poinformował także we Wrocławiu o innych nowościach, jakie zamierza wprowadzić do swojej oferty w roku 2019, który jest dla linii wyjątkowy, bo oznacza setny jubileusz jej istnienia. Najważniejszą z nich ma być włączenie do floty nowego typu samolotu, Boeing 787-10. Pierwszy z dreamlinerów nowej generacji ma zostać dostarczony w czerwcu.