Siódmy boeing B787-9 dla PLL LOT (SP-LSG) wykonał w minionych dniach pierwsze loty techniczne i jest coraz bliżej przebazowania z North Charleston do Warszawy. Dostawa najnowszego i zarazem 15. B787 zaplanowana jest na ostatni dzień października.Maszyna o oznaczeniu LN920/ZB890 i rejestracji SP-LSG leasingowana jest od irlandzkiego leasingodawcy Avolon Aerospace. Dreamlinery PLL LOT w wersji -9 zabierają na pokład 294 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 24 w klasie biznes (2-2-2), 21 w klasie premium (2-3-2) oraz 249 w klasie ekonomicznej (3-3-3) i są największym samolotem w historii PLL LOT.
B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo oraz posiada zasięg wydłużony o ponad 550 km (15700 km). Boeing zebrał zamówienia na 1450 samolotów B787, w tym na 829 maszyn w wersji 787-9. Do tej pory amerykański producent dostarczył 894 maszyny B787.
Jako ciekawostkę warto dodać, że taką samą rejestrację posiadał kiedyś Iliuszyn Ił-18 użytkowany przez PLL LOT w latach 1965-1991. Maszyna latała potem w liniach Balkan, Santa Cruz, Air Cess, Irbis Air Company i Mega Air. Od 2002 r. samolot znajduje się w Somalii na lotnisku Hargeisa Egal International Airport gdzie obecnie służy jako dawca części dla innych maszyn tego typu.
Obecnie we flocie LOT-u (bez linii Nordica) znajduje się 77 maszyn, w tym 14 boeingów 787 Dreamliner: osiem B787-8 i sześć B787-9. W przyszłym roku LOT oczekuje na dostawę kolejnych dwóch B787-9.