Partner serwisu
Biznes i przemysł

Co dalej z A330neo?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Co dalej z A330neo?
fot. Alex Cheban/ Wikimedia
Airbus ostro konkuruje z Boeingiem, by podpisać kontrakt z United Airlines, która zamierza odświeżyć flotę. Są jednak małe szanse na to, że amerykański koncern zdecyduje się zamienić Boeingi 767 na Airbusy A330neo, co stawia pod znakiem zapytania przyszłość programu.

Przez długi czas europejski producent miał starać się, by przekonać linię do zakupu, jednak nie udało mu się przebić oferty Boeinga. Przewaga amerykańskiego koncernu tkwi w tym, że United latają już 787 i organizacyjnie łatwiej będzie im dodać do floty kolejne Boeingi. „Airbus nie zdobędzie zamówienia od United"– powiedział anonimowy rozmówca w rozmowie z Reutersem. Producent nie wyklucza ponoć możliwości ubiegania się o zamówienie w drugiej transzy.

Firma z Tuluzy tym samym musi zwiększyć presję przy kolejnych transakcjach, by utrzymać rentowność programu. Do tej pory podpisała umowy na 214 A330neo z 13 klientami, choć jeden z nich, AirAsia, rozważa ponoć modyfikację zamówienia lub zrezygnowanie z niego na rzecz Boeingów.

Także Hawaiian Airlines odrzuciło zamówienie na sześć samolotów Airbus A330-800neo na rzecz 787, pojawiają się wątpliwości co do przyszłości zamówienia na 28 odrzutowców A330neo przez Iran Air. Iran zażądał od Airbusa wyjaśnienia, czy będzie sprzedawać mu samoloty po wycofaniu się Stanów Zjednoczonych z umowy o jego programie jądrowym i przywróceniu sankcji. Chciałby je kupić przed wejściem w życie sankcji. Dodatkowo popularniejsza 787 może stać się tańsza w finansowaniu, mimo że cena A330neo jest niższa po uwzględnieniu rabatów rynkowych.

Nowa maszyna Airbusa będzie produkowana w dwóch wersjach 800 i 900. Różnią się one długością kadłuba, a co za tym idzie i liczbą zabieranych pasażerów. A330neo w wersji 800 może zabrać 257 osób, wersja 900 o 30 więcej (obie w konfiguracji trzyklasowej). Zarówno A330-900, jak i A330-800 zostały opracowane z myślą jedynie o silnikach Rolls-Royce'a Trent 7000. Dziennikarze The Bloomberg zasugerowali nawet, że słaba sprzedaż maszyny może być spowodowana usterkami silników Trent 7000, analogicznej do zeszłorocznej awarii serii Trent 1000, które napędzają Boeingi 787. Producent, Rolls-Royce, zaprzeczył jednak,  jakoby silniki Trent 7000, które napędzają Airbusy A330neo, miały te same wady fabryczne, co Trent 1000. Więcej na ten temat piszemy tutaj. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5