Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

ACI domaga się planu awaryjnego dla lotnictwa po Brexicie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy,pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
ACI domaga się planu awaryjnego dla lotnictwa po Brexicie
fot. Pixabay
Przedstawiciele ACI Europe wezwali Wielką Brytanię i Unię Europejską do opracowania w trybie pilnym planu awaryjnego dla lotnictwa po Brexicie na wypadek, gdyby do porozumienia między stronami nie doszło. Prace nad opracowaniem relacji między Wielką Brytanią a Unią Europejską wciąż trwają.

Olivier Jankovec, dyrektor generalny Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych (ACI), pisze w liście do sekretarza ds. Brexitu z Wielkiej Brytanii, że brak postępów w kwestiach związanych z lotnictwem w rozmowach o Brexicie powinien skłonić zarówno UE, jak i Wielką Brytanię do opracowania planów awaryjnych w trybie niezwłocznym.

– Teraz pilnie potrzebne jest wyjaśnienie zasad, które pozwolą przemysłowi lotniczemu przygotować i antycypować wpływ scenariusza, jakim jest brak umowy pomiędzy obiema stronami – powiedział Janovec, dodając, że obecny poziom łączności lotniczej jest możliwy dzięki jednolitemu europejskiemu rynkowi lotniczemu.

Komisja Europejska wielokrotnie mówiła, że "przygotuje się na każdą ewentualność, w tym taką, że do porozumienia nie dojdzie", i zastosowała to stanowisko również w sektorze lotnictwa.

Tymczasem Airbus poinformował w zeszłym miesiącu, że "ponownie rozważy" zamknięcie swojej fabryki skrzydeł dla samolotów mieszczącej się obecnie w Wielkiej Brytanii, jeśli nie uzyska więcej informacji na temat tego, w jakim miejscu są obecnie negocjacje. Za konstruktorem samolotów poszły też takie firmy jak BMW, Siemens i Jaguar Land Rover – wszyscy ostrzegli przed znaczącymi kosztami dla Brexitu "bez umowy".

Jankovec prosi o więcej szczegółów na temat tego, jaki scenariusz przewidziano dla Brexitu, w którym nie zostanie osiągnięte porozumienie – jak wówczas będzie wyglądał dostęp do rynku czy kontrola linii lotniczych. Zasadne w tym kontekście wydaje się również pytanie, czy loty pasażerskie i towarowe między Zjednoczonym Królestwem a UE będą kontynuowane po 30 marca przyszłego roku, a jeśli tak, to czy wpłynie to na ich trasy i częstotliwość.

W scenariuszu "bez umowy" Komisja Europejska utrzymuje, że większość lotów ustanie, ponieważ certyfikaty wydane przez brytyjskie linie lotnicze UE nie będą już ważne, podobnie jak licencje wydane przez UE dla linii lotniczych obsługujących loty z Wielkiej Brytanii. W piśmie stwierdza się, że negocjatorzy Brexit powiedzieli, że "niezbędna łączność lotnicza" musiałaby być chroniona w scenariuszu bez umowy. Ten jednak do tej pory nie został opracowany.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komisja Infrastruktury ma 5 podkomisji

Prawo i polityka

Komisja Infrastruktury ma 5 podkomisji

ep. 30 kwietnia 2024

Lasek: Harmonogram CPK to totalne odklejenie od realiów

Infrastruktura i lotniska

Nowy rząd Morawieckiego: Gajadhur ministrem infrastruktury

Prawo i polityka

Mirosław Suchoń przewodniczącym Komisji Infrastruktury

Prawo i polityka

Prezydent w nowym Sejmie o CPK i portach

Prawo i polityka

PLL LOT rozważa zawieszenie lotów do Kazachstanu

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT rozważa zawieszenie lotów do Kazachstanu

Mateusz Kieruzal 07 stycznia 2022

Zobacz również:

Komisja Infrastruktury ma 5 podkomisji

Prawo i polityka

Komisja Infrastruktury ma 5 podkomisji

ep. 30 kwietnia 2024

Lasek: Harmonogram CPK to totalne odklejenie od realiów

Infrastruktura i lotniska

Nowy rząd Morawieckiego: Gajadhur ministrem infrastruktury

Prawo i polityka

Mirosław Suchoń przewodniczącym Komisji Infrastruktury

Prawo i polityka

Prezydent w nowym Sejmie o CPK i portach

Prawo i polityka

PLL LOT rozważa zawieszenie lotów do Kazachstanu

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT rozważa zawieszenie lotów do Kazachstanu

Mateusz Kieruzal 07 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5