Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PRAWO I POLITYKA

"NATO potrzebuje CPK do szybkiego reagowania"


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2022-04-04 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

"NATO potrzebuje CPK do szybkiego reagowania"
fot. CPK
Według Bena Hodgesa, byłego dowódcy amerykańskich wojsk lądowych w Europie, agresja Rosji w Ukrainie pokazała w dobitny sposób, że inwestycje, takie jak Centralny Port Komunikacyjny, są potrzebne w celu poprawy jakości infrastruktury i szybkiego reagowania we wschodniej flance NATO.
Budowa Portu Solidarność, obejmującego lotnisko i węzeł kolejowy, ma rozpocząć się w 2023 roku i zakończyć się cztery lata później. Wówczas będzie już można przerzucać także wojska na dużą skalę. To ważny element odstraszania imperialnych zapędów Rosji.

Multimodalny węzeł transportowy umożliwi szybszy transport, rozładunek i rozmieszczenie sił wojskowych sojuszu, wykorzystując przy okazji dostosowaną sieć kolejową i drogową. Wszechstronne wsparcie logistyczne odgrywa współcześnie bardzo istotną rolę, co pokazuje konflikt w Ukrainie.

– Oczywiście niezbędna jest tutaj także przemyślana i dobrze zorganizowana ochrona infrastruktury, w tym cybernetyczna – podkreślił Hodges w rozmowie z PAP. Ekspert zwraca również uwagę na magazynowanie paliwa i przeładunek sprzętu wojskowego między środkami transportu. Wróg na pewno będzie dążył do zakłócenia takich działań. 

– Podczas każdego konfliktu, lotniska pasażerskie, wykorzystywane są do przerzutu jednostek wojskowych, sprzętu, towarów czy pomocy humanitarnej – przypomniał również Konrad Majszyk, rzecznik CPK, który będzie spełniał wymagania podwójnego przeznaczenia. – Oznacza to możliwość korzystania z infrastruktury cywilnej przez wojska NATO, jeśli zajdzie taka konieczność – dodał Majszyk.  

Rzecznik CPK zapewnił jednocześnie, że spółka jest w bezpośrednim kontakcie z Europejską Organizacją ds. Bezpieczeństwa Lotniczego, analizując i monitorując wpływ rosyjskiej agresji na rynek lotniczy. Na wnioski jest jednak jeszcze zbyt wcześnie. – Nikt nie wie, ile ten konflikt potrwa i jaki będzie dalszy rozwój wypadków – podsumował Majszyk. 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5