Partner serwisu
Biznes i przemysł

IAG zawiesza negocjacje ws. A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RyneK Lotniczy.pl/ The Bloomberg

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
IAG zawiesza negocjacje ws. A380
fot. Wikimedia/ Tomás Del Coro, Las Vegas, Nevada, USA
Grupa IAG (właściciel m.in. British Airways i Aer Lingusa) jest na tyle zniecierpliwiona opóźnieniami w dostawie sumperjumbo, że postanowiła zawiesić rozmowy ws. kupna dodatkowych Airbusów A380 – czytamy w The Bloomberg.

British Airways już w zeszłym roku było zainteresowane kupnem sześciu używanych A380. Zainteresowanie brytyjskiej linii tym typem samolotu wynikało bowiem z chęci zmaksymalizowania ruchu podczas największego szczytu na londyńskim lotnisku Heathrow. Głównym celem przewoźnika miały być trasy na północnym Atlantyku.

Po tym, jak stanowisko szefa sprzedaży w IAG objął Eric Schulz, linia zapowiedziała, że będzie bardziej agresywna w sprawie programu A380. Niepokoi ją przede wszystkim powolne tempo montażu, dlatego nie wyklucza negocjacji z Boeingiem. — Prowadzimy dialog z Airbusem i Boeingiem o samolotach szerokokadłubowych. Uważamy, że w Boeingu są szczególnie konstruktywni w dialogu, jaki mieliśmy ostatnio — powiedział Willie Walsh, prezes IAG, czym dał wyraźny sygnał Airbusowi, iż ma plan B na swoją flotę bez dodatkowych sumperjumbo. Obecnie British Airways dysponują 12 tego typu samolotami.

Miejsca na największą maszynę pasażerską nie widzi w swojej flocie także inny brytyjski przewoźnik, Virgin Atlantic Airways. Linia anulowała zamówienie na sześć samolotów, choć rozmowy na ten temat rozpoczęły już ponad dekadę temu.

Dzięki transakcji z Emirates program A380 został zabezpieczony na kolejne dziesięć lat. Dubajski przewoźnik na początku 2018 roku podpisał wartą 16 mld dolarów umowę na 36 samolotów Airbus A380, która obejmuje wiążące zamówienie na 20 maszyn i opcję zakupu 16 kolejnych. Transakcja ta do samego końca stała pod wielkim znakiem zapytania – jeszcze pod koniec ubiegłego roku producent zapowiedział, że jeśli negocjacje z dubajskim przewoźnikiem nie dojdą do skutku, będzie zmuszony wycofać się z umowy. Jeśli Airbus nie przyspieszy z dostawami, prawdopodobnie za 10 lat znów pojawią się spore obawy co do rentowności programu. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5