Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

"Lotnisko jest strefą stresogenną i trzeba uwzględniać czynnik ludzki"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
"Lotnisko jest strefą stresogenną i trzeba uwzględniać czynnik ludzki"
fot. Chopin Airport
– W dającej się przewidzieć przyszłości, czyli za rok a nawet dwa, nie będziemy dostarczać dronami naszych produktów do gate'ów – zapowiedział Andrzej Miłaszewicz, dyrektor zarządzający ds. operacji i rozwoju, Lagardere Travel Retail Polska, podczas debaty poświęconej nowym technologiom na Kongresie Rynku Lotniczego 2023 w Warszawie.

Nasz gość przypomniał, że na lotniskach kasa samoobsługowa nie jest już niczym wielkim, ale wprowadzenie jej nie było takie oczywiste. Były bowiem obawy i wątpliwości. Dlaczego? – Lotnisko jest strefą stresogenną i musieliśmy uwzględnić ten czynnik ludzki, który w naszej opinii jest bardzo ważny w obsłudze na lotnisku – podkreślił Miłaszewicz.

Drony dostarczające produkty na pewno pojawią się szybciej na rynkach wewnętrznych. Nie należy jednak zapominać o kosztach wdrożenia takiej usługi. Jest też inny czynnik, który może opóźnić wejście w życie takich nowinek.

– Po pandemii znacznie wzrosła chęć do jakichkolwiek interakcji ludzkich przy dokonywaniu zakupów. Nadal więcej osób chce to robić w tradycyjny sposób. To jest istotne tym bardziej, bowiem sprzedajemy produkty luksusowe, które wymagają wytłumaczenia. Używamy przy tym ekranów, padów i różnych nośników, które faktycznie są w stanie wspomóc naszą załogę. Młodsze pokolenie, które dopiero zaczyna latać i staje się naszymi klientami, faktycznie czuje się w tych nowych technologiach dużo bardziej swobodnie niż starsi pasażerowie – stwierdził dyrektor zarządzający ds. operacji i rozwoju, Lagardere Travel Retail Polska.

Moderujący dyskusję Michał Wichrowski, prezes PMA Aviation, zwrócił uwagę, że coraz więcej lotnisk w Europie wdraża nowe technologie, umożliwiające sprawdzanie płynów. Przypomniał, że być może będzie tak, że limit zostanie nawet zniesiony. Jak to może wpłynąć na biznes?

– Tego nie wiemy. Zobaczymy, ale na pewno będzie to bez dwóch zdań gamechanger. Myślę, że sobie jakoś poradzimy. Chcemy oferować naszym klientom wartość dodaną, ale coś innego niż może dokonać na codziennych zakupach, wracając z pracy do domu. Oczywiście, jeśli wolno będzie wwozić napoje o większych pojemnościach, bez żadnego problemu, to będzie to mógł robić i tyle. Nie będziemy mogli nic z tym zrobić – wyjaśnił Miłaszewicz.

Czy jest taki obszar na lotnisku, który można w miarę łatwo i szybko zautomatyzować, a przy okazji przekonać pasażera do nowej technologii? – To muszą być rzeczy, które nie powodują, że ktoś czuje się out of date, poza czasem. Przejście przez bramki czy skanowanie dokumentów podróży faktycznie pomaga czy tak jak u nas procesowanie ostatniego momentu sprzedaży, czyli płatności. Chodzi o to, żeby jak najszybciej przejść przez kasę i skorzystać z tego co nowego nam. Jeśli jednak chodzi o taką interakcję wśród ludzi, to myślę, że jeszcze trochę czasu minie, zanim stanie się niepotrzebna – dodał Miłaszewicz.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami

Prawo i polityka

Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami

Kasper Fiszer 30 września 2023

Z Modlina do Indii? Być może low-costem

Infrastruktura i lotniska

Z Modlina do Indii? Być może low-costem

Kasper Fiszer 01 października 2023

Czartery motorem napędowym lotnictwa. Także te do Polski?

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa obniży ceny WiFi w samolotach

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa obniży ceny WiFi w samolotach

Mateusz Kieruzal 10 listopada 2023

 Abu Zabi: Najnowocześniejszy terminal świata otwarty!

Infrastruktura i lotniska

Otwarcie Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych

Biznes i przemysł

Otwarcie Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych

inf. pras. Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa 01 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami

Prawo i polityka

Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami

Kasper Fiszer 30 września 2023

Z Modlina do Indii? Być może low-costem

Infrastruktura i lotniska

Z Modlina do Indii? Być może low-costem

Kasper Fiszer 01 października 2023

Czartery motorem napędowym lotnictwa. Także te do Polski?

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa obniży ceny WiFi w samolotach

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa obniży ceny WiFi w samolotach

Mateusz Kieruzal 10 listopada 2023

 Abu Zabi: Najnowocześniejszy terminal świata otwarty!

Infrastruktura i lotniska

Otwarcie Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych

Biznes i przemysł

Otwarcie Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych

inf. pras. Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa 01 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5