Partner serwisu
Biznes i przemysł

A319s we flocie American Airlines. Zastąpią Douglasy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ ch-aviation.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
A319s we flocie American Airlines. Zastąpią Douglasy
fot. Wikimedia Commons
American Airlines rozważy możliwość dodania używanych pojazdów A319-100 do swojej floty. Maszyny mają wypełnić lukę po dwusilinikowych, wąskokadłubowych McDonnell Douglasach MD-80, które to linia zamierza wycofać w 2019 roku.

Przewoźnik koncentruje się na dodawaniu do swojej floty większych wariantów A320 i A321, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród wielu linii lotniczych. Widmo opóźnień powoduje, że przewoźnik będzie musiał zdecydować się na tymczasowe rozwiązanie i zamówi używane A319-100s.  To sprawia, że używane jednostki są lepszym rozwiązaniem dla Amerykanów. Wszystkie samoloty są skonfigurowane na 124 miejsca.

American Airlines posiadają obecnie we flocie również czterdzieści osiem A320 i 219 A321, i czekają na kolejne 100 A321. Airbus w 2017 roku dostarczył 718 maszyn, a na tę liczbę złożyło się właśnie 558 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320. Maszyny cieszą się także dużym zainteresowaniem wśród Chińczyków. Tamtejsze China Aircraft Leasing Group właśnie kupiło 15 Airbusów A320 i zwiększyło produkcję maszyn do 6 miesięcznie.

American Airlines do końca 2019 roku chce wycofać wszystkie pozostałe czterdzieści pięć MD-80, w tym dziesięć MD-82 i trzydzieści pięć MD-83, a samolot może przewozić do 140 pasażerów w konfiguracji przewoźnika. Maszyny przewożą pasażerów głównie do Dallas oraz Chicago. 

Także inna amerykańska tania linia lotnicza zamierza wycofać ze swojej floty dwusilnikowe, wąskokadłubowe samoloty McDonnell Douglas MD-80 i planuje za to skupić się na Airbusach. Mowa o Allegiant Air. 30 samolotów od europejskiego producenta trafi do przewoźnika w ciągu kilku miesięcy. Ostatni lot MD-80 planowany jest z kolei na 25 listopada 2018 r.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5