Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Canada żali się na skutki uziemienia 737 MAX


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-09-13 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air Canada żali się na skutki uziemienia 737 MAX
fot. Wikimedia Commons
Kanadyjskie narodowe linie lotnicze twierdzą, że uziemienie 737 MAX uderzyło w firmę mocniej niż w innych przewoźników. Działanie spółki można odbierać jako wywieranie presji na Boeinga i budowanie pozycji negocjacyjnej w sprawie odszkodowań.
Uziemienie 737 MAX spowodowało poważne zmniejszenie istniejącej przepustowości linii lotniczej. Prezes Air Canada Michael Rousseau powiedział na początku września podczas dorocznej konferencji Cowen & Co. Transport, że spółka przez niego zarządzana może zrekompensować tylko około połowy pojemności utraconej przez wykluczenie MAX-ów z latania. Problem, przypomnijmy, narasta od marca tego roku. Najgorsze dla wszystkich użytkowników jest jednak to, że nikt nie wie, kiedy uziemienia się skończą. Tak długi czas rozwiązywania kłopotów generowanych przez system MCAS każe się też zastanowić nad tym, czy są one do rozwiązania lub, czy chodzi tylko o nie.

W przeciwieństwie do innych operatorów najnowszej wersji 737 Air Canada nie ma we flocie starszych wersji najpopularniejszego na świecie pasażerskiego odrzutowca. To powoduje, że nie tylko trudniej jest zastąpić MAX-y, ale piloci na nie przeszkoleni jedyne co obecnie robią, to przechodzenie różnego rodzaju szkoleń i popieranie pensji. Przewoźnik wstrzymał więc rekrutację nowych pilotów do czasu zakończenia uziemienia felernych samolotów. – Mamy kilkuset pilotów siedzących wokół, którzy niewiele robią – obrazowo stwierdził Rousseau.

Air Canada ma we flocie 24 egzemplarze 737 MAX 8 i 26 kolejnych w portfelu zamówień. Operator spodziewał się, że tego lata otrzyma 12 MAX-ów. Plany pokrzyżowały decyzje organów regulacyjnych poszczególnych państw i regionów. Kanada była jednym z ostatnich krajów, który uziemił MAX-y. Dopiero po ruchu Kanadyjczyków prezydent Donalda Trumpa wymusił na FAA wykonania tego samego kroku.

Air Canada planuje zastąpić starsze odrzutowce z rodziny Airbus A320 (16 A319-100, 41 A320-200, 15 A321-200) flotą zbudowaną z 737 MAX. Obecnie można tylko spekulować, kiedy to będzie możliwe.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air Canada: A220 zadebiutuje w 2020 r. (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air Canada: A220 zadebiutuje w 2020 r. (Zdjęcia)

Piotr Bożyk 21 sierpnia 2019

Praga liczy na sukces połączeń z Ameryką Północną

Pasażer i linie lotnicze

Praga liczy na sukces połączeń z Ameryką Północną

Aleksander Domański 01 kwietnia 2019

Chorus Aviation zamawia kolejne bombardiery CRJ900

Pasażer i linie lotnicze

Chorus Aviation zamawia kolejne bombardiery CRJ900

Piotr Bożyk 08 lutego 2019

 

Jest zgoda UTK na pociąg RegioJet z Warszawy do Amsterdamu i Brukseli

Pasażer i linie lotnicze

Jest zgoda UTK na pociąg RegioJet z Warszawy do Amsterdamu i Brukseli

12 października 2021

Wizyta trenera Arsenalu w pawilonie Emirates na Expo 2020

Biznes i przemysł

Wizyta trenera Arsenalu w pawilonie Emirates na Expo 2020

12 października 2021

MSE: Ryanair zakazał kilku pasażerom z biletami wejścia do samolotu

Pasażer i linie lotnicze

MSE: Ryanair zakazał kilku pasażerom z biletami wejścia do samolotu

12 października 2021

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

12 października 2021

Delta wznowi wiosną rejsy z Pragi do Nowego Jorku

Pasażer i linie lotnicze

Delta wznowi wiosną rejsy z Pragi do Nowego Jorku

12 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5