Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Aerofłot odebrał pierwszego airbusa A320neo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-05-18 17:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Aerofłot odebrał pierwszego airbusa A320neo
fot. Eurospot
Rosyjskie linie Aerofłot odebrały dzisiaj (18 maja) w Tuluzie pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z sześciu maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana przez CDB Aviation (CDB), a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus A320neo linii Aerofłot, to maszyna o numerze seryjnym MSN 10126 i rejestracji VP-BPQ wyprodukowana w zakładach Airbusa w Tuluzie. Nowy Airbus napędzany silnikami CFM LEAP-1A na pokład zabiera 156 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróż: 12 w klasie biznes oraz 144 w ekonomicznej (3-3). A320neo nosi imię Anatolija Dobrynina, radzieckiego dyplomaty, ambasadora ZSRR w USA od 1962 do 1986 r. i doradcy Michaiła Gorbaczowa. Dzięki A320neo Aerofłot odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, zachowując jednocześnie wysoki stopień podobieństwa z A320ceo.

– Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą strategiczną współpracę pomiędzy Aeroflotem a CDB Aviation. Te nowoczesne samoloty zapewnią właściwe połączenie wydajności operacyjnej i elastyczności, aby wesprzeć optymalizację floty Aeroflotu w ramach realizacji "Strategii 2028" i wykorzystania możliwości na rosyjskim i międzynarodowym rynku transportu lotniczego – powiedział Peter Goodman, dyrektor handlowy CDB Aviation.

Obecna flota Aerofłotu składa się ze 198 samolotów: 61 airbusów A320, jednego A320neo, 33 A321, 13 A330, jednego A350-900, 39 boeingów B737-800, 20 B777-300ER oraz 30 suchojów SSJ100. Rosyjski przewoźnik oczekuje na dostawę 76 samolotów: pięciu A320neo, trzech A321neo, 14 A350-900, dwóch B777-300ER oraz 50 maszyn Irkut MC-21-300.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7450 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3960 A320neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Aerofłot poleci częściej za Ural, nad Bajkał i na Daleki Wschód

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot poleci częściej za Ural, nad Bajkał i na Daleki Wschód

Rafał Dybiński 04 maja 2021

Aerofłot stawia mocno na południe Rosji. Wzrost liczby rejsów do Rostowa

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot stawia mocno na południe Rosji. Wzrost liczby rejsów do Rostowa

Rafał Dybiński 30 kwietnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5