Grupa Lufthansa zanotowała w pierwszym kwartale bieżącego roku stratę na poziomie 2,1 mld euro – poinformowała Agencja Reutera. Narodowy przewoźnik Niemiec, który otrzymał 9 mld euro rządowego wsparcia, zapowiedział intensyfikację działań restrukturyzacyjnych.
– Bardzo powolne ożywienie popytu zmusza nas teraz do podjęcia daleko idących środków – podkreślił
Carsten Spohr, prezes grupy Lufthansa. Sternik linii lotniczych dodał, że prowadzone są już negocjacje z przedstawicielami pracowników na temat cięć.
Lufthansa w szczycie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 uziemiła prawie wszystkie samoloty i już po trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku potwierdziła stratę na poziomie 1,2 mld euro. Załamanie kontraktów zabezpieczających dostawę paliwa spowodowało obciążenie o wartości 950 mln euro.
Rada nadzorcza przewoźnika zatwierdziła w poniedziałek rządowy pakiet ratunkowy w wysokości 9 mld euro, który wymusił na liniach lotniczych przekazanie konkurentom 24 slotów w portach w Monachium i Frankfurcie. Poprzednia umowa narzucona przez Komisję Europejską miała obejmować przepadek aż 72 miejsc dla dwunastu z 300 odrzutowców przewoźnika w dwóch kluczowych lotniskach kraju.
Porozumienie dało decydentom z Berlina dwa miejsca w radzie nadzorczej oraz 20 proc. udziałów linii lotniczej z opcją na kolejne 5 proc. w formie obligacji w celu zablokowania wszelkich prób przejęcia ze strony zagranicznych podmiotów.
Grupa Lufthansa, w skład której wchodzą
SWISS, Austrian Airlines i
Brussels Airlines odnotowała w kwietniu spadek o 98 proc. liczby pasażerów. Podróżnych było w minionym miesiącu w sumie 241 tys. Oferowanie linii lotniczej od września ma zwiększyć się do 40 proc. wartości zaplanowanej przed tegorocznym kryzysem.
Grupa Lufthansa zatrudnia w sumie 140 000 pracowników i dysponuje flotą 760 samolotów. Linia lotnicza wznowiła od czerwca loty do 106 destynacji, w tym
do Krakowa i Warszawy. Uruchomione wkrótce trasy, w tym popularne wakacyjne na
Sylt, Majorkę i Kretę, obsłuży w sumie 160 maszyn. Czerwcowy rozkład lotów reaktywował 80 maszyn narodowego przewoźnika Niemiec i jego spółek zależnych w Austrii, Belgii oraz Szwajcarii.