Partner serwisu
Biznes i przemysł

Air Canada żali się na skutki uziemienia 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Air Canada żali się na skutki uziemienia 737 MAX
fot. Wikimedia Commons
Kanadyjskie narodowe linie lotnicze twierdzą, że uziemienie 737 MAX uderzyło w firmę mocniej niż w innych przewoźników. Działanie spółki można odbierać jako wywieranie presji na Boeinga i budowanie pozycji negocjacyjnej w sprawie odszkodowań.

Uziemienie 737 MAX spowodowało poważne zmniejszenie istniejącej przepustowości linii lotniczej. Prezes Air Canada Michael Rousseau powiedział na początku września podczas dorocznej konferencji Cowen & Co. Transport, że spółka przez niego zarządzana może zrekompensować tylko około połowy pojemności utraconej przez wykluczenie MAX-ów z latania. Problem, przypomnijmy, narasta od marca tego roku. Najgorsze dla wszystkich użytkowników jest jednak to, że nikt nie wie, kiedy uziemienia się skończą. Tak długi czas rozwiązywania kłopotów generowanych przez system MCAS każe się też zastanowić nad tym, czy są one do rozwiązania lub, czy chodzi tylko o nie.

W przeciwieństwie do innych operatorów najnowszej wersji 737 Air Canada nie ma we flocie starszych wersji najpopularniejszego na świecie pasażerskiego odrzutowca. To powoduje, że nie tylko trudniej jest zastąpić MAX-y, ale piloci na nie przeszkoleni jedyne co obecnie robią, to przechodzenie różnego rodzaju szkoleń i popieranie pensji. Przewoźnik wstrzymał więc rekrutację nowych pilotów do czasu zakończenia uziemienia felernych samolotów. – Mamy kilkuset pilotów siedzących wokół, którzy niewiele robią – obrazowo stwierdził Rousseau.

Air Canada ma we flocie 24 egzemplarze 737 MAX 8 i 26 kolejnych w portfelu zamówień. Operator spodziewał się, że tego lata otrzyma 12 MAX-ów. Plany pokrzyżowały decyzje organów regulacyjnych poszczególnych państw i regionów. Kanada była jednym z ostatnich krajów, który uziemił MAX-y. Dopiero po ruchu Kanadyjczyków prezydent Donalda Trumpa wymusił na FAA wykonania tego samego kroku.

Air Canada planuje zastąpić starsze odrzutowce z rodziny Airbus A320 (16 A319-100, 41 A320-200, 15 A321-200) flotą zbudowaną z 737 MAX. Obecnie można tylko spekulować, kiedy to będzie możliwe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Linie Air Canada zamówiły kolejne airbusy A220

Pasażer i linie lotnicze

Linie Air Canada zamówiły kolejne airbusy A220

Piotr Bożyk 21 grudnia 2024

Air Canada: Większy bagaż podręczny za dopłatą

Pasażer i linie lotnicze

Air Canada: Większy bagaż podręczny za dopłatą

Mateusz Kieruzal 13 grudnia 2024

Air Canada przywróci do latania dwa boeingi B767-300

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Linie Air Canada zamówiły kolejne airbusy A220

Pasażer i linie lotnicze

Linie Air Canada zamówiły kolejne airbusy A220

Piotr Bożyk 21 grudnia 2024

Air Canada: Większy bagaż podręczny za dopłatą

Pasażer i linie lotnicze

Air Canada: Większy bagaż podręczny za dopłatą

Mateusz Kieruzal 13 grudnia 2024

Air Canada przywróci do latania dwa boeingi B767-300

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij