Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ryanair wznowił rozmowy z Boeingiem w sprawie nowych B737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Ryanair wznowił rozmowy z Boeingiem w sprawie nowych B737 MAX
Fot. Boeing
Dyrektor generalny Ryanaira, Michael O'Leary jest optymistą w kwestii złożenia dużego zamówienia na wąskokadłubowe samoloty, po tym, jak tanie linie lotnicze wznowiły rozmowy z Boeingiem. Nowe B737 MAX mają być jednak o wiele droższe, niż te, które niskokosztowiec z Irlandii zamówił w czasie trwania pandemii koronawirusa.

Michael O’Leary, w wywiadzie, jakiego udzielił Financial Times, powiedział, że irlandzkie linie gotowe są zawrzeć z Boeingiem umowę na nowe wąskokadłubowe samoloty, lecz prowadzone negocjacje są jeszcze we „wczesnej fazie”. Osiemnastomiesięczne rozmowy między dwoma stronami załamały się, gdyż Boeing zażądał za nowe maszyny zbyt wygórowanych cen, co O’Leary podkreślał wielokrotnie jako niedopuszczalne, zwłaszcza, że w tamtym czasie z powodu pandemii lotnictwo cywilne praktycznie nie funkcjonowało.

– Wróciliśmy do rozmów [z Boeingiem, od red.], co moim zdaniem wskazuje na pewne zmiany w cenach... Myślę, że zawrzemy umowę – powiedział dyrektor generalny grupy Ryanaira. Michal O’Leary stwierdził, że nowym wielomiliardowym zamówieniem objęte będą B737 MAX 10, największe wąskokadłubowce z rodziny 737, a także mniejsze B737 MAX 8, które linie nazywają B737 8200 (Gamechanger), aby samolot nie kojarzył się pasażerom z maszyną, która brała udział w dwóch śmiertelnych wypadkach. Katastrofy, które miały miejsce w Etiopii i Indonezji spowodowały, że B737 MAX został przez regulatorów lotniczych na całym świecie wyłączony ze służby.

Potencjalny impuls dla Boeinga na zawarcie nowej umowy z irlandzkimi liniami pojawił się po tym, gdy dyrektor naczelny, Dave Calhoun, powiedział Financial Times, że jest obecnie optymistą, a najgorsze problemy z dostawami nowych odrzutowców znajdują się już „w lusterku wstecznym”. Amerykański producent samolotów odmówił jednak komentarza w sprawie toczących się rozmów z Ryanairem. W ciągu ostatnich dwóch lat firma mierzyła się z dużymi opóźnieniami i niepowodzeniami w dostawach swoich samolotów. Głównym powodem były problemy produkcyjne, zaburzony łańcuch dostaw części pośrednich, a przede wszystkim ograniczenia regulacyjne nakładane przez amerykańską Federalną Agencję Lotnictwa.

Ryanair jest jednym z największych i najważniejszych klientów Boeinga. O’Leary regularnie krytykował producenta za ceny samolotów i brak terminowości w dostarczaniu nowych maszyn. Wypowiedzi dyrektora Ryanaira w wywiadzie oznaczają, że O’Leary zaakceptował fakt, że nowe samoloty będą droższe niż te, które linie kupiły po „absurdalnie niskiej cenie” w 2020 roku. Ostatnie zamówienie zostało podpisane w czasie pandemii koronawirusa, kiedy cała branża lotnicza była praktycznie uziemiona. Ryanair zamówił wtedy dodatkowe 75 boeingów 737 MAX 8, zwiększając całkowitą liczbę zamówień na ten wąskokadłubowy samolot do 210. Branżowi analitycy stwierdzili, że Boeing udzielił Ryanairowi „gigantycznej, aby pokazać opinii publicznej, że B737 to dobry samolot, a duże linie lotnicze kolejny raz składają zamówienie wybierając właśnie ten model.

Boeing, który wraz z odwiecznym rywalem Airbusem zmagał się w ostatnim czasie z problemami w dostarczeniu nowych samolotów i zaspokojeniu odradzającego się popytu ze strony linii lotniczych, w ciągu ostatnich czterech miesięcy zebrał zamówienia na prawie 200 samolotów szerokokadłubowych 787. W zeszłym tygodniu amerykańska firma ogłosiła zamówienia na 78 boeingów 787, podzielonych między państwowe linie lotnicze Saudi Arabian Airlines i nowopowstające narodowe linie lotnicze Królewstwa Arabii Saudyjskiej – Riyadh Air.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

inf pras. 08 września 2023

Ryanair przewiózł w sierpniu prawie 19 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Procedura weryfikacji pasażerów Ryanaira. Reakcja UODO

Pasażer i linie lotnicze

Procedura weryfikacji pasażerów Ryanaira. Reakcja UODO

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

inf pras. 08 września 2023

Ryanair przewiózł w sierpniu prawie 19 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Procedura weryfikacji pasażerów Ryanaira. Reakcja UODO

Pasażer i linie lotnicze

Procedura weryfikacji pasażerów Ryanaira. Reakcja UODO

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5