Partner serwisu
Biznes i przemysł

Aerofłot, Suchoj, Air Serbia. Rosja podsumowuje rok w lotnictwie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Aerofłot, Suchoj, Air Serbia. Rosja podsumowuje rok w lotnictwie
fot. Piotr Bożyk
Rosaviatsiya, rosyjska agencja rządowa nadzorująca lotnictwo cywilne poinformowała, że rosyjskie linie lotnicze obsłużyły o 10,2 proc. więcej pasażerów w 2019 r. niż w 2018 r. Jednocześnie wydaje się, że rosyjski producent samolotów Suchoj powraca wraz z europejską linią lotniczą Air Serbia, która deklaruje chęć złożenia u niego zamówienia na samoloty Superjet 100.

S7, Aeroflot

Pięć największych linii lotniczych w Rosji pod względem liczby pasażerów to Aeroflot, S7 Airlines, Rossija, Ural Airlines i Pobeda – zgodnie z informacją Russian Aviation Insider. Cała piątka odnotowała imponujący wzrost w 2019 r. Te, jak też inne rosyjskie linie lotnicze obsłużyły łącznie 130 mln pasażerów.

Aeroflot przewiózł 37,2 mln pasażerów w 2019 r., co stanowi wzrost o 4,1% w porównaniu z 2018 r. Drugim co do wielkości przewoźnikiem w kraju jest S7 - prywatna linia rywalizująca z Aeroflot. S7 jest członkiem oneworld, podczas gdy Aeroflot jest w SkyTeam. S7 zanotował imponujący wzrost o 21% w 2019 r. i przewiózł 14 mln pasażerów.

Trzecią co do wielkości linią lotniczą jest Rossiya Airlines. 75% udziałów przewoźnika należy do Aeroflot. Linia oferuje zaskakująco dobrą klasę biznesową. Rossija zanotowała wzrost o 4% i obsłużyła 11,6 miliona pasażerów.
Czwartą linią jest Ural Airlines, który odnotował wzrost ruchu o 7% przy liczbie pasażerów wynoszącej 9,6 miliona. Wreszcie Pobeda (kolejna spółka zależna Aeroflot) odnotowała najbardziej imponujący wzrost na poziomie 43%, co podniosło również liczbę pasażerów do prawie 9,6 miliona.

Konkurencja w Rosji rośnie


Pobeda to mało znana linia lotnicza, która dynamicznie się rozwija, uruchamiając nowe trasy i nabywając nowe samoloty. Ekspansja przyniosła w ostatnim czasie imponujący wzrost liczby pasażerów o 43 proc. w 2019 r. i będzie kontynuowana.

Tymczasem Wizz Air także uruchomił pierwsze loty do Rosji w październiku 2019 r. Loty są obsługiwane codziennie samolotem Airbus A321, z Londynu Luton do Petersburga i Moskwy Wnukowo.

Czy Azimuth to największy sukces 2019?

Oprócz pięciu największych rosyjskich linii lotniczych rozwijających się w dość imponujący sposób, inna linia lotnicza w tym kraju również osiągnęła znaczący wynik w 2019 r.

Azimuth Airlines to rosyjska regionalna linia lotnicza z bazami w Krasnodar i Rostowie nad Donem. W 2019 r. po raz pierwszy osiągnęła zysk i osiągnęła to dzięki flocie samolotów Suchoj. Azimuth jest jedyną linią lotniczą na świecie, która posiada flotę złożoną wyłącznie z samolotów SSJ.

Jest to szczególnie ważna wiadomość dla rosyjskiego lotnictwa, ponieważ służy jako wskaźnik, że samoloty Suchoja mogą ostatecznie osiągnąć pożądaną niezawodność. Mogą też w przyszłości stać się potencjalną alternatywą dla wąskokadłubowych samolotów od Airbusa lub Boeinga.

Podsumowując, dzięki dwucyfrowemu wzrostowi liczby pasażerów i coraz większemu sukcesowi krajowego przemysłu lotniczego, lotnictwo w Rosji ma powody do świętowania minionego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5