Port Katowice-Pyrzowice zyska od lipca dziesięć dodatkowych połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT. Narodowy przewoźnik zaoferuje pasażerom z Górnego Śląska loty do Salonik, Chanii, Heraklionu, Burgas, Splitu, Tirany, Palma de Mallorca i na wyspy Kos, Rodos oraz Zakintos.
Wizz Air był pierwszym przewoźnikiem, który rozpoczął proces odbudowy siatki połączeń z Pyrzowic. Nastąpiło to po ponad 90 dniach obowiązywania zakazu lotów. Linia z Węgier już od 17 czerwca rozpoczęła operowanie na wybranych trasach. – 1 lipca loty wznowi również Ryanair. W siódmym miesiącu bieżącego roku do latania z Pyrzowic wrócą również Polskie Linie Lotnicze LOT. Z kolei niemiecka Lufthansa powrót na trasę do Frankfurtu planuje 1 września. Rejsy do Monachium linia chce wznowić pod koniec października. Pierwsze loty czarterowe z Pyrzowic wystartują na początku lipca – wyjaśnił Piotr Adamczyk, PR menedżer portu z Górnego Śląska.
Władze lotniska są przygotowane na obsługę znacznie większej liczby pasażerów niż w poprzednich miesiącach. Priorytetem pozostanie oczywiście bezpieczeństwo podróżnych. – Katowice Airport gotowe jest do obsługi ruchu pasażerskiego w nowym reżimie sanitarnym już od 1 czerwca 2020. Prawidłowe przygotowanie portu potwierdził audyt Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który odbył się pod koniec maja – zapewnił Adamczyk.
– Port spełnia wszystkie wymogi reżimy określone przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Urząd Lotnictwa Cywilnego. Nowe zasady bezpieczeństwa opierają się na kilku punktach. Liczba osób przebywających wewnątrz terminali ograniczona została do klientów linii lotniczych, pracowników lotniska oraz członków załóg statków powietrznych. Oznacza to m.in., że odprowadzający lub oczekujący na przylot nie będą wpuszczani przez obsługę portu na teren terminali. Wyjątek stanowią osoby, które towarzyszą pasażerom wymagającym specjalnej opieki. Wszystkim podróżnym wylatującym bezdotykowo mierzona jest temperatura ciała – podkreślił przedstawiciel Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
– Ponadto przebywając wewnątrz terminali należy nosić maseczki oraz zachowywać dystans fizyczny minimum 1,5 metra, o czym przypominają stosowne ikonografiki oraz komunikaty głosowe. W terminalach udostępniono automaty z płynem dezynfekującym, jednocześnie obiekty te są regularnie odkażane. W celu zminimalizowania ryzyka transmisji koronawirusa stanowiska do odprawy biletowo-bagażowej, bramki do boardingu oraz informacja lotniskowa zostały wyposażone w ścianki z pleksi. Nowymi zasadami objęto również procedury przylotu. Na pokładzie samolotu pasażerowie mają obowiązek wypełnienia karty lokalizacyjnej, którą należy oddać załodze. Po lądowaniu i odebraniu bagażu rejestrowanego, pasażerowie proszeni są o jak najszybsze opuszczenie terminala. Obecnie nie notujemy żadnych, poważnych problemów w związku z obsługą podróżnych w nowym reżimie sanitarnym – oznajmił Adamczyk.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.