Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Cztery miliardy euro półrocznej straty IAG


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-08-03 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cztery miliardy euro półrocznej straty IAG
fot. Iberia
International Airlines Group (IAG) zanotowała w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku stratę w wysokości czterech mld euro. W drugim kwartale ruch pasażerski w liniach lotniczych holdingu spadł o 98 proc. w stosunku do poziomu sprzed wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
Zrzeszająca British Airways, Iberię, Vueling i Aer Lingus grupa uziemiła większość swojej floty od marca do czerwca. Koszty operacyjne linii lotniczych spadły wówczas do 195 mln euro tygodniowo.

IAG rozważa aktualnie emisję akcji o wartości 2,75 mld euro, aby wzmocnić bilans holdingu, którego rezerwy spadły aż o 71 proc. Linie lotnicze grupy podczas pandemii wykonały 1875 rejsów cargo z ładunkami pilnej potrzeby.

Holding zdecydował się odroczyć dostawy 68 nowych samolotów, które miały być zorganizowane w latach 2020-2022. Niektóre starsze maszyny, w tym 32 boeingi B747 i piętnaście airbusów A340-600 wycofano całkowicie z floty.

IAG spodziewa się powrotu popytu na podróże powietrzne z poziomu z 2019 roku dopiero za trzy lata. Szacunkowe oferowanie w trzecim kwartale bieżącego roku będzie mniejsze o 74 procent w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku. Założeniem na czwarty kwartał jest poziom o 47 proc.  mniejszy niż sprzed kryzysu.

– Nasza branża stoi w obliczu bezprecedensowego kryzysu i perspektywy pozostają niepewne. Jesteśmy jednak głęboko przekonani, że teraz jest czas, aby spojrzeć w przyszłość oraz wzmocnić finansową i strategiczną pozycję IAG – podkreślił Willie Walsh, prezes holdingu.

– Musieliśmy podjąć trudne decyzje, ale takie działania były właściwe, aby ochronić jak najwięcej miejsc pracy oraz żeby obsłużyć w przyszłości jak największą liczby klientów. Nasza branża wyjdzie z tego kryzysu silniejsza, ale nie nastąpi to przed 2023 rokiem. IAG musi wykorzystać w tym czasie swoją siłę i pozycję – podsumował Walsh.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Powrót do kwarantanny zepchnie linie lotnicze głębiej w otchłań

Biznes i przemysł

Powrót do kwarantanny zepchnie linie lotnicze głębiej w otchłań

Rafał Dybiński 28 lipca 2020

Level Europe bliska zamknięcia oddziału we Francji

Biznes i przemysł

Level Europe bliska zamknięcia oddziału we Francji

Rafał Dybiński 10 lipca 2020

Niewypłacalna Level Europe złożyła wniosek o upadłość

Pasażer i linie lotnicze

Niewypłacalna Level Europe złożyła wniosek o upadłość

Rafał Dybiński 19 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5