Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

22 oferentów w przetargu na nadzór inwestorski CPK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Centralny Port Komunikacyjny/Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
22 oferentów w przetargu na nadzór inwestorski CPK
fot. CPK
22 oferentów z całego świata zgłosiło się do przetargu na nadzór inwestorski Centralnego Portu Komunikacyjnego – poinformował Konrad Majszyk, rzecznik CPK. Wartość zamówienia szacuje się na 2,5 mld złotych. Umowa ramowa zostanie podpisana na osiem lat.

Inżynier kontraktu będzie nadzorował w imieniu spółki CPK poszczególne etapy inwestycji, a konkretnie od od projektowania, przez realizację robót, aż po etap gwarancji i rękojmi w ramach opcji. – Chodzi nam o gwarancję realizację inwestycji kolejowych na najwyższym poziomie, a to powinno przełożyć się potem na trwałość budowanych przez CPK linii kolejowych – podkreślił Majszyk w komunikacie przekazanym redakcji Rynku Lotniczego.

Jak ujawnił rzecznik CPK wpłynęły 22 oferty, w tym od czterech konsorcjów (złożonych łącznie z ośmiu podmiotów) i 18 firm, posiadających wieloletnie doświadczenie w realizacji różnych przedsięwzięć inżynierskich, w tym inwestycji liniowych, kubaturowych i dużych obiektów inżynierskich. Wśród nich są przedsiębiorstwa z Polski, Francji, Niemiec, Szwecji, Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych i Korei Południowej.

Do przetargu zgłosiły się m.in. firmy: Sweco Polska, konsorcjum ZBM i ZDI, konsorcjum Koltech Inwestor i Koltech Infra, Systra, Ayesa Polska, INKO Consulting, Ekocentrum, konsorcjum BBF i IDOM, konsorcjum Transprojektu Gdańskiego i B-ACT, Egis Poland, TPF, Voessing Polska oraz grupa Dohwa Engineering i Koreańskie Koleje Państwowe. Pełna lista listę spółek, które złożyły oferty, jest dostępna na dedykowanej stronie SmartPZP spółki CPK.

– Celem naszego postępowania, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, jest wyłonienie do 20 wykonawców, którzy będą świadczyć usługi w formule umowy ramowej. Każda z tych firm i konsorcjów będzie mogła ubiegać się o poszczególne zadania cząstkowe – wyjaśnił Majszyk.

Osiem lat współpracy 

Głównym celem tej umowy ramowej jest przyspieszenie wyboru wykonawców na kolejnych etapach prac dla projektów liniowych. Współpraca ma być prowadzona przez osiem lat. Szacowana wartość zamówienia to ok. 2,5 mld zł netto.

W zakres zadań objętych umową ramową wejdą m.in. usługi w ramach prac nad projektami: budowlanym i wykonawczym (w tym ich weryfikacja), zastępstwo inwestorskie w trakcie robót budowlanych, ich odbioru oraz przekazania do użytkowania wraz z rozliczeniami, a także opcjonalnie tzw. wsparcie poinwestycyjne oraz w okresie rękojmi i gwarancji.

Jak zapewnia Majszyk kryteria wyboru wykonawców to przede wszystkim doświadczenie. W dalszej kolejności, przy zamówieniach na poszczególne zadania cząstkowe, będą brane pod uwagę cena i kwalifikacje zespołu, wskazanego przez wykonawcę do realizacji przedsięwzięcia.

– Komisja przetargowa CPK weryfikuje oferty i pracuje nad rozstrzygnięciem przetargu. Kiedy dopełnione zostaną formalności przewidziane prawem zamówień publicznych, podpisana zostanie umowa ramowa z każdą z firm, które zostaną wybrane – tłumaczy Majszyk.



Umowa ramowa na inżyniera kontraktu to kolejny duży przetarg spółki CPK. W październiku ubiegłego roku ogłoszono postępowanie na projektowanie inwestycji kolejowych o wartości ponad 7 mld zł. Natomiast w styczniu spółka otworzyła oferty w postępowaniu na wykonawcę prac przygotowawczych na terenie Portu Solidarność, do którego zgłosiło się 19 oferentów. Szacowana wartość zamówienia to ponad 1,7 mld zł.

30 zadań inwestycyjnych

– Spółka CPK przygotowuje budowę 10 tzw. szprych, prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i nowego lotniska. W sumie to 30 zadań inwestycyjnych i prawie 2 000 km nowych linii kolejowych, które mają zostać zrealizowane do końca 2034 roku – przypomniał Majszyk.



Obecnie w ramach programu kolejowego CPK realizujemy dziesięć kontraktów na studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) w całej Polsce o łącznej długości ok. 1300 km. Dotyczą one kolejowych odcinków: Warszawa – Łódź, Łódź – Wrocław, Żarów granica polsko-czeska; Katowice – Ostrawa; Łętownia – Rzeszów; Zamość – Bełżec, Ostrołęka – Łomża – Giżycko, Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań; CPK – Płock – Włocławek i kolejowego węzła CPK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5