Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Embraer otrzymał certyfikat na E190-E2


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-03-01 10:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Embraer otrzymał certyfikat na E190-E2
fot. Embraer
Embraer E190-E2, pierwszy z modeli w programie E-Jetów brazylijskiego producenta, otrzymał certyfikat od brazylijskiego regulatora ANAC, Federacji Administracji Lotnictwa (FAA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
Pierwszym odbiorcą maszyny będą norweskie linie Widerøe. Przewoźnik otrzymał certyfikat cztery lata po uruchomieniu programu E2 podczas targów lotniczych w Paryżu w 2013 roku. Jak zapewnia koncern, wszystko odbyło się „zgodnie z harmonogramem i budżetem”. Embraer E190-E2 jest w 75 proc. nowym samolotem w porównaniu z Embraerami E190. Dla E2 zaprojektowano między innymi zupełnie nowe skrzydła, pylony silników, podwozie, stateczniki poziome, kabinę, czy system hermetyzacji kabiny. Maszyna napędzana jest silnikiem Pratt & Whitney PW1900.

– Wyniki testów lotniczych również potwierdziły, że E190-E2 jest lepszy niż jego oryginalna specyfikacja w zakresie osiągów startu – stwierdził Embraer. Embraer E190-E2 wykazał się o 1,3 proc. niższym spalaniem niż oryginalnie zakładane, co przekłada się na 17,3 proc. lepszy wynik, niż osiągany przez Embraery E190 obecnej generacji. W porównaniu do airbusów A319neo oraz Boeingów 737 MAX 7, Embraer E190-E2 cechuje się 15-proc. niższym spalaniem na rejs. Linia Widerøe, która ma odebrać E190-E2 w kwietniu, skonfiguruje samolot na 114 miejsc w konfiguracji jednoklasowej. 

Tymczasem Embraer „zbliża się” do porozumienia z Boeingiem – powiedział w wywiadzie dla telewizji CNBC Dennis Muilenburg, prezes amerykańskiego koncernu. Boeing przedstawił rządowi Brazylii plan kupna 80-90 proc. udziałów w nowej spółce, która objęłaby dział samolotów cywilnych Embraera. Światowi giganci lotniczy, firmy Boeing i brazylijski Embraer prowadzą rozmowy od końca ubiegłego roku. Porozumienie gigantów może więc trwale zmienić przemysł lotniczy i jednocześnie stanowić odpowiedź na plany przejęcia kontroli największego rywala Boeinga – firmy Airbus – nad pasażerskimi samolotami Bombardiera, CSeries.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Singapore Airlines polecą w najdłuższy lot nowym Airbusem A350 XWB

Biznes i przemysł

Singapore Airlines polecą w najdłuższy lot nowym Airbusem A350 XWB

Emilia Derewienko 28 lutego 2018

Norwegian odbiera ostatniego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Norwegian odbiera ostatniego Boeinga 737-800

Magdalena Wosińska 27 lutego 2018

Air India czeka prywatyzacja. Stara nazwa zostaje

Biznes i przemysł

Air India czeka prywatyzacja. Stara nazwa zostaje

Magdalena Wosińska 25 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS