Etihad Airways realizują rejsy ultradługodystansowe z Abu Zabi do Nowego Jorku z wykorzystaniem m.in. airbusów A350-1000. Samolot ten stanowi obecnie jeden z filarów floty dalekiego zasięgu emirackiego przewoźnika i jest eksploatowany na trasach premium. Produkt w klasie ekonomicznej na 14-godzinnym rejsie międzykontynentalnym prezentuje się dobrze, a choć brak jest poczucia, że rejs realizuje operator premium z Zatoki Perskiej vel Arabskiej.
Airbus A350-1000 to najnowocześniejszy samolot szerokokadłubowy na wyposażeniu floty Etihad Airways. Wprowadzenie tego typu do floty miało na celu: redukcję kosztów operacyjnych, poprawę efektywności paliwowej i podniesienie komfortu podróży na trasach (ultra) długiego zasięgu. Z punktu widzenia pasażera klasy ekonomicznej istotne są przede wszystkim cechy konstrukcyjne samolotu: niższy poziom hałasu w kabinie, stabilniejszy lot oraz lepsza jakość powietrza, co przy kilkunastogodzinnym rejsie realnie wpływa na zmęczenie po przylocie.

Kabina klasy ekonomicznej w A350-1000 Etihadu została skonfigurowana w układzie 3-3-3, co jest obecnie standardem tej klasy w szerokokadłubowych samolotach nowej generacji. Zastosowane fotele są nowe i zaprojektowane specjalnie dla tego typu floty. Najważniejszymi parametrami produktu są: regulowane zagłówki z bocznym podparciem, ergonomiczne siedziska o umiarkowanej twardości, indywidualny system rozrywki pokładowej z dużym ekranem (możliwość parowania własnych słuchawek za pomocą Bluetooth; możliwe jest oglądania np. filmów na dwóch ekranach, wraz ze współpasażerem), porty USB przy każdym siedzeniu (brak klasycznych gniazdek elektrycznych).

System IFE należy do mocnych punktów produktu Etihad. Pasażerowie mają dostęp do: dość bogatej biblioteki filmów i seriali (w tym premierowych), muzyki i podcastów, mapy lotu i kamer zewnętrznych. Interfejs jest intuicyjny i działa płynnie przez cały rejs. Dostęp do Wi-Fi oferowany jest w modelu płatnym, z możliwością wykupienia pakietów na komunikatory lub pełny dostęp do internetu.

Na trasie Abu Zabi – Nowy Jork narodowe linie lotnicze ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oferuj pełny serwis pokładowy, zgodny ze standardami przewoźnika sieciowego. W klasie ekonomicznej obejmuje on: trzy główne serwisy posiłków (zimna przekąska po starcie oraz dwa pełnoprawne, gorące posiłki: śniadanie i obiad), napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz dostęp do wody i drobnych przekąsek między serwisami. Catering prezentuje solidny, choć zachowawczy poziom. Posiłki są poprawnie przygotowane, jednak nie wyróżniają się na tle oferty konkurentów z regionu Zatoki Perskiej vel Arabskiej. Czuć jednak dużą różnicę in plus dla Emiraczyków, jeśli porówna się produkt ofertowy z liniami lotniczymi z Europy i USA. Obsługa pokładowa jest profesjonalna i poprawna organizacyjnie, choć przy pełnym obłożeniu kabiny tempo serwisu bywa nierówne, co jest jednak typowe dla lotów o takiej długości.
Zimny posiłek po godzinie od startu z Abu Zabi
Gorący posiłek (śniadanie) po sześciu godzinach lotu
Gorący posiłek (obiad) na dwie godziny przed lądowaniem w Nowym Jorku
Jednym z kluczowych atutów tego połączenia jest amerykańska odprawa imigracyjna (US Pre-Clearance) na lotnisku w Abu Zabi. Dzięki temu pasażerowie przylatujący do Nowego Jorku traktowani są jak pasażerowie rejsów krajowych, co znacząco skraca czas opuszczenia lotniska im. Johna F. Keneddy’ego. W praktyce jest to jeden z najmocniejszych argumentów przemawiających za wyborem Etihad Airways w przypadku lotów międzykontynentalno-transatlantyckich. Innym atutem jest cena (zwłaszcza w przypadku podróży tranzytowej z innych państw regionu) – cennik „nowego” Etihadu jest nawet o połowę niższy od regionalnej konkurencji w postaci Emirates i Qatar Airways. Jednakże podróż Etihad Airways nie zapewnia wrażeń premium – już na samym etapie rezerwacji widoczne jest, że niskokosztowa konkurencja na rodzimym rynku wymusiła zubożenie produktu ofertowego. W najtańszej taryfie klasy ekonomicznej – „Basic” –możliwy jest przewóz tylko jednej sztuki bagażu podręcznego, o wymiarach do siedmiu kilogramów. Płatny jest także wybór miejsca w samolocie – nawet przy stanowisku odpraw lotniskowych.