Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Air France i KLM planują wznowienie lotów z Polski


Wstecz Dalej

Autor:

Red. ed

Data publikacji:
2020-04-23 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Air France KLM

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France i KLM planują wznowienie lotów z Polski
fot. Pixabay
KLM planuje wznowienie lotów z Warszawy do Amsterdamu od 3 maja, a Air France do Paryża od 10 maja. Na razie przywrócenie lotów do i z Polski ma dotyczyć tylko Warszawy. To, czy wznowienie operacji będzie możliwe, zależy jednak od decyzji władz państwowych, w zależności od bieżącego poziomu epidemii.
Linie dostosowują swoje rozkłady do aktualnej sytuacji, w oparciu o decyzje poszczególnych krajów o otwarciu ich granic, jak też o zgodę na wjazd zagranicznych pasażerów do Francji i Holandii, gdzie znajdują się porty macierzyste Air France i KLM. Przewoźnicy uwzględnili loty do i z Warszawy w swoim planie lotów na maj, jednak wszystko zależy od aktualnej sytuacji.

KLM planuje wrócić na warszawskie Lotnisko im. Chopina od 3 maja, a Air France od 10 maja tego roku. Szczegóły dotyczące rozkładu i częstotliwości lotów w tygodniu mają zostać podane w późniejszym terminie. Na razie data wznowienia lotów Air France i KLM do i z innych miast w Polsce – chodzi o lotniska w Krakowie, Gdańsku i we Wrocławiu – nie jest znana. Aktualnie Grupa Air France i KLM realizuje zaledwie 5-10 proc. lotów w swojej światowej siatce połączeń.

Jednocześnie obie linie wprowadzają szereg środków ostrożności i higieny, aby zapewnić podróżnym i załogom lepszą ochronę. Klienci, których loty odwołano lub sami decydują się na odroczenie lub rezygnację z podróży, mogą nadal korzystać z elastycznych zasad.

Ochrona zdrowia przede wszystkim

Pasażerów będą obowiązywać nowe procedury, zgodne z instrukcjami lokalnych i międzynarodowych organizacji ochrony zdrowia, jak m.in. WHO oraz wewnętrznymi przepisami Air France i KLM. Są to:

  • Blokada miejsc i dystans społeczny – tam, gdzie to możliwe, obie linie działają w oparciu o ogólne wytyczną dotyczącą „dystansu społecznego” wynoszącego 1,5 m. W praktyce oznacza to odpowiednie rozsadzenie pasażerów, aby wokół każdego pozostało możliwie najwięcej przestrzeni i pustych foteli. Jest to możliwe, jeśli tylko obłożenie lotu jest niskie, co aktualnie jest bardziej powszechne. Przy wejściu do samolotu Air France rozdaje maseczki pasażerom w przypadku, gdy na rejsie jest więcej osób.
  • Uproszczony serwis pokładowy – obecnie serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Przykładowo Air France zawiesił oferowanie posiłków i napojów na lotach krajowych i krótkich europejskich. Pasażerowie na lotach międzykontynentalnych otrzymują indywidualnie zapakowane produkty.
  • Higiena na pokładzie – personel pokładowy Air France i KLM jest zobowiązany nosić maski ochronne i rękawice, a samoloty są wyposażone m.in. w środki do dezynfekcji rąk. Podczas każdego lotu KLM jedna z toalet jest przeznaczona wyłączenie dla załogi, aby personel mógł w nieograniczony sposób dbać o higienę rąk. Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich, silnych środków i narzędzi (odkurzanie, dezynfekcja powierzchni itp.), a w niektórych przypadkach całkowicie odkażane za pomocą specjalnych aerozoli. Powietrze w kabinie jest teraz bardziej suche i częściej wymieniane, a zastosowanie bardzo profesjonalnych filtrów, pozwala na usunięcie ewentualnie występujących w powietrzu cząsteczek wirusów.
  • Nowe procedury na lotniskach – dodatkowe środki ochrony są stosowane także na lotnisku bazowym KLM w Amsterdamie. Podróżni są proszeni o zachowanie maksymalnego dystansu społecznego przy odprawie, wejściu i wyjściu z samolotu oraz wszelkich punktów obsługi. Płatności w większości punktów można dokonać tylko przy użyciu karty. Ponadto wejście na pokład samolotów odbywa się w mniejszych grupach.
Dodatkowe kontrole pasażerów

Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, poszczególne kraje nakładają na linie lotnicze obowiązek przeprowadzenia kontroli zdrowia pasażerów, w tym niekiedy pomiaru temperatury ciała, zanim podróżni zostaną zaproszeni do samolotu. Aktualnie dotyczy to osób podróżujących liniami KLM z Amsterdamu do Kanady, Singapuru i Korei Południowej. Dodatkowo od 17 kwietnia b.r., zgodnie z wymogiem władz państwowych, pasażerowie udający się do Holandii z krajów wysokiego ryzyka (określonego przez EASA, czyli Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego), przed rejsem wypełniają formularz kontrolny. W zależności od odpowiedzi, pasażer może otrzymać odmowę wejścia na pokład.

Elastyczne zmiany podróży


Ponieważ w obecnych czasach planowanie jest trudne, Air France KLM oferują bardzo elastyczne zasady zmiany rezerwacji z wieloma korzyściami dla klientów, ale także dla biur podróży. Klienci obu linii mogą zrezygnować z lotu i otrzymać zwrot w postaci kuponu podróżnego. Można też bezpłatnie zmienić bilet w ramach lotu w tej samej kabinie (ekonomicznej, premium, biznes). Taka operacja jest możliwa bez żadnych dopłat i kosztów, nawet jeśli klienci wybiorą inny sezon lub jeśli istnieje różnica w cenie między klasami.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
O’Leary: 2021 rok może być już dochodowy

Biznes i przemysł

O’Leary: 2021 rok może być już dochodowy

Rafał Dybiński 16 kwietnia 2020

Działanie Orly zawieszone, niewykluczona nacjonalizacja Air France

Prawo i polityka

Działanie Orly zawieszone, niewykluczona nacjonalizacja Air France

Aleksander Domański 30 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5