Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

185 mln euro kwartalnej straty KLM. Wzrost przychodów i silne cargo


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-07-30 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

185 mln euro kwartalnej straty KLM. Wzrost przychodów i silne cargo
fot. Piotr Bożyk
Królewskie Linie lotnicze KLM odnotowały stratę w wysokości 185 mln euro w drugim kwartale bieżącego roku - poinformował narodowy przewoźnik Holandii w oficjalnym komunikacie. Przed rokiem w tym samym okresie, kiedy pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 nabierała tempa, na minusie było 493 mln euro.
Przychody w drugim kwartale 2021 roku wyniosły ponad 1,2 mld euro. Dwanaście miesięcy wcześniej w tym samym okresie wypracowano 701 mln euro. Najnowsze wyniki wskazują na wyraźną poprawę w porównaniu z 2020 rokiem, niemniej pozostają dużo słabsze od tych z 2019 roku.

Zyskowne cargo

W całej pierwszej połowie bieżącego roku KLM zanotowało stratę operacyjną na poziomie 522 mln euro. Przychody osiągnęły poziom niemal 2,14 mld euro. Silny był zwłaszcza sektor cargo. Przychody z transportu ładunków wzrosły bowiem do 974 mln euro, czyli o 57 proc. Gorzej było w przypadku umów z podmiotami zewnętrznymi. Tutaj przychody spadły do 225 mln euro, czyli o 49 proc.

KLM dostrzega jednak optymizm i liczy na pozytywny impuls w procesie odnowy po najgorszych miesiącach kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Kontrola kosztów i strategia polegająca na zachowaniu jak największej liczby destynacji w sieci połączeń zrekompensowały częściowo negatywne wyniki finansowe.

Pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku pozwoliło narodowemu przewoźnikowi Holandii obsłużyć 3,7 mln pasażerów. To o trzy miliony mniej przewiezionych podróżnych niż w analogicznym okresie 2020 roku. Niemniej warto przypomnieć, że praktycznie od marca do czerwca ubiegłego roku zawieszono większość operacji lotniczych, a biznes funkcjonował normalnie jedynie w styczniu i lutym.

Pandemia bardziej nieprzewidywalna niż oczekiwano

Według KLM do poprawy wyników nadal niezbędne jest ujednolicenie przepisów dotyczących podróży w Europie, ponieważ klienci linii lotniczych oraz całego sektora turystycznego potrzebują jasności i przewidywalności. Niepewność widać wciąż w rezerwacjach. Podróżni niechętnie reagują na surowe ograniczenia po przylocie nałożone przez wiele krajów azjatyckich, a także restrykcje dotyczące Europejczyków podróżujących do USA.

- Pojawiły się pierwsze znaki ożywienia, choć odbudowa ruchu pasażerskiego była utrudniona i opóźniona. Skorzystaliśmy z pomocy publicznej i skupiliśmy się na kontroli kosztów. Pandemia koronawirusa trwała jednak dłużej i była bardziej nieprzewidywalna niż oczekiwano. Odporność i zaangażowanie naszych pracowników w ciągu ostatnich sześciu miesięcy pomogły ograniczyć straty - podkreślił Pieter Elbers, prezes KLM.

- Teraz jeszcze ważniejsza dla nas jest elastyczności i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Rozszerzamy naszą sieć połączeń o destynacje, w których spodziewamy się najszybciej wzrostu popytu. Ponadto inwestujemy w cyfryzację, obsługę klienta i zrównoważony rozwój. Musimy być pewni, że jesteśmy gotowi do odbudowy - podsumował Elbers.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
KLM chce pozyskiwać paliwo lotnicze z odpadów leśnych

Biznes i przemysł

KLM chce pozyskiwać paliwo lotnicze z odpadów leśnych

Redakcja/inf. pras. 28 czerwca 2021

Podróż przez Amsterdam już bez testów

Pasażer i linie lotnicze

Podróż przez Amsterdam już bez testów

Redakcja/inf. pras. 07 czerwca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5