Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Trzy chińskie linie zamawiają po 35 maszyn COMAC ARJ21-700


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-09-01 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trzy chińskie linie zamawiają po 35 maszyn COMAC ARJ21-700
Fot. Jeff Tang
Linie Air China, China Southern oraz China Eastern poinformowały, że zamówiły po 35 regionalnych samolotów ARJ21-700 od rodzimego producenta - firmy COMAC. Wartość każdego z kontraktów, po obecnych cenach katalogowych, opiewa na ponad 1,33 miliarda dolarów amerykańskich.
Trzy chińskie linie kupują chińskie samoloty

Air China podała, że rzeczywista cena, którą zapłaci za maszyny, jest sporo niższa niż ta katalogowa, ponieważ wynegocjowała duże zniżki. Według nieoficjalnych źródeł Air China zapłaci za wszystkie samoloty około 1 mld dolarów amerykańskich. Dostawy nowych samolotów będą podzielone na cztery etapy w latach 2020 - 2024 r. Samoloty zostaną wykorzystane do rozbudowania głównej floty Air China lub flot jej spółek zależnych, chociaż na razie nie określono, którzy operatorzy mieliby korzystać z ARJ21. Chiński przewoźnik twierdzi, że nabycie tych samolotów zwiększy ogólne moce przewozowe grupy o nieco ponad 1 proc.

China Eastern twierdzi, że jego zamówienie ma pomóc z niedoborem samolotów regionalnych na trasach zasilających jej hub. Dzięki nowym samolotom przewoźnik chce ulepszyć swoją siatkę połączeń i sprawdzić potencjał nowych tras zasilających hub linii. Dostawy podobnie jak i w Air China, mają zostać wykonane w latach 2020 - 2024. W przypadku China Southern ARJ21 wzmocnią loty przewoźnika na głównych trasach i jeszcze bardziej powiększą zasięg na rynku. Może to również oznaczać, że główny przewoźnik China Southern będzie tym wyłącznym, który będzie obsługiwać ARJ21, a nie spółki zależne Chongqing Airlines i Xiamen Airlines, w których spółka China Southern Air Holding ma większość swoich udziałów.

Pierwszy samolot COMAC-a

ARJ21 to dwusilnikowy chiński odrzutowiec regionalny i zarazem pierwszy produkt chińskiej firmy Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC). W wariancie ARJ21-700 może on pomieścić do 90 pasażerów. Planowana jest także budowa większego wariantu -900, który będzie miał do 105 miejsc. Na razie jednak COMAC nie zdobył ani jednego zamówienia na większy wariant. Samoloty napędzają silniki General Electric CF34, które wzorem B717 czy MD-80 umieszczono w tylnej części kadłuba. Pierwotnie samolot miał wejść do służby już w 2006 r., ale producent miał duży problem ze zdobyciem chińskiej certyfikacji typu. Pierwszym użytkownikiem, w grudniu 2015 r., została linia Chengdu Airlines, która należy do COMAC-u i zamówiła 30 ARJ21-700. Do lipca br. przewoźnik otrzymał 14 maszyn tego typu. Samoloty są wykorzystywane na trasach z Chengdu do Pekinu, Szanghaju, Kantonu, Shenzen, Xi'an, Nankinu i Guiyang.

Chiński producent COMAC zebrał do tej pory zamówienia na 411 samolotów ARJ21-700. Klientami programu ARJ21 są głównie linie z Chin, w tym: Air China, China Southern, China Eastern, Henan Airlines, Genghis Khan Airlines, Urumqi Airlines, Shandong Airlines i Joy Air. Wśród zagranicznych nabywców są linie lotnicze z Laosu (Lao Airlines), Birmy (Myanma Airways), Indonezji (Merpati Nusantara Airlines), a także Republika Konga. Jedynym zachodnim odbiorcą ARJ21-700 na tę chwilę ma być firma leasingowa GECAS, która zamówiła 5 sztuk i posiada 20 opcji na te samoloty.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air China zamawia 20 airbusów A350-900

Biznes i przemysł

Air China zamawia 20 airbusów A350-900

Piotr Bożyk 12 lipca 2019

Negocjacje Boeinga z Chinami w sprawie olbrzymiej sprzedaży

Biznes i przemysł

Negocjacje Boeinga z Chinami w sprawie olbrzymiej sprzedaży

Aleksander Domański 10 czerwca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5