Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

200 kg ładunku na odległość do 40 km. To potrafi elektryczny VoloDrone


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-09-04 07:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
DB Schenker

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

200 kg ładunku na odległość do 40 km. To potrafi elektryczny VoloDrone
fot. DB Schenker
Pionier miejskiej mobilności powietrznej (UAM, Urban Air Mobility), firma Volocopter oraz przedsiębiorstwo DB Schenker, ogłosili, że na terenie centrum wystawienniczo-targowego Messe Stuttgart z powodzeniem przeprowadzili wspólny, statyczny Proof of Concept (PoC) dotyczący wykorzystania VoloDrone w centrach logistycznych.
Przy wsparciu Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics I, partnerzy tworzą pierwszy projekt operacji naziemnych w logistyce, z udziałem elektrycznych dronów cargo.

W trakcie testu sprawdzono, w jaki sposób operatorzy logistyczni mogą zarządzać personelem, ładunkami, zautomatyzowanymi pojazdami naziemnymi i dronami VoloDrone, aby stworzyć wydajny proces i bezpieczne środowisko dla przyszłych operacji wykonywanych przez VoloDrone. Na podstawie uzyskanych wyników, opracowany zostanie pierwszy tego rodzaju projekt, który posłuży jako podstawa do integracji operacji z wykorzystaniem dronów VoloDrone w sieciach logistycznych na całym świecie. Będzie to realizacja celu dotyczącego automatyzacji i zrównoważonego rozwoju w łańcuchach dostaw.

- Opracowując projekt operacji z wykorzystaniem VoloDrone, Volocopter wytycza drogę do kolejnego wymiaru logistyki transportowej z konkretnymi, operacyjnymi danymi potwierdzającymi nasze deklaracje. Współpraca z DB Schenker pokazuje, że mamy do czynienia ze świetnym inwestorem i wartościowym partnerem, umożliwiającym wdrożenie komercyjnych operacji z wykorzystaniem VoloDrone - podkreślił Christian Bauer, CCO Volocopter. 

Zespoły badawcze z firm Volocopter, DB Schenker i Fraunhofer IML przeprowadziły symulację wdrożenia VoloDrone do sieci logistycznej, analizując naziemne procesy kodowania towarów, określając bezpieczne ładunki i towary, testując zautomatyzowane dostarczanie ładunków do drona przez pojazdy autonomiczne oraz identyfikując inne niezbędne kontrole ładunków przed lotem. Następnie przeprowadzono i sprawdzono procesy transportu i załadunku obciążenia VoloDrone w celu określenia bezpiecznych, standardowych procedur dla pracowników na ziemi, przygotowujących VoloDrone do lotu.

- VoloDrone otwiera nowe możliwości dla branży logistycznej i stanowi kluczowy element planów DB Schenker w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju w logistyce. Pozycja firmy Volocopter w tej wschodzącej branży miejskiej mobilności powietrznej jest najbardziej widoczna w ich praktycznych rozwiązaniach, podejściu zorientowanym na klienta oraz zaangażowaniu w urzeczywistnienie UAM - zaznaczył Erik Wirsing, Global Head of Innovation w DB Schenker.

Od początku współpracy trwającej od połowy 2019 roku, Volocopter i DB Schenker rozwijają VoloDrone pod kątem komercyjnego wdrożenia i oceniają możliwości wykorzystania dronów w logistyce w ramach usług B2B. VoloDrone, ciężki, wielofunkcyjny dron towarowy firmy Volocopter, jest zasilany akumulatorami. Może transportować ładunek o wadze 200 kg na odległość do 40 km i ma 18 wirników i silników, które napędzają ten autonomiczny, elektryczny statek powietrzny pionowego startu i lądowania (eVTOL).

Rozwiązanie UAM dla logistyki miejskiej będzie działać w ramach opracowanego przez Volocopter ekosystemu dla miast, składającego się również z usług mobilności pasażerskiej (VoloCity i VoloConnect), infrastruktury (VoloPort) oraz cyfrowego systemu koordynującego i wyświetlającego wszystkie operacje w czasie rzeczywistym (VoloIQ). Zautomatyzowane roboty mobilne na potrzeby tego projektu dostarczyła firma Gideon Brothers, partner DB Schenker, pionier w dziedzinie autonomicznej robotyki mobilnej. Po ukończeniu tego etapu projekt zostanie udostępniony partnerom przedsięwzięcia na podstawie umowy o zachowaniu poufności.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
DB Schenker: Rynek lotniczego cargo potrzebuje inwestycji

Infrastruktura i lotniska

DB Schenker: Rynek lotniczego cargo potrzebuje inwestycji

Redakcja 01 marca 2019

LOT dostarczył do Los Angeles kapsułę Hyperloop

Biznes i przemysł

LOT dostarczył do Los Angeles kapsułę Hyperloop

Emilia Derewienko 14 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5