Partner serwisu
Biznes i przemysł

Air Belgium chce wycofać A330neo. Co z rejsami dla LOT-u?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Air Belgium chce wycofać A330neo. Co z rejsami dla LOT-u?
fot. Piotr Bożyk
Air Belgium zamierza wycofać ze swojej floty dwa A330-900neo. Decyzja belgijskiego operatora może wywołać spore problemy operacyjne w Polskich Liniach Lotniczych LOT, albowiem jeden szerokokadłubowy airbus jest wet-leasingowany przez LOT i wykonują codzienne rotacje między Warszawą a Nowym Jorkiem.

Air Belgium tonie w długach. Belgijski operator, który mianował się niskokosztowym przewoźnikiem dalekodystansowym, nigdy nie osiągnął zysku. Zwiększający się poziom zadłużenia implikował podjęcie niepopularnej decyzji. Operator złożył do sądu wniosek o restrukturyzację i ochronę przed wierzycielami; linie miały skupić się na prowadzeniu usług wet-leasingowych. Jeden airbus A330-900neo został wydzierżawiony wraz z załogą Polskim Liniom Lotniczym LOT. Szerokokadłubowy airbus został desygnowany do realizacji codziennych lotów między Warszawą a Nowym Jorkiem.

Plany zarządu przewoźnika nie idą zgodnie z założeniem. Trzymiesięczna restrukturyzacja nie powiodła się, gdyż linie Air Belgium nie mogły wynegocjować porozumień ze wszystkimi swoimi akcjonariuszami. Przewoźnik złożył do lokalnego sądu wniosek o wydłużenie czasu potrzebnego na zmianę sposobu prowadzenia działalności. Belgijski sąd przychylił się do wniosku i przedłużył okres postępowania reorganizacyjnego o kolejne cztery miesiące, opóźniając tym samym dokonanie zwrotu pieniędzy za bilety 11 tys. pasażerów, których loty zostały nagle anulowane.

Wycofanie A339neo

Jak wynika z raportu „L-Post”, Air Belgium obecnie boryka się z ograniczeniami operacyjnymi zarówno ze względu na flotę airbusów A330neo, jak i pracowników. Według doniesień belgijskich mediów, zarząd przewoźnika miał podjąć decyzję o wycofaniu z floty dwóch airbusów A330-900neo.

Jeden szerokokadłubowy airbus nowej generacji (OO-ABF) jest uziemiony na lotnisku w Brukseli od czasu incydentu, który miał miejsce latem ubiegłego roku. 21 sierpnia 2023 r. samolot miał wykonać rejs z Brukseli do Johannesburga, lecz maszyna musiała zawrócić do portu w stolicy Belgii z powodu awarii, w trakcie lotu, pompy hydraulicznej.

Z kolei drugi A330-900neo (OO-ABG) jest dzierżawiony wraz z załogą przez Polskie Linie Lotnicze LOT. Od początku sezonu zimowego samolot wykonuje dla polskiego, narodowego przewoźnika regularne operacje Warszawa – Nowy Jork. L-Post informuje, że rozmowy belgijskich linii lotniczych z Airbusem nie zakończyły się pomyślnie i są przyczyną do podjęcia przez zarząd decyzji o wycofaniu nowych airbusów z floty operatora.

Jeśli A330-900neo zostanie wycofany z foty przez Air Belgium, to decyzja belgijskiego przewoźnika wpłynie negatywnie na operacje LOT-u, albowiem polski przewoźnik nie ma wystarczającej liczby samolotów długodystansowych, aby obsłużyć zarówno regularne połącznia lotnicze, jak i długodystansowe rejsy czarterowe na zlecenie biur podróży.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus A321neo KLM-u zadebiutuje w III kwartale br.

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A321neo KLM-u zadebiutuje w III kwartale br.

Piotr Bożyk 21 stycznia 2024

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2024

Turyści wrócili do Egiptu. Tłumy na lotniskach

Pasażer i linie lotnicze

Turyści wrócili do Egiptu. Tłumy na lotniskach

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2024

COMAC dostarczył czwartego C919

Biznes i przemysł

COMAC dostarczył czwartego C919

Mateusz Kieruzal 17 stycznia 2024

Koreański T’way przyleci do Zagrzebia

Pasażer i linie lotnicze

Koreański T’way przyleci do Zagrzebia

Mateusz Kieruzal 17 stycznia 2024

Airbus A330neo przechodzi kolejne testy na lotniskach całego świata

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus A321neo KLM-u zadebiutuje w III kwartale br.

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A321neo KLM-u zadebiutuje w III kwartale br.

Piotr Bożyk 21 stycznia 2024

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2024

Turyści wrócili do Egiptu. Tłumy na lotniskach

Pasażer i linie lotnicze

Turyści wrócili do Egiptu. Tłumy na lotniskach

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2024

COMAC dostarczył czwartego C919

Biznes i przemysł

COMAC dostarczył czwartego C919

Mateusz Kieruzal 17 stycznia 2024

Koreański T’way przyleci do Zagrzebia

Pasażer i linie lotnicze

Koreański T’way przyleci do Zagrzebia

Mateusz Kieruzal 17 stycznia 2024

Airbus A330neo przechodzi kolejne testy na lotniskach całego świata

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5