– Rozwój inwestycji infrastrukturalnych w Polsce Wschodniej oceniam bardzo dobrze. Zrealizowaliśmy najważniejsze projekty, a duża część zostanie zbudowana w najbliższych latach – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Stanisław Żmijan, przewodniczący komisji ds. infrastruktury w rządzie PO.
Stanisław Żmijan zapewnia, że rozwój infrastruktury transportowej w Polsce Wschodniej zdecydowanie nadgonił resztę kraju. Poseł Platformy Obywatelskiej bardzo pozytywnie ocenia stan sieci dróg na Lubelszczyźnie.
– Zrealizowaliśmy wiele inwestycji, takich jak odcinek S17 z Lublina do Kurowa. Pozostaje rozbudowanie tej drogi do Warszawy, S19 do Rzeszowa czy modernizacja linii kolejowej Lublin – Warszawa – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”. – Wszystkie najważniejsze inwestycje Lubelszczyzny ulokowane są w planach perspektywy unijnej 2014-2020 – dodaje Stanisław Żmijan.
Na pytanie, której inwestycji zabrakło, poseł wymienia obwodnicę Chełma. – Brakuje drogi dwujezdniowej z Piask do Dorohuska, a przynajmniej z Piask do Zamościa. Warunkuje ona rozwój tych dwóch miast, a więc są to bardzo ważne odcinki – mówi Stanisław Żmijan w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”.
Lubelskie lotnisko nie takie złe
Poseł dodaje, że w jego przekonaniu nie można już mówić o podziale na Polskę A i Polskę B w kontekście rozwoju infrastruktury drogowej. – Mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że wyrównaliśmy infrastrukturę do poziomu całego kraju, nie tylko przez wzgląd na powstanie sieci dróg, ale i budowę lotniska – podkreśla.
W przeciwieństwie do wielu negatywnych opinii na temat powstawania portów lotniczych w mniejszych miejscowościach, Stanisław Żmijan uważa, że ilość klientów będzie wzrastać wraz z rozbudową obiektów. Lubelskie lotnisko, zdaniem posła, ma dodatkowo szanse na bycie jedną z satelit warszawskiego Lotniska Chopina i stopniowo odciążać ten centralny port lotniczy. To bardzo ważne, gdyż lotnisko na Okęciu, ze względu na swoje położenie i bliskość aglomeracji, nie może zostać rozbudowane.
Nie zabraknie pieniędzy
Stanisław Żmijan zapewnia również, że po 2020 roku i uszczupleniu funduszy unijnych, perspektywa dla dalszego rozwoju infrastruktury w Polsce będzie nadal zadowalająca. – Do 2023 roku zbudujemy 1,8 tys. km autostrad i będziemy realizować drogi szybkiego ruchu, dzięki którym osiągniemy poziom 5 tys. km dwujezdniowych dróg szybkiego ruchu. Drogi te będą generować opłaty na swoje utrzymanie – podkreśla poseł PO.
Zdaniem Stanisława Żmijana, nowa władza nie dopuści do zaniedbań w zakresie infrastruktury. – Ludzie, z którymi współpracowałem w sejmowej komisji ds. infrastruktury to dobrze przygotowani merytorycznie fachowcy, którzy odpowiedzialnie wykonują swoje obowiązki – mówi poseł PO.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.