Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

ACI domaga się planu awaryjnego dla lotnictwa po Brexicie


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-07-10 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy,pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ACI domaga się planu awaryjnego dla lotnictwa po Brexicie
fot. Pixabay
Przedstawiciele ACI Europe wezwali Wielką Brytanię i Unię Europejską do opracowania w trybie pilnym planu awaryjnego dla lotnictwa po Brexicie na wypadek, gdyby do porozumienia między stronami nie doszło. Prace nad opracowaniem relacji między Wielką Brytanią a Unią Europejską wciąż trwają.
Olivier Jankovec, dyrektor generalny Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych (ACI), pisze w liście do sekretarza ds. Brexitu z Wielkiej Brytanii, że brak postępów w kwestiach związanych z lotnictwem w rozmowach o Brexicie powinien skłonić zarówno UE, jak i Wielką Brytanię do opracowania planów awaryjnych w trybie niezwłocznym.

– Teraz pilnie potrzebne jest wyjaśnienie zasad, które pozwolą przemysłowi lotniczemu przygotować i antycypować wpływ scenariusza, jakim jest brak umowy pomiędzy obiema stronami – powiedział Janovec, dodając, że obecny poziom łączności lotniczej jest możliwy dzięki jednolitemu europejskiemu rynkowi lotniczemu.

Komisja Europejska wielokrotnie mówiła, że "przygotuje się na każdą ewentualność, w tym taką, że do porozumienia nie dojdzie", i zastosowała to stanowisko również w sektorze lotnictwa.

Tymczasem Airbus poinformował w zeszłym miesiącu, że "ponownie rozważy" zamknięcie swojej fabryki skrzydeł dla samolotów mieszczącej się obecnie w Wielkiej Brytanii, jeśli nie uzyska więcej informacji na temat tego, w jakim miejscu są obecnie negocjacje. Za konstruktorem samolotów poszły też takie firmy jak BMW, Siemens i Jaguar Land Rover – wszyscy ostrzegli przed znaczącymi kosztami dla Brexitu "bez umowy".

Jankovec prosi o więcej szczegółów na temat tego, jaki scenariusz przewidziano dla Brexitu, w którym nie zostanie osiągnięte porozumienie – jak wówczas będzie wyglądał dostęp do rynku czy kontrola linii lotniczych. Zasadne w tym kontekście wydaje się również pytanie, czy loty pasażerskie i towarowe między Zjednoczonym Królestwem a UE będą kontynuowane po 30 marca przyszłego roku, a jeśli tak, to czy wpłynie to na ich trasy i częstotliwość.

W scenariuszu "bez umowy" Komisja Europejska utrzymuje, że większość lotów ustanie, ponieważ certyfikaty wydane przez brytyjskie linie lotnicze UE nie będą już ważne, podobnie jak licencje wydane przez UE dla linii lotniczych obsługujących loty z Wielkiej Brytanii. W piśmie stwierdza się, że negocjatorzy Brexit powiedzieli, że "niezbędna łączność lotnicza" musiałaby być chroniona w scenariuszu bez umowy. Ten jednak do tej pory nie został opracowany.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT wznowił umowę code-share z Air China. Do Pekinu siedem razy w tygodniu

Pasażer i linie lotnicze

LOT wznowił umowę code-share z Air China. Do Pekinu siedem razy w tygodniu

Jakub Madrjas 11 lipca 2018

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Prawo i polityka

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Roman Czubiński (współpraca: Łukasz Malinowski) 16 marca 2018

Morawiecki: Kluczowe jest przełamanie „imposybilizmu”

Prawo i polityka

Morawiecki: Kluczowe jest przełamanie „imposybilizmu”

Elżbieta Pałys 16 listopada 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS