Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

14-godzinny lot Abu Zabi – Nowy Jork. Ekonomia w A350-1000 Etihad Airways

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
14-godzinny lot Abu Zabi – Nowy Jork. Ekonomia w A350-1000 Etihad Airways
fot. Mateusz Kieruzal
Etihad Airways realizują rejsy ultradługodystansowe z Abu Zabi do Nowego Jorku z wykorzystaniem m.in. airbusów A350-1000. Samolot ten stanowi obecnie jeden z filarów floty dalekiego zasięgu emirackiego przewoźnika i jest eksploatowany na trasach premium. Produkt w klasie ekonomicznej na 14-godzinnym rejsie międzykontynentalnym prezentuje się dobrze, a choć brak jest poczucia, że rejs realizuje operator premium z Zatoki Perskiej vel Arabskiej.

Airbus A350-1000 to najnowocześniejszy samolot szerokokadłubowy na wyposażeniu floty Etihad Airways. Wprowadzenie tego typu do floty miało na celu: redukcję kosztów operacyjnych, poprawę efektywności paliwowej i podniesienie komfortu podróży na trasach (ultra) długiego zasięgu. Z punktu widzenia pasażera klasy ekonomicznej istotne są przede wszystkim cechy konstrukcyjne samolotu: niższy poziom hałasu w kabinie, stabilniejszy lot oraz lepsza jakość powietrza, co przy kilkunastogodzinnym rejsie realnie wpływa na zmęczenie po przylocie.


Kabina klasy ekonomicznej w A350-1000 Etihadu została skonfigurowana w układzie 3-3-3, co jest obecnie standardem tej klasy w szerokokadłubowych samolotach nowej generacji. Zastosowane fotele są nowe i zaprojektowane specjalnie dla tego typu floty. Najważniejszymi parametrami produktu są: regulowane zagłówki z bocznym podparciem, ergonomiczne siedziska o umiarkowanej twardości, indywidualny system rozrywki pokładowej z dużym ekranem (możliwość parowania własnych słuchawek za pomocą Bluetooth; możliwe jest oglądania np. filmów na dwóch ekranach, wraz ze współpasażerem), porty USB przy każdym siedzeniu (brak klasycznych gniazdek elektrycznych).


System IFE należy do mocnych punktów produktu Etihad. Pasażerowie mają dostęp do: dość bogatej biblioteki filmów i seriali (w tym premierowych), muzyki i podcastów, mapy lotu i kamer zewnętrznych. Interfejs jest intuicyjny i działa płynnie przez cały rejs. Dostęp do Wi-Fi oferowany jest w modelu płatnym, z możliwością wykupienia pakietów na komunikatory lub pełny dostęp do internetu.


Na trasie Abu Zabi – Nowy Jork narodowe linie lotnicze ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oferuj pełny serwis pokładowy, zgodny ze standardami przewoźnika sieciowego. W klasie ekonomicznej obejmuje on: trzy główne serwisy posiłków (zimna przekąska po starcie oraz dwa pełnoprawne, gorące posiłki: śniadanie i obiad), napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz dostęp do wody i drobnych przekąsek między serwisami. Catering prezentuje solidny, choć zachowawczy poziom. Posiłki są poprawnie przygotowane, jednak nie wyróżniają się na tle oferty konkurentów z regionu Zatoki Perskiej vel Arabskiej. Czuć jednak dużą różnicę in plus dla Emiraczyków, jeśli porówna się produkt ofertowy z liniami lotniczymi z Europy i USA. Obsługa pokładowa jest profesjonalna i poprawna organizacyjnie, choć przy pełnym obłożeniu kabiny tempo serwisu bywa nierówne, co jest jednak typowe dla lotów o takiej długości.

Zimny posiłek po godzinie od startu z Abu Zabi

Gorący posiłek (śniadanie) po sześciu godzinach lotu

Gorący posiłek (obiad) na dwie godziny przed lądowaniem w Nowym Jorku

Jednym z kluczowych atutów tego połączenia jest amerykańska odprawa imigracyjna (US Pre-Clearance) na lotnisku w Abu Zabi. Dzięki temu pasażerowie przylatujący do Nowego Jorku traktowani są jak pasażerowie rejsów krajowych, co znacząco skraca czas opuszczenia lotniska im. Johna F. Keneddy’ego. W praktyce jest to jeden z najmocniejszych argumentów przemawiających za wyborem Etihad Airways w przypadku lotów międzykontynentalno-transatlantyckich. Innym atutem jest cena (zwłaszcza w przypadku podróży tranzytowej z innych państw regionu) – cennik „nowego” Etihadu jest nawet o połowę niższy od regionalnej konkurencji w postaci Emirates i Qatar Airways. Jednakże podróż Etihad Airways nie zapewnia wrażeń premium – już na samym etapie rezerwacji widoczne jest, że niskokosztowa konkurencja na rodzimym rynku wymusiła zubożenie produktu ofertowego. W najtańszej taryfie klasy ekonomicznej – „Basic” –możliwy jest przewóz tylko jednej sztuki bagażu podręcznego, o wymiarach do siedmiu kilogramów. Płatny jest także wybór miejsca w samolocie – nawet przy stanowisku odpraw lotniskowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

China Airlines zamawiają kolejne airbusy A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines zamawiają kolejne airbusy A350-1000

Piotr Bożyk 19 grudnia 2025

Finnair poleci na nowy kontynent. Będą loty do Melbourne

Biznes i przemysł

Bangkok nowością w siatce PLL LOT!

Pasażer i linie lotnicze

Bangkok nowością w siatce PLL LOT!

PLL LOT 17 grudnia 2025

Amerykański preclearance w Abu Zabi. Gamechanger podróży do USA

Infrastruktura i lotniska

Air France wycofały najstarszego airbusa A321-100

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic odebrały 51. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic odebrały 51. airbusa A220-300

Piotr Bożyk 15 grudnia 2025

Zobacz również:

China Airlines zamawiają kolejne airbusy A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines zamawiają kolejne airbusy A350-1000

Piotr Bożyk 19 grudnia 2025

Finnair poleci na nowy kontynent. Będą loty do Melbourne

Biznes i przemysł

Bangkok nowością w siatce PLL LOT!

Pasażer i linie lotnicze

Bangkok nowością w siatce PLL LOT!

PLL LOT 17 grudnia 2025

Amerykański preclearance w Abu Zabi. Gamechanger podróży do USA

Infrastruktura i lotniska

Air France wycofały najstarszego airbusa A321-100

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic odebrały 51. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic odebrały 51. airbusa A220-300

Piotr Bożyk 15 grudnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij