Partner serwisu
Biznes i przemysł

Enter Air zwiększa przychody w Q1 i przygotowuje flotę na sezon letni

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Enter Air/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Enter Air zwiększa przychody w Q1 i przygotowuje flotę na sezon letni
fot. Liverpool Airport
Przychody Enter Air w I kwartale 2023 roku wyniosły 313,8 mln zł i były wyższe o prawie 46 proc. w porównaniu do 215,1 mln zł przychodów w analogicznym okresie 2022 roku.

Zdecydowany wzrost przychodów w I kwartale 2023 r. w porównaniu do I kwartału 2022 r. związany był z końcem pandemii Covid-19 oraz wyższym kursem dolara. Zakontraktowanie 2023 r. sugeruje, że Polacy chętnie wracają do planowania wakacji za granicą.

– Dla wszystkich obserwujących naszą działalność jest jasne, że jest ona sezonowa, a pierwszy kwartał to przede wszystkim przygotowania do sezonu letniego. W tym roku istotny wpływ miały opóźnienia w dostawach nowych samolotów, które ostatecznie trafiły do nas dopiero pod koniec maja, co spowodowało, że w pierwszym kwartale mieliśmy większe niż normalnie obciążenie kosztami technicznymi ponieważ musieliśmy przyspieszyć niektóre przeglądy, aby flota była gotowa do obsłużenia lotów zakontraktowanych w wiosennym rozkładzie. Trzeba również pamiętać o MSR, który nakazuje nam pokazywać wyższe koszty leasingów, pomimo że w zimowych miesiącach płacimy niższe raty leasingowe niż w pozostałej części roku – podkreślił Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. 

– Optymistycznie patrzymy na zbliżający się wielkimi krokami sezon letni, który będzie miał kluczowy wpływ na wyniki za cały rok. Popyt ze strony touroperatorów nigdy jeszcze nie był tak duży, dlatego zdecydowaliśmy się powiększyć naszą flotę o kilka samolotów. Tak dynamiczny wzrost floty jest wynikiem dużego popytu na tanią i pewną usługę czarterową, jaką dostarcza Enter Air klientom nie tylko z Polski, ale z całej Europy – dodał Polaniecki.



Enter Air zanotował 13,2 mln zł straty operacyjnej, co oznacza lepszy wynik o prawie 23 mln zł w porównaniu do 36,2 mln zł straty operacyjnej rok wcześniej. Grupa wypracowała 49,4 mln zł EBITDA i miała 16,5 mln zł straty netto w porównaniu do 16,3 mln zł straty EBITDA i 68,7 mln zł straty netto w I kwartale 2022 r. Na prezentowane wyniki wpływ miały dodatnie różnice kursowe, które wyniosły w I kwartale 2023 r. 23,2 mln zł. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 26,2 mln zł EBITDA oraz 39,7 mln zł straty netto.

W maju 2023 r. flota powiększyła się o trzy nowe samoloty 737 MAX 8 (SP-EXC, SP-EXE, SP-EXF), które zostały odebrane z fabryki Boeinga i liczy obecnie 28 samolotów (23 Boeingi 737-800 oraz pięć maszyn 737 MAX 8). Przed rozpoczęciem sezonu letniego planowana jest dostawa jeszcze jednego Boeinga 737 MAX 8. W ostatnim miesiącu nowego A320 odebrał także Chair Airlines, szwajcarska linia lotnicza, której 49 proc. należy do Enter Air. Flota Chair Airlines to aktualnie cztery samoloty: trzy airbusy A320 i jeden A319. Łącznie grupa będzie korzystała w sezonie letnim z 36 samolotów uwzględniając planowaną dostawę B 737 MAX 8 i trzy dodatkowe maszyny wynajęte na zasadach wet-lease.

Przewoźnik przedłużył współpracę ze swoimi wieloletnimi partnerami, a wartość zakontraktowanych już umów (z TUI Poland o szacunkowej wartości 718,3 mln zł, Rainbow Tours o szacunkowej wartości 196,8 mln zł i Itaka FLY o szacunkowej wartości 248,0 mln zł) przekroczyła 1,2 mld zł. Zawarta z TUI Poland umowa była rekordową w skali całego polskiego rynku, a rozbudowany program lotów realizowanych we współpracy z tym operatorem był jednym z fundamentów otwarcia nowe stałej bazy Enter Air w Gdańsku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czerwiec w airBaltic głównie na plusie

Pasażer i linie lotnicze

Czerwiec w airBaltic głównie na plusie

Rafał Dybiński 10 lipca 2025

Ryga: Pierwsze półrocze lepsze niż w 2024

Infrastruktura i lotniska

Ryga: Pierwsze półrocze lepsze niż w 2024

Rafał Dybiński 09 lipca 2025

Kopenhaga dalej rośnie. Ponad 3,1 mln pasażerów w czerwcu

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Enter Air z centrum szkoleniowym

Biznes i przemysł

Enter Air z centrum szkoleniowym

Redakcja 06 lipca 2025

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Piotr Bożyk 20 czerwca 2025

Bazylea – Kosowo. Enter Air uruchomi rejsy w otwartej sprzedaży

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Czerwiec w airBaltic głównie na plusie

Pasażer i linie lotnicze

Czerwiec w airBaltic głównie na plusie

Rafał Dybiński 10 lipca 2025

Ryga: Pierwsze półrocze lepsze niż w 2024

Infrastruktura i lotniska

Ryga: Pierwsze półrocze lepsze niż w 2024

Rafał Dybiński 09 lipca 2025

Kopenhaga dalej rośnie. Ponad 3,1 mln pasażerów w czerwcu

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Enter Air z centrum szkoleniowym

Biznes i przemysł

Enter Air z centrum szkoleniowym

Redakcja 06 lipca 2025

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Piotr Bożyk 20 czerwca 2025

Bazylea – Kosowo. Enter Air uruchomi rejsy w otwartej sprzedaży

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij